despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

arhitecţii voluntari loveşte iar

M-am mai rîs de arhitecţii ăştia voluntari şi anul trecut. Da’ dacă insistă – ce să fac? Mai mă rîd şi anul ăsta.

Pe scurt, nişte oameni care n-au pace au pus mînă de la mînă cîte-un neuron şi s-au gîndit cum să salveze atît zona Matache, cît şi zona Gării.

Să vedem, deci, la ce s-au gîndit:

Cum ar fi dacă: Hala Matache Măcelaru ar fi renovată şi redeschisă pentru măcelarii. Ar avea un punct de informaţii şi comunicare cu cartierul. Piaţa ar fi mai mare, cu zonă centrală de tarabe, iar pe margini ar fi magazine pe două niveluri. Ar fi intrari din toate părţile şi un parcaj subteran. Ar fi magazine de alimente, dar şi cafenele şi restaurant. Peste piaţă ar fi un acoperiş modern, cu panouri fotovoltaice care generează energie curată. (…) înspre Gară magazinele s-ar schimba, s-ar mări…(…). Ar veni lume din tot oraşul, dar şi călători abia sosiţi cu trenul. În apropiere s-ar construi noua Filarmonică din Bucureşti. Ar fi concerte şi festivaluri, ar veni multă lume, turişti…

… ar fi frumos, nu am ce zice. Dar urşii panda sînt şi mai frumoşi – de ce n-am face Hala Matache grădină zoologică cu ursuleţi panda?

Lăsînd în direcţia opusă nasului obsesia pentru străzi şi bulevarde pietonale, ajungem la apogeul urbanismului – ia, un pic de atenţie, acolo-n fundul clasei!

Cum ar fi dacă: Aş veni pentru prima dată în Bucureşti. Din Gară aş ieşi într-o piaţă largă pietonală, într-un colţ ar fi multe taxiuri, ar fi terase şi restaurante, chioşcuri de flori, ar fi plin de lume, copaci şi locuri de stat. Aş putea traversa strada şi aş merge liniştit pe bulevardul pietonal, pe lângă un parc frumos şi vesel. (…) într-un sfert de oră aş ajunge în Piaţa Matache.

Da! Văd – din trenuri aşteptîndu-se unele pe altele să intre-n Gară – puhoiuri de turişti obosiţi, neraşi, dar cu ochii scîntîietori care sar de pe treptele vagoanelor şi se duc glonţ la măcelăriile de la Matache, să se tocmească pentru nişte fleici, nişte garfuri şi nişte şorici!

… de-abia atunci Bucureştiul va fi un oraş minunat; bravo, aplauze, ura – arhitecţii voluntari!

Continuaţi – rîsetele sînt în direct, nu înregistrate pe bandă.

3 comments to arhitecţii voluntari loveşte iar

  • Copii astia sunt dusi cu pluta in modul cel mai nociv posibil. Au senzatia ca traiesc intr-o gradina de flori, intr-o realitate paralela cu asta a noastra, si daca le-o spui verde-n fata te catalogheaza repede drept o maimuta paroasa incapabila sa perceapa subtilitatile vietii urbane.
    Cea mai presanta, stresanta, urgenta nevoie a locuitorului bucurestean este TRANSPORTUL! Mutatul curului dintr-o parte in alta. Sunt 500.000 de metode de a ajuta la indeplinirea nevoii asteia, unele mai costisitoare, unele mai putin costisitoare, unele fezabile, altele SF, dar absolut nici o idee/inventie care va contine cuvintele “pietonal” in ea nu va fi relevanta pentru aceasta problema.

  • Pot “sa fie oameni care sa nu vor sa rad cu tine” (ca sa parafrazam o celebra reprezentanta politica a natiei romane) 🙂
    Uite:
    http://art-historia.blogspot.ro/2012/08/mutarea-halei-matache-din-nou-iminenta.html
    Hala Matache ramane cea mai veche SUPRAVIETUITOARE din Bucuresti a programului de hala comerciala inceput cu Hala Ghica (aka Unirii) si Amzei (disparuta cand s-a facut sediul primariei de galben in anii ’30) in 1871. S-a inceput prin delimitarea locului in 1879 iar in 1881 se pare ca era gata. A suferit cel putin doua transformari majore dar inca mai are (pana nu-l cara tiganii cu totul) elemente din structura originala. Dintre toate a ramas “decat” Hala Traian …
    Indiferent daca ajungi sau nu in 15 minute, daca se vrea a se vinde pipote de colibri sau anus de elefant, o capitala civilizata ar face ceva s-o restaureze cum ne-a aratat Radu in postarea indicata. E adevarat ca sunt si multi bucuresteni “care nu vor sa plang cu mine”, ca sa revenim la citatele din minunatele capete care ne conduc si ne reprezinta …

  • Mai sus mi-a mincat tastatura un “i”… “Copiii astia…”

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>