despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

din zbor

scris de Florin

Pentru cei interesaţi, s-a redeschis pasajul pietonal subteran de pe Calea Griviţei din zona podului Grant. După cum se vede, acesta este acoperit şi se închide după o anumită oră. Probabil că este şi pazit, aşa cum este cel de pe Turda ce deserveşte staţiile tramvaiului 41.

6 comments to din zbor

  • Orice pasaj pietonal făcut cu cap este binevenit în oraș.
    (Menționez că folosesc mașină, motocileta, metrou, bicicletă și picioare + un BBe mic în cărucior)
    Din păcate, acest pasaj că și cel de la Crângași și Turda nu au fost făcute pentru oameni, sunt făcute pentru mașini, pentru ușurința mașinilor de a goni lejer pe anumite porțiuni cu viteze de 60-80 de km/h.
    Pasajele de la Crângași și Turda, în permanență văgăuni pietonale insalubre sunt inundate cu apa și alte lichide, totuși, numai pasajul de la Crângași are o oarecare utilitate suplimentară pentru pietonii grăbiți să traverseze spre blocurile dinspre pod.
    În schimb, pasajul de la Turda este proiectat în cel mai pur stil comunistoido-stalinist, stil în care trăim ideal, într-o lume în care nu există persoane cu dizabilități, bicicliști sau mame cu copii în cărucior.
    Dacă în cazul pasajului de la Crângași avem o trecere la nivel (zebră), în cazul pasajului de la Turda avem ca singură opțiune sigură groapa insalubră doar cu scară și treaptă, fără rampe căruț sau velo, aici NU există trecere de pietoni suplimentară.

    În toate marile orașe europene cu administrații mature, prioritare sunt centurile ocolitoare și mai apoi arterelor megalomanice și pasajele semi-GÂTUITE din cadrul orașelor.
    Și din această cauza în București există un trafic FALS, neregularizat, disproporționat și inutil, mii de mașini traversează nervoase artere în interiorul orașului, în lipsa centurii.

    Exemlpul pasajului pietonal de pe Calea Griviței poate fi un studiu de caz în care administrația este în impas și nu are specialiști pentru acest caz.
    Pasajele pietonale sunt strâns legate de modul în care este configurată o arteră de circulație. Dacă am o arteră configurată prost, cu siguranță că vom scoate toate trecerile de pietoni și în loc vom pune foarte multe găuri (pasaje) prin care să treacă viermii’ de pietoni.
    Pe majoritatea bulevardelor din București, semafoarele de la trecerile de pietoni nu sunt corelate cu semafoarele de intersecții, și în acest fel se produc efecte de acordeon inutile, undă verde/roșie a bulevardului fiind întreruptă de treceri nesemaforizate sau semaforizate la întâmplare/necorelat cu ce e în față și în spate.
    Calea Griviței de la Gară de Nord până la podul Constanța poate fi reconfigurata cu un studiu și proiect detaliat pe tot acest segment în arteră cu cel mult două benzi pe sens +acostament sau parcare riverani sau/și cu timp LIMITAT pentru vizitatori și îmbunătățirea marcajelor pentru benzile de stânga (sediul RAR, Clinică, etc.)
    O arteră cu 4 benzi și gândită unda verde de la un cap la altul este mult mai ușor de traversat la nivel, făcând inutilă construcția acestor pasaje pietonale ODIOASE.
    Traficul pe Griviței arată ca o ramă turbată care se deplasează în anumite zone cu viteze de 60-80 km la oră și gâtuiri bruște la semafoare si treceri nesemaforizate.
    ÎN aceste zone de viteză, administrația e tentată să bage inutil, pentru “protecție”, pietonii în pasaje.
    Tranzitez destul de des acest segment și pot să spun că, din cauza proastei configurări a acestei artere, în fiecare an am văzut și auzit de multe accidente mortale ( e mult și unu pe an, normal ar fi zero).
    Dorim orașe cu oameni pe străzi și trafic auto gestionat (oraș european) sau orașe la întâmplare cu megabulevarde (staliniste, orientale) imposibil de traversat, inumane?

  • ,,se închide după o anumită oră” probabil noaptea, adică fix când şoferii gonesc ca disperaţii cu 150 la oră pe Cal. Griviţei, pietonii trebuie să tracă prin faţa lor.

  • hm

    … nu-mi place să conduc pe Calea Griviţei, mi se întîmplă să aleg să o iau pe 1 Mai – chiar dacă traficul se poticneşte la doi-trei paşi.

  • Andrei

    mike@
    “Pasajele de la Crângași și Turda, în permanență văgăuni pietonale insalubre sunt inundate cu apa și alte lichide, totuși, numai pasajul de la Crângași are o oarecare utilitate suplimentară pentru pietonii grăbiți să traverseze spre blocurile dinspre pod.”
    In ce priveste faptul ca era insalubru, inundat …. asta era vina primariei (daca la noi tramvaiele sunt desenate, jegoase si urat mirositoare asta nu e problema tramvaielor si trebuie sa le desfiintam, ci e problema RATB-ului).Iar in ce priveste utilitatea lor, ele sunt utile(nu si comode), toate in afara de subtraversarea strazii, aveau si functia de acces in statiile de tramvai.
    Si acel de pe Calea Grivitei la fel avea o statie de tramvai, accesele au fost astupate, dupa ce linia de tramvai s-a desfiintat,(inainte de reparatie erau vizibile accesele)aici e vizibila statia http://old.wikimapia.org/#lat=44.4551866&lon=26.0617053&z=18&l=0&m=s&v=9&show=/showphoto/?obj=18942234&type=1&lng=0&id=2466999 .

    “Dorim orașe cu oameni pe străzi și trafic auto gestionat (oraș european) sau orașe la întâmplare cu megabulevarde (staliniste, orientale) imposibil de traversat, inumane?”
    In zadar noi ne dorim oras EUROPEAN daca avem primari ORIENTALI (vezi cazul Oprescu si pasajul Pipera (inutil) si noile jucarii, pasajele de la piata Charles de Gaulle si piata Presei Libere).

  • Andrei@
    Doamne ferește să desființăm tramvaiele. Doar cu un mic procent redirectat de la afacerea panselutelor la afacerea cu paznici și măturătorii omniprezenți, aceste pasaje pot fi păzite și igienizate permanent. Uitasem de accesele astupate.
    Exceptând trecerea obligatorie peste calea ferată, pasajul de la Pipera este absolut exagerat, la ambele capete descărcarea se face în străzi cu un fir pe sens (sens practicabil), capătul dinspre Vest descărcă sublim într-o intersecție chinuită “în T” (intersecția cu Nicolae Caramfil)

  • Andrei

    mike@
    ” capătul dinspre Vest descărcă sublim într-o intersecție chinuită “în T” (intersecția cu Nicolae Caramfil)”
    In fiecare zi acolo se formeaza o coada de la intersesctia “in T” pana in pasajul Lu Peste, unii vazand coada(venind dinspre Pipera, pe pasaj), o iau pe contrasens direct pe pasaj si se intorc pe Floreasca sau B.Vacarescu, deci e o debandada totala. Si sa spui ca Oprescu e prost, nu pot, insa sa nu vezi ca pasajul duce in o banda pe sens(si fara persepective de largire a strazii Caramfil, ca ar fi extrem de scump sa expropriezi acolo, sunt si blocuri de 3-5 etaje ) sau poate Oprescu in 2050 vrea un tunel in prelugirea Sos.Pipera sub Herastrau pana in Expozitiei :)))
    Dar presupun ca e totul mult mai pragmatic, in cazul pasajului Pipera (de peste Vacarescu, ca ala peste calea ferata cum ai mentionat si tu e util), e doar un punct de bifat in lista realizarilor, fara de a avea vreun folos in “fluidizarea” traficului. Desigur prin pura coincidenta si Chiliman a reabilitat blocurile din preajma (sa fie totu frumos), da si firesc locatia e aleasa strategic din cauza apropierii pasarelei fata de statia de Metrou, astfel mai multi oameni au posibilitate sa vada ce primar super au :)))
    P.S.ca daca il construiau pe Sos.Pietricani peste CF, pasajul era perfect util, dar nici dracu nu-l vedea.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>