despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Piatra cubica: ultimii ani

Pentru ca toate strazile pavate cu piatra cubica vor fi asfaltate, pina la urma, chiar daca asta-nseamna pierderea incarcaturii istorice. Iata ca si-n Cotroceni, strada Louis Pasteur a fost asfaltata recent (si-n continuare nu-i inteleg sensul unic dinspre Dr. Staicovici si Dr. Lister).

Are vreun rost sa reabilitezi strazile cu piatra cubica, daca o faci prost? S-a incercat in 1994 cu Constantin Prezan – traficul a fost inchis mai bine de jumatate de an si piatra cubica asezata din nou a rezistat cam doi-trei ani pina sa faca primele valuri; in momentul de fata se circula groaznic de prost intre Arcul de Triumf si Televiziune (ca si pe Aviatorilor, ultimele zone aglomerate unde-a ramas piatra cubica).

Cu toate asta, daca vrei, poti; incercarea de a reabilita piatra cubica pe strada A.D. Xenopol (intre Icoanei si Dionisie Lupu) a fost de succes; poti circula chiar foarte bine pe-acolo – e drept, nici traficul nu e intens!

O incercare esuata a fost insa aceea de a pava cu pavele betonate strazile cu un trafic redus; din pacate nimeni nu respecta restrictiile de gabarit (si trecerea unei masini de gunoi e de-ajuns!) asa ca pavelele s-au valurit imediat; in plus, betonul din care-au fost facute e suficient de prost ca sa se macine – iata cazul strazii Boteanu, din pacate:

Piatra cubica s-a mai folosit odiniara la pavarea statiilor de autobuz si troleibuz; chiar si-n ultimii ani, la Universitate, de exemplu – dar despre asta… mai vorbim.

3 comments to Piatra cubica: ultimii ani

  • Nu sunt de acord cu asfaltarea strazilor laturalnice, necirculate. In orice capitala europeana care se respecta, ai strazi pavate cu piatra cubica. In asa-zsele zone reabilitate sau pietonale, s-au preferat pavelele ieftine.

    Ai fost la Paris? Traficul si acolo e intens pe anumite bulevarde, pavate cu piatra cubica 😀
    Depinde doar ce metoda folosesti pentru a alinia piatra si a o sustine sa nu se afunde cand este calcata de vehicule mai grele.

  • Mai mult de jumatate de an am mers zilnic pe A.D. Xenopol si in fiecare zi ma minunam cat de bine a putut fi reparata. S-a creat oricum in constiinta publica faptul ca strada pavata cu piatra cubica e o porcarie si parca te astepti sa te zgaltai.

    A.D. Xenopol e un exemplu ca daca se vrea, se poate.

  • Freesys

    Ani de zile am asteptat sa-mi fie asfaltata strada de piatra cubica (Calea Vitan), in ciuda esteticului problemele pe care le implica sunt uriase, praf , zgomot, derapaje (dauna totala in 2000 la autoturismul parcat regulamentar in fata blocului),costuri de intretinere si reparatii uriase etc. Aviatorilor am inteles ca a devenit monument istoric si o sa ramana tot cu piatra cubica intrand in reabilitare totala in vara. Nu am inteles de ce piatra cubica de pe Bulevardele Unirii /Libertatii a fost schimbata, mentionez ca de la firma ce s-a ocupat de asfaltare am cumparat 2 basculante din piatra cubica respectiva aflate intr-o stare excelenta.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>