despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Haihui, prin oraş

scris de Ando

Sâmbătă dupa amiază, profitând de vremea splendidă, numai bună de mers pe jos, am (re)parcurs un traseu mai vechi şi drag mie. Punct de plecare: Arcul de Triumf.

Clădirea Comitetului Olimpic. Îmi place mult cum arată, adică: modernă, sveltă, dar fără stridenţe vizuale. Nu ştiu dacă aşa a fost gândită iniţial, dar faptul că prin pereţii de sticlă ai parterului se vede terenul de rugby din spate, accentuează plăcut legătura dintre instituţie şi sport.

Mai jos, pe Kiseleff, pe stânga, o altă clădire nouă, mai deosebită, elegantă şi discretă în acelaşi timp.

Dacă hotelul Triumf nu m-a dat niciodată peste cap cu arhitectura sa bolovănoasă, în schimb parcul din curtea din faţă compensează aspectul de cazarmă al clădirii. Şi mă amuză mult găselniţa cu chioşcul prin al cărui acoperiş trece trunchiul de copac…

Am părăsit un pic Kiseleff-ul pentru că, în sfărşit, am prins şi eu o zi bună ca să pozez clădirea din Rondul Francis. Nu ştiu cum se face, dar ajungeam aici ba pe ploaie sau nor, ba pe contre-jour şi n-aveam şi eu o fotografie ca lumea la colecţie.

Revenim pe Kiseleff, la intersecţia cu Ion Mincu. Aici e Piaţeta Regelui:

Casa de la Şosea (Doina) şi-a deschis şi ea frumoasa sa grădină.

Am tăiat-o apoi, diagonal, prin parc spre bulevardul Aviatorilor şi m-am oprit un moment la acest discret monument dedicat americanilor căzuţi la noi, în ultimul război mondial.

Tot înainte, spre Piaţa Victoriei… Pe trotuarul larg se foloseşte tot arsenalul de mijloace de deplasare: plăci, role, biciclete…

Am dibuit şi o “ciupercuţă” inedită pe care am pozat-o pentru colecţia de vechituri a lui HM:

În faţă la Antipa – un mini-pichet contra expoziţiei The Human Body

Fac un salt până la Piaţa Universităţii şi remarc noul bloc care se va “lipi” de vechea clădire de pe colţul bulevardului Bălcescu cu strada Ion Câmpineanu – cea, de mai mulţi ani, hornuită şi abandonată în proptele de oţel.

Şi, la final, câteva imagini de la târgul anticarilor aranjat pe colţul dinspre Colţea, la “Vioara Spartă”

plimbări în Bucureşti – episodul XVII. Lista episoadelor – aici

16 comments to Haihui, prin oraş

  • hm

    mie îmi place hotelul Triumf. Şi cîinele ăla regalist face toţi banii 😉

  • bogdan

    ce i-as mai da in cap lui oprescu cu toate cuburile alea de beton din piateta regelui.

  • hm

    nu cred că betonul lor e mai soldid decît căpăţîna primarului.

  • un muc

    ieri seara am fost si eu hai-hui prin centrul vechi si am ramas uimit sa vad ca pe strada ion ghica, pe cladirea unde este consulatul cehiei (vizavi de bcr, langa biserica – fosta banca franco-romana) exista o placuta care explica istoria cladirii care are o greseala de tipar: scrie “deti” in loc de “desi”. prin cate maini o fi trecut placa aia de nu s-a sesizat nimeni? 🙂

  • hm

    mîini? a fost făcută cu picioarele…

  • Serban

    Cladirea Comitetului Olimpic e creatia baietilor de la Graphic Studio http://www.graphicstudio.ro/ , desi, oficial, s-ar putea ca proiectantul sa fie Context Design.

    Vila de pe Kiseleff nu e nou construita, ci doar renovata/remodelata intr-un mod exemplar.

    Piata Regala e o rusine. Materiale scumpe, de calitate, imprastiate otova si fare nici un dumnezeu. Siktir!

  • cata

    Piata Regala se pare ca a fost inceputul,proiectul pilot ca sa zic asa. A aparut deja episodul doi – Piata Francofoniei – in care era sa intru cu masina,ata de fascinat am ramas,credeam ca este o bariera antitero de tip nou,pentru protectia celor aproape 600 de alesi din Palatul Parlamentului.
    Are planuri mari Primarul Suspendat – ii spun suspendat din cauza autostrazii mai vechi si a mai noii telecabine pentru transportul cetatenilor,care va fi construita se pare de catre RATB cu fonduri aproape integral europene – declaratia ii apartine onorabilului.
    Asadar ce piete,ce peste 80 de chioscuri si foisoare in principalele parcuri ale Bucurestiului (o ideee si mai noua a suspendatului).
    Ando,se pare ca traseul va incepe pe la ceasul din Colentina,asadar destul de aproape de tine si eu indraznesc sa te rog,in nume personal bineinteles ,sa ne tii la curent cu evolutia,pe noi astilalti,care bineinteles ca va vom invidia.Cum va fi,cu peron,cu scara de incendiu,cu tobogan,fix sau gonflabil,cu parasute,chiar nu stiu si propun o dezbatere intre prieteni. Incercam ? Am glumit dar bataia de joc la adresa noastra,a bucurestenilor este foarte serioasa.
    Multumesc,

  • hm

    zi asa, nu iti place nici piata francofoniei. nici mie!!!

  • Ando

    Acum strâmbaţi din nas, dar parcă văd că n-o să am loc de voi la coadă la telecabina:-)

  • Ando

    @Nautilus: foarte mişto link-urile…poate nu-ţi vine a crede, dar prin anii 70-75, am văzut- într-un ziar sau într-un almanah, un astfel de proiect(mă rog, erau câteva schiţe) pentru Bucureşti – adică un tramvai suspendat care circula deasupra Dâmboviţei… nu se punea încă problema “încasetării” râului…
    Era chiar varianta din ultimul tău link !

  • hm

    eu chiar cred că – luînd în seamă gustul nostru pentru şmecherii noi – ar fi nişte cozi la telecabine… oho!
    Nu prea rîd de idei şi proiecte dintr-astea, am mai zis – nu e nimic în neregulă cu idei si proiecte ambiţioase.

  • Trenul suspendat din Wuppertal a fost construit astfel deoarece terenul foarte deluros nu avea nicăieri spaţiile largi necesare unei căi ferate obişnuite (circulaţie pe 2 fire + 120 m zonă de protecţie a căii ferate), aşa încât trebuia folosită valea râului Wupper 🙂

    Cum şi noi stăm prost cu spaţiul, datorită unuia dă la Scorniceşti care a construit totul înghesuit ca un lagăr, de ce n-am lua exemplul nemţilor?

    ~Nautilus

  • cata

    @Nautilus – stiam despre acel tren suspendat.Nu,la noi s-a spus clar despre o telegondola sau telecabina,care,din cat stiu eu circula suspendate de un cablu.De asta discut eu ironic.Poate,cu scop pur turistic,as mai intelege,pentru ca minunata zona Pipera ofera nenumarate ‘ vestigii istorice’
    mai vechi (decedata platforma industriala) sau mai noi (orasul Becali).Dar nu ca un mijloc de transport regulat,ca sa zic asa,cum a anuntat ieri Oprescu.Desigur,este o doza mare de gargara in spusele lui,dar mai stii ?
    Deci trenul sau metroul suspendat este cu totul altceva decat o telegondola.
    Parerea mea.
    @Ando – apropo de incasetare si betonarea albiei Dambovitei – am mers ieri pe jos de la Opereta la Unirea – pute mai rau decat inainte.Atunci ,cu toate ca apa era mizerabila totusi curgea plus malurile pline de iarba si copaci care parca mai estompau mirosul.Stiu ce vorbesc,aveam peste 20 de ani si inca tin bine minte.Am vrut sa scriu asta pentru ca pe de o parte nu fac prea des lucrul asta (mersul pe jos prin zona) iar pe de alta parte am citit multe comentarii despre cat de naspa era inainte.Nu,pot spune linistit ca datorita solutiei alese de Ceasca ,nu era bine nici inainte dar nici acum.

  • Ando

    @Cata:prin 2000, lucram la o firmă care avea sediul pe malul Dâmboviţei(vizavi de magazinul Unirea); am văzut, doi ani la rând, cum se oprea apa şi apoi se făceau lucrări de curăţare a casetei respective- de depunerile naturale(mâl) şi de mizeriile aruncate
    de nesimţiţii oraşului (pet-uri, anvelope, sticle)…
    Poate şi asta contribuia la diminuarea miazmelor. Nu ştiu dacă operaţia se mai face şi acum.

  • hm

    pana prin 2000, Dambovita se seca si se curata cam anual…

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>