despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

despre staţia internasoală Basarab

Tot bat monedă despre nevoia de a avea staţiile mijloacelor de transport în comun acolo unde este nevoie de ele: şi este nevoie de ele lîngă trecerile de pietoni, lîngă semafoare, lîngă intersecţii – pe scurt, acolo unde este fluxul de oameni mai mare!

Cică nu se poate, că e periculos, că Codul Rutier nu dă voie – păi, să avem grijă şi să schimbăm Codul, astfel încît transportul public şi pietonii să aibă de cîştigat.

Priviţi Pasajul Basarab – e gîndit şi ca staţie intermodală: tramvai, troleu, autobuz, metrou, toate accesibile; sau, aproape accesibile. În poza de mai jos vedeţi unde au staţie troleele şi autobuzele care merg pe Griviţa (înspre Gara de Nord):

Da – staţia e la mama-naibii, departe – în condiţiile în care fix sub Pasaj, în dreptul intrării în staţia intermodală, este construită o alveolă tocmai bună pentru staţie!

Ce vreau, deci? Să înţelegem că, dacă vrem să convingem oamenii să se suie în autobuz, trebuie să facem autobuzul să oprească acolo unde sînt oamenii!

Da – vezi autobuzul oprind în faţa ta azi, îl vezi mîine – astfel dorinţa-i gata, vorba poetului; poate poimîine te şi sui în autobuzul ăla.

Aşa se fac lucrurile.

16 comments to despre staţia internasoală Basarab

  • Autobuzul şi troleibuzul nu pot opri sub pod… nu-ţi dă voie Codul Rutier şi mai eşti şi la mai puţin de 25m de colţul intersecţiei.
    Pe partea cealaltă, autobuzul nu poate avea staţie comună cu 35, pentru că se interzice depăşirea prin stânga a refugiului de tramvai.
    Intrarea în Gara de Nord nu se poate face dinspre Basarab, pentru că primarul nu are timp să taie panglica, pardon, nu există alimentare cu energie electriică la trotuarul rulant şi nici autorizaţie de demolare a câtorva metri de gard.
    Nu se poate face acces de la metrou direct sub pod, pentru că Metroul şi podul au stăpâni diferiţi.
    Toate astea nu se pot modifica, pentru că factorii de decizie circulă cu maşina personală, nu cu transportul în comun.

  • florin

    Codul Rutier nu te lasa sa ai statie sub pod dar,permite instalarea unei statii pe pod!!!
    Acelasi C.R. obliga RATB sa dea prioritate de stanga sub pasarelele de la Baneasa Shoping City!!!
    Tot C.R permite stationarea in imediata apropiere a traversarii pietonale de la Piata 1Mai(Mihalache)dar,a obligat acelasi RATB sa-si mute statia de autobuz(e)la vreo 20m mai in aval!!!
    Dat dracului Codul asta Rutier(romanesc)!!!
    Probabil ca maine-poimaine acelasi C.R va impune RATB sa aiba doar doua statii, aflate la capatul liniilor sau pur si simplu va interzice circulatia RATB!!!

  • florin

    @Dr2005-avand in vedere ca pe linia tramvaiului 20 sunt maxim 3 tramvaie iar autobuzul 460 si-a prelungit linia astfel incat calatorii sa aiba acces la metrou,cred ca stapanii RATB si Metrou au batut palma in asa fel incat sa profite amandoi.

  • hm

    da, dom’le, stiu si eu de ce nu se poate…
    dar tare-as vrea sa mai vad si ceva care se poate… of, transportul meu!

  • Ando

    Vă spun eu de ce nu se poate: pentru ca îi doare’n fund de cetăţeni!

    Vorba lui Dr2005-ce, ăştia merg cu transportul public ?

    Altfel nu se explică-de exemplu-încăpăţânarea imbecilă cu care RATB păstrează, de ani de zile, separată staţia lui 135 de la Foişorul de Foc (pe directia spre Pţa Romană) de staţia comună din faţa spitalului de ortopedie, acolo unde opreşte 133, plus câteva troleibuze 🙁

  • hm

    chestia aia cu 135’ul n-o pot intelege. Asa a ramas – e asa de cand ma stiu eu!!!
    Alta exlicatie nu am.

  • Dragos B

    Statia aia a lui 135 probabil e monument istoric. 🙂 🙁
    E cum zice Dr2005. Pai in Bacau in centrul orasului a stat o groapa respectabila in trotuar fix in fata sediului central al BCR fix vreo 10 ani. Ca directorul din masina in banca si inapoi. Nu iesea sa bata cu pasul sa vada daca-s bine sterse geamurile s.a.m.d. In cele doua U.M. intr-un an am vazut de doua ori comandantul plimbandu-se prin curtea unitatii, sa vada si el cum e ‘gospodaria’. In rest, din masina in birou si invers. Cu garda salutandu-l, desigur. 🙁

  • hm

    si cu covoru’ rosu peste gropi.

  • Anonymous

    @Dr2005
    “Autobuzul şi troleibuzul nu pot opri sub pod… nu-ţi dă voie Codul Rutier şi mai eşti şi la mai puţin de 25m de colţul intersecţiei.
    Pe partea cealaltă, autobuzul nu poate avea staţie comună cu 35, pentru că se interzice depăşirea prin stânga a refugiului de tramvai.”
    Codul rutier tot de niste cretini grasi, imputiti si slinosi a fost facut, aceste prevederi (refugiu de tramvai si statii sub pod), ar trebui sa se refere STRICT la masinile normale, nu si la transportul public, dar repet CR a fost facut de …

  • A fost făcut de unii care merg cu maşini cu girofar, deci li se fâlfâie de ,,amărâţii ăia care merg cu autobuzu'” (după cum zicea oprescu acum câteva luni).

  • Ce vorbesti tu aici? Daca amaratii astia nu au binevoit sa isi cumpere o masina, sa mearga si pe jos!

  • Cretin Total

    @hm,

    Se vede ca esti tanar!

    Eu imi amintesc bine cind la Foisorul de Foc avea capatul cel putin un autibuz (exista baraca metalica ITB) iar 133, 135 si troleibuzele aveau statie (evident, comuna) in fata actualei farmacii.
    Lucrurile s-au schimbat “recemt”, cam prin 2000.
    Tot o cucerirea postdecembrista o reprezinat statiile SEPARATE pentru autobuze si troleibuze, inainte erau comune, puteai sa astepti “ce vine”, acum trebuie sa alegi … sau sa o iei la fuga prin intersectie!

  • hm

    stai asa, tu vorbesti de statia inspre Carol sau inspre Mosilor?

    Imi aduc aminte de capatul de linie. Intorcea 226 si un alt autobuz care, apoi, mergea la ICME.

    Ei – ce era ICME, eu imi aduc aminte!

  • Cretin Total

    @hm,
    ststia din fata Spitalului de ortopedie (in 2010 i-am fost client fidel) cred ca mai este comuna, eu vorbeam de ststia de pe partea opus, in fata farmaciei, pe sensul DINSPRE Calea Mosilor!
    intorceau DOUA autobuze, insa le consideram “exotice” pentu nu aveam treaba cu ele, ma interesau doar 133, 135 si troleibuzele … Insa, cind asteptam autobuzul sau troleul “meu”, vedeam bine ca acolo era un capat de transport in comun!

Leave a Reply to Anonymous Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>