despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

ne-am luat stradă 2

Riveranii au o groază de drepturi în oraşul ăsta – am mai văzut. Că au sau nu au voie, blochează străzile şi trotuarele cu garduri, porţi, tomberoane… Aş fi de acord, desigur, dacă străzile noastre n-ar fi fost asfaltate din banii oraşului – ci din banii riveranilor.

Cel mai simplu fel de-a acapara un loc de parcare este capra. Dacă reuşeşti s-o faci cît mai oficială, cu atît mai bine. Eu, sincer, mă îndoiesc că onor. Comisia Tehnică de Circulaţie a Municipiului Bucureşti a avizat această capră. Am întrebat la Primărie; pînă cînd oi primi răspuns, vă las cu nedumerirea mea:

Nu s-a schimbat nimic prin zona Sevastopol de cînd am scris despre ea – cu patru ani în urmă. Aceiaşi riverani care-şi baricadează aleile şi fundăturile, aceiaşi parcagii care plimbă caprele, aceiaşi paznici care ţin lăzi pe trotuar ca să vină şefu’.

Doar că unele anunţuri au început să fie mai simpatice…

Simpatice sau nu, tot porcării urbane sînt.

Porcării sînt, pînă la urmă, toate felurile în care se ocupă domeniul public în oraşul nostru. Da; ştiu – e nasol să-şi pună altcineva maşina în faţa geamului tău; dar pînă una-alta, atît strada cît şi trotuarul sînt publice.

Îmi plac maşinile; mai ales cele vechi, rablele – dar cred că trebuie să stea în curţi, în garaje, în locuri private -unde să nu fie o ofensă adusă ideii de conlocuire.

11 comments to ne-am luat stradă 2

  • Ando

    Nişte mizerii!
    Când am fost prima oara în Frankfurt, am văzut locuri de parcare, tot aşa, pe stradă, lângă trotuar-rezervate pentru diverse firme care le închiriaseră de la primărie.Pe stâlpul cu semnul de parcare interzisă, era trecut: orarul în care nu aveai voie să pui maşina acolo(de ex.10-18)şi numărele maşinilor cu permis.Dar,în afara acestui interval orar, puteai parca maşina acolo fără probleme!
    Problema era că stăzile erau permament patrulate de agenţi ai primăriei care vegheau la respectarea regulii şi care dădeau amenzi fără nicio discuţie ”intruşilor”.
    Chiar eu m-am nimerit în această situaţie şi, cum nu le am deloc cu germana, era să pun maşina într-un astfel de loc. Norocul a fost că era de faţă un astfel de agent şi prin limba ”gimnastică” ne-am înţeles aşa că am mai pierdut vreun sfert de oră până am găsit un loc.

  • Freesys

    Doar institutiile publice isi pot rezevra locurile de parcare riverane, Primaria Generala a Capitalei nu inchiriza locuri de parcare, emite in schimb abonamente pentru parcarile publice (cu sau fara garantarea locul). Parcarile de resedinta sunt date in folosinta exclusiva a chiriasului cu exceptia intervalului orar 08-18. Primaria Generala a Capitalei poate confisca toate mijloacele artizanale de ocupare abuziva a locurilor de parcare publice (cauciucuri,sticle,capre,cutii,etc).
    Am o cunostinta la Roma care imi spunea ca plateste o taxa de 300E pe an pentru rezervarea permanenta a locului de parcare din dreptul portii, daca n-ar plati n-ar avea acces auto in curte.
    Am putea scapa de parcagii din oras daca “activitatea” lor a fi incadrata penal, si e nu vad motivul pentru care nu ar putea fi incadrata, inrucat Codul Penal zice asta:
    INFRACŢIUNI CONTRA LIBERTĂŢII PERSOANEI
    Art. 194
    Şantajul
    Constrângerea unei persoane, prin violenţă sau ameninţare, să dea, să facă, să nu facă sau să sufere ceva, dacă fapta este comisă spre a dobândi în mod injust un folos, pentru sine sau pentru altul, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani .

  • hm

    de acord complet!
    ai vazut ca cine are vreo fasie de pamant prin centru nici nu se mai oboseste sa construiasca?
    Pune pietris si face parcare! Si cere 15 – 20 de lei pe sfertul de ora!!
    Si are si o buna intelegere cu hingherii de masini care dau roata pe acolo, asa ca oamenii, de frica, parcheaza la smecherii astia.

  • Ando

    HM:aoleu,15-20 lei sfertul de ora? pai ce, ti-o si spala?
    Adevarul ca trebuie sa scoata si ei macar impozitul pe teren:-(

  • Da, pe Frumoasa, chiar mai la vale spre Victoriei dar pe partea cealalta eo parcare la pietris, 60 lei pe ora (ultima data cand am fost eu acolo in urma cu vreo juma’ de an). Pe fundatura aia mi-am lasat si eu o data masina in urma cu ceva ani; s-or fi saturat oamenii 🙂
    Pe de alta parte, o astfel de fundatura s-ar putea sa fie o alee privata, cu statut de servitute/ S-au facut multe astfel de dezvoltari ce le-am numi azi actiuni ale rechinilor imobiliari in perioada interbelica. Ele sunt practicate pe parcele inguste si adanci ce nu au capatat statut de strada (nici n-aveau dimensiunile regulamentare pentru asta).
    Dar stai sa vezi ce pun eu in continuarea articolului asta dar dincolo, la “pozedecat”.

  • hm

    eu asta intreb: daca fundatura e privata, de ce-i pune primaria placuta cu “intrarea x” si o asfalteaza?
    decat astept continuarea 🙂

  • http://pozedecat.wordpress.com/2013/04/15/ne-am-luat-strada/

    (am fost plecat, d’aia mi-a luat atat de mult sa matin de vorba spusa)

  • hm

    rahaaat! cat de frumos era inainte scuarul…
    acum patru ani scrisesem si eu. uitasem 🙂
    https://www.simplybucharest.ro/?p=2043

  • La data aia inca nu eram blogger 🙂
    Dar stiu ca acea pocitanie a fost respinsa cel putin o data in Comisia Zonala a Monumentelor Istorice …

  • hm

    ce stie comisia, domle…

  • Laurentiu

    @Freesys
    Inainte de aplica legea asta de care zici tu, trebuie ca politia sa-i ridice pe toti cei care-si parcheaza masinele ilegal pe unde prind ( intersectii, treceri de pietoni, blocare cai de acces, semne de circulatie care interzic stationarea, parcuri, etc… ) si chiar sa dea amenzile respective.

Leave a Reply to adrian Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>