despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

7 maşini vechi – XXXI

Prima maşină de azi e un Oldsmobile – un Toronado. E un model lansat în anii ’60, ale cărui prime două serii s-au remarcat prin linii somptuoase; ultima serie – a patra, modestă – a şi închis povestea modelului Toronado, odată cu venirea anilor ’90:

Am mai văzut Passaturi în serialul nostru – dar mai noi. Iată şi cum începea, acum 40 de ani, istoria acestei serii produse de VW:

Prin 1993 Oltcit lansa un model pick-up. Nu-s multe rămase, şi cred că şi-s mai puţine cele care încă mai merg; asta din poză chiar merge zilnic, să ştiţi:

Cîteva Skodiţe nu-s niciodată o pierdere de timp, cînd vrei să admiri o maşină est-europeană de calitate. 120-urile au apărut tot aşa, acu’ vreo 40 de ani. Cînd vezi una mergînd cuminte pe stradă, imediat vrei s-o admiri; iar cînd vezi una ruginind, te-apucă mîhnirea. Pozele-s de la Ando:

Iată şi o maşină destul de banală – un Renault 21, lansat prin ’86. N-a ajuns să fie un model produs fabricat de-a lungul anilor; n-a reuşit să fie nici un al doilea Renault 18; a fost – cred – ultimul model identificat cu cifre; după anii ’90 Renault a-nceput să-şi boteze maşinile cu nume:

… mai vedem o maşină apărută în confuzii ani ’90. Seat Toledo s-a remarcat printr-o mare urîţenie încă de la prima sa serie, din care mai jos vedem un exemplar. E drept, seria a doua – apărută la sfîrşitul anilor ’90 – arăta mai binişor, însă seria a treia avea să ducă standardul de boccietate la un nivel nemaiîntîlnit în Europa.

Mergem mai departe, cu două Toyote – ambele găsite de Ando. Prima-i un Tercel din seria a doua, din anii ’80; să zic cu adevărat că-mi place, nu pot!

… ei, am păstrat pentru sfîrşit ce-i mai bun – şi-anume, o raritate. O Cressida; un model mai puţin cunoscut de Toyota, cel puţin la noi. Cressida s-a lansat în ’76 şi maşina din poze e chiar din prima serie.

Cressida a ajuns la vreo patru serii şi s-a produs pînă prin anii ’90.

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)

7 comments to 7 maşini vechi – XXXI

  • Freesys

    Un Passat GL ca cel din poza au cumparat ai mei imediat dupa 89, masina era fenomenala pentru vremea aia , era model ’79 motor 1.5 in 4+1 viteze geamuri electrice si trapa manuala, avea un sistem de ventilatie foarte interesant cu un radiator (in genul celor de intercooler de azi) amplasat in fata radiatorului de racire totul pe o tubulatura de aluminiu iar in toiul verii la drum baga aer rece cam ca un aer conditionat. Fata de modelul din poza nu avea hayon, se deschidea doar partea metalica din spate ceea ce era f. incomod, iar pe volan si in fata avea sigla de la Man (lupul). Marele dezavantaj era tabla de foarte foarte proasta calitate.

  • Langa Renault 21 se vede un Zaporozhets 968 ucrainian, o mare raritate in Romania.

    Passat-uri din generatia 1 sunt f cautate in Germania, mai ales primele exemplare. Exemplarul din poza e un seria 1 facelift de dupa 1977. Nu am vazut model pre-77 in Romania de prin 2003.

    Oltcit pick-up e extrem de rar, poate sub 20 in circulatie in tara, plus cateva in America de sud.

  • hm

    Zaz-ul l-am pozat acum doi ani, tot acolo rugineste…
    http://www.simplybucharest.ro/?p=5932

    Mai e altul (un soi de bleu) la 200 de metri, sta si el…

    Oltcitul l-am pozat dupa ce am citit la tine cat de rar e.

    Bine, si Oltcitul e parcat la 50 de metri de R 21 🙂

  • emil

    puteti sa imi spuneti in ce zona se afla vw passat b1?

  • hm

    am raspuns pe mail.

  • Pare foarte rarisima Cressida, nu cred sa fi vazut asa ceva pe ulita mea. Aveti idee daca mai e pe acolo? sau, oricum, pe unde mai e?

  • hm

    undeva pe Expozitiei, dar parea “in trecere”

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>