despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Poveste despre două oraşe

Urmează o poveste adevărată: o poveste despre prostie, despre dezinteres, despre ţîfnă – adică despre ce se petrece în jurul nostru.

Cum o iei prin Bucureştii-Noi şi dai să ieşi din oraş, după ce treci Centura, intri-n comuna Mogoşoaia. Străbătînd-o, cale de vreo trei kilometri, ajungi în orăşelul Buftea.

În afara limitelor administrative ale Bucureştiului – poate ştiţi – transportul public asigurat de către R.A.T.B. se face doar în baza unei înţelegeri cu localitatea unde trebuie să ajungă autobuzele. Adică R.A.T.B. asigură transportul şi primăria din localitatea ilfoveană plăteşte nişte bani pentru asta – un soi de subvenţie.

Astfel, avem o linie preorăşenească care uneşte Bucureştiul de Mogoşoaia – se cheamă 460.

Şi avem o altă linie preorăşenească care uneşte Bucureştiul de Buftea – se cheamă 460 bis.

Linia 460 bis – care merge în Buftea – deşi trece prin toată Mogoşoaia, nu opreşte deloc în Mogoşoaia: autobuzele au staţii doar în Bucureşti şi în Buftea. Pentru că există un contract între R.A.T.B. şi Buftea şi alt contract între R.A.T.B. şi Mogoşoaia. Şi doar ăi din Buftea nu au plătit ca să se suie în autobuzul lor şi ăi din Mogoşoaia!

Cum să vă fac să înţelegeţi? E ca şi cum mi-aş face un lift doar pentru mine – eu stau la etajul 4 – şi vecinul de la 3 şi-ar face alt lift pentru el.

Asta e civilizaţia publică a anului 2012: ştiţi – secolul 21, mileniul 3, Europa.

Cum Paştele mă-sii de treabă să ai două localităţi vecine şi să nu se poate pună primarii de-acord să facă o linie de transport comună, cu autobuze care să vină şi mai des, care să oprească peste tot – să fie bine ca să nu fie rău?

Da’ de ce mai ţinem şi Consiliu Local în Ilfov, şi Prefectură în Ilfov? Nu poa’ să-i cheme cineva acolo pe primarii ăştia şi să le dea nişte mui şi să le zică să lucreze naibii-mpreună? Că oamenii din Buftea muncesc în Mogoşoaia – şi invers; că oamenii din Buftea au rude în în Mogoşoaia – şi invers; că oamenii din Buftea şi cei din Mogoşoaia nu au nici o vină că sînt conduşi de nişte primari proşti!

9 comments to Poveste despre două oraşe

  • Ultimul paragraf imi fu pe plac, ma unse la inima! :))

  • Dan

    La fel e si cu Jilava / 1 Decembrie. Iar cu liftul… musca-ti limba si bate in lemn!

  • hm

    parcă spre Jilava e o linie privată şi spre 1 Decembrie e linie RATB; dar aşa e, linia RATB nu are staţii de-a lungul Jilavei.
    O monstruozitate, o barbarie.
    Vorbim de Zonă Metropolitană şi Autoritate de transport! dar sîntem mai înapoiaţi ca acum 10 ani.

  • florin

    Pe 460bis inca nu l-am vazut,in schimb zilnic si circuland destul de constant il vad pe 460.Nu am nimic impotriva ca “preorasenestile” sa intre adanc in oras.In fond toti avem dreptul(ca cetateni europeni)la transport eficient.
    Ce ma nemultumeste e faptul ca de cand s-a introdus metroul(excelent mijloc de transport pe distante medii si lungi,sau cand te grabesti)tramvaiele si troleele circula ca ochii decedatului.Ca sa ajung la DOMENII,trebuie sa plec de acasa cu cel putin 20min(!)mai devreme.Cred ca sunt anumite momente ale zilei in care pe linia lui 20 nu sunt decat doua tramvaie.
    Cat despre “despartirea apelor” intre bufteni si mogoseneni ce sa zic…singurul lucru bun e ca se mai da de munca unor oameni(soferi+mecanici)!

  • Ando

    Prefectură ? Consiliul Judeţean ? vai de mine, ce vorbe mari…
    da’oamenii ăia din Mogoşoaia şi Buftea de ce stau “pe coadă” ?
    De ce nu-şi trag aleşii de mânecă ?

  • hm

    noi îi tragem p-ai noştri de mînecă de le-am lungit mînecile cu-n kilometru, şi tot degeaba…

  • Chiar prost, da’ ala din Buftea. Pe mine ma macina faptul ca nu mai functioneaza CFR ca inainte de ’89 cand din Chitila puteam sa ajung la liceu cu trenul pana in gara de nord sau la Basarab unde saream in tramvai pana la capat, fix la liceu. S-a desfiintat si tramvaiul si nici trenurile nu o duc prea bine.
    Pai o linie de tren asimilata unui metrou pe traiectul GN – Buftea ar face mai mult bine chiar si pentru aia din Giulesti Sarbi …

  • aspera

    pana nu se face zona metropolitana si se reformeaza administrarea bucurestiului si a zonelor adiacente….nu o sa se rezolve nimic

  • hm

    transportul ăsta nu trebuie să fie nici mirobolant, nici luxos, nici precis ca al japonezilor.
    E de-ajuns să ştii că e de încredere şi că toate localităţile periurbane au aceeaşi şansă.

    Dar avem în interiorul oraşului 6 standarde diferite de civilizaţie, reprezentate de cele 6 sectoare!!!!

    Cum să putem crede c-am putea avea în Ilfov un standard comun în ce priveşte transportul public?
    … e prea mult de cerut, îmi pare rău.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>