despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

semne proaste

… nasol – banala bicicletă a-ncetat să mai fie un lucru banal. M-a frapat acu’ trei ani felul în care a-nceput să conteze nenorocita de marcă a bicicletei.

Nici la maşini n-am văzut atîtea ifose şi prejudecăţi. Pînă şi ăl cu dacia e acceptat în trafic şi considerat fiinţă umană. Dar biciclistul ghinionist care n-a avut flerul să nu-şi ia o chinezească e un paria; un muc al comunităţii pe două roţi: n-o să-l plîngă nimeni dacă nimereşte sub roţile vreunui camion.

Mă rog, aşa o fi normal – asta o fi societatea spre care mergem cu roţile noastre-nguste: să ne lăudăm cu ce avem şi să-i dispreţuim pe ăi de n-au avut.

Dispreţul începe, însă, din primul moment în care fiinţa omenească ia contact cu un mijloc de transport cu nişte roate.

Priviţi-i, în parc, pe părinţi – cum se mai adulmecă unii pe alţii, cîntărindu-şi lucrurile şi făcînd, în minte, socoteli – cît a costat căruciorul? ce marcă are biberonul? de unde-s luate bluziţele?

Văleu, aşa e, fraţilor. Nici cîinii nu-şi compară pedigriurile – ca oamenii, astăzi.

În esenţă, căruciorul de 10 milioane face fix acelaşi lucru ca şi cel de 40 de milioane. Biberonul de 2 lei are aceleaşi proprietăţi ca cel de 20 de lei. Iar bluziţele cumpărate “trei la zece lei” la cine ştie ce tarabă – trebuie să vă mai zic? – sînt la fel de bune ca cele cumpărate din magazinul din mall.

Cît despre biciclete, da – de-acum încep diferenţierile. A venit primăvara, a fost Paştele – s-au făcut cadouri, e plin prin parcuri de mici biciclete noi: văd că nu prea s-a făcut să-i fi luat, copilului, bicicletă chinezească. Important e să fie din Decathlon şi să nu scrie pe ea First Bike ori DHS: altminterea ţi-ai condamnat copilul la o viaţă amărîtă – pe viaţă.

Ştiaţi însă că-i doar o bicicletă? Şi chinezăria şi ne-chinezăria cîntăresc cam tot pe-acolo, şi merg la fel de uşor, şi se fură – la o adică – la fel de repede.

Semne proaste, deci.

21 comments to semne proaste

  • Pentru că tot ai adus vorba de biciclete, ar trebui să faci o plimbare prin Herăstrău duminica… fix în momentul ăla când tot oraşul e acolo… să vezi ce paradă a modei cicliste are loc, cu tot felul de biciclişti echipaţi din cap până în picioare, pe cursiere cu roţi din carbon, pe MTBuri de 5000 de euro şi pe alte bicle de fiţe (gen cele produse de firma Trek). Curios lucru, însă, pe cărările din jurul Bucureştiului rar vezi altceva decât Rockrider, printre care se mai amestecă câteva Merida sau câte un DHS / First mai chinuit (eventual cu cadru de damă ca al subsemnatului… na, că mi-am stricat reputaţia :)) ). Că biclele de câteva mii de euro se plimbă pe asfaltul din Herăstrău. Oare de ce şi-ar lua cineva o bicicletă de câteva mii de euro doar ca să se plimbe în parc cu ea? De ciudă că nu are bani de Mercedes şi nu vrea să fie văzut în Logan?

  • hm

    zice bine Tapiru’, ca de fiecare dată 🙂

    Dar am fost prin toate parcurile, ce – crezi că nu ştiu ce expoziţie de biciclete este? Văleu!
    (las-că am avut şi eu DHS de damă vreo cinci ani, s-a descurcat excepţional)

  • Dragos B

    Zice bine dar nu Tapirul ci Vlad, care are blogul pe domeniul ala. 🙂

    Se repeta istoria cu automobilele si aici. Grosul grosului e format din masini mici si mijlocii relativ ieftine. Inclusiv multe Logan, Sandero si Duster. Bicicletele la fel. Jumatate-s no name si vechituri de firma, vreo 40% sint marcile lor bune (Stevens, Canondale, Bulls, Cube) si 10% chestii mai exotice.

  • hm

    greşii, vere! păi şi pe mine mă ştie lumea ca pe Hungry Mole 😉

    iote că şi io mi-s neamţ, cu loganu’ meu.

  • Tot nu mă pot abţine să nu mă laud cu DHS-ul din dotare 🙂
    La Cabana Diham:
    http://transport-in-comun.ro/forumuri/Diham4.jpg

    Pe drum, lângă un X-Fact de Hervis:
    http://transport-in-comun.ro/forumuri/Diham1.jpg

    Cu 57,8 km/h de la Piatra Arsă în jos:
    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/734741_415848165168369_83934371_n.jpg

    Să-i văd pe ăia de se dau mari prin Herăstrău mergând pe aici.

  • hm

    Da, da’ alea din Herăstrău or fi avînd şi ABS, vere 😉

  • Şi CruiseControl şi climă ,,bizonică” neapărat!

  • florin

    Echipamentul sportiv a devenit cel mai de fitze “articol” al vietii noastre.
    Imi amintesc de vremurile cand conta mai mult daca stii sa dai cu piciorul in minge sau sa te tii pe blicicleta decat brandurile echipamentului.Jucam fotbal pana la epuizare imbracat cu niste pantaloni scurti de doc,un tricou pe care scriam cu pixul ADIDAS si o pereche de tenisi chinezesti ce tineau o viatza.Costul total,vreo 25-30 lei neaNicu.Bicla era un PEGAS de 1500 luat cu imprumut CAR,fara casca,fara genunchiere,fara mulati si alte chestii si o alergam de ma dadeam jos de pe ea mai cracanat ca John Wayne!Genunchii mai poarta si azi semnele copilariei si adolescentei libere de tembelismul modelor sau tendintelor.

  • Dragos B

    Cat va da DHS-ul pentru reclama? 🙂 🙂 🙂

  • hm

    mie sa-mi dea, mai bine, Dacia un Logan 🙂

  • Măcar un cauciuc de 26″ x 1.95 să-mi dea, că ăla de pe spate s-a uzat rău de tot. Să mai spun că am schimbat deja două jante DHS pe faţă (în cele din urmă am pus o jantă dublă) şi acum câteva luni am schimbat şi pinioanele cu unele Shimano? Şi mi-ar mai trebui şi 2 cabluri de frână, eventual unul de schimbător. Ar fi ceva să citească cei de la DHS mesajul şi să-mi dea piesele de mai sus drept mulţumire pentru reclamă şi pentru faptul că încă scrie dhsbike.ro în cel puţin 4 locuri pe biclă 🙂

  • hm

    ar fi frumos… eu asa as face, daca as lucra la DHS.
    Bine, si daca ne cauta si de la CUBE, sa ne dea niste ţoacle ca sa ne schimbam preferintele?

  • Si acuma “nostalgiez” dupa Ukraina pe care mi-am pierdut primii ani de liceu 🙂 La fel, nu pot sa inteleg ce e cu moda asta dupa echipamente de proetectie, genunchiere, tetiere, eggeri si altele, parca ar merge cu totzii la turul Frantei.

  • Alexndru Dinu

    E la fel peste tot, vad aici la mine tipi care calaresc biciclete de contratimp, $6-8000, si care cand ajung la o panta de 5% sunt topiti desi trag pe un angrenaj de 39×20 sau cam asa ceva. La ce le-o fi trebuind bicicleta respectiva? Eu fiind insa un pic nebun dupa sportul asta, zic ca este mai bine orice decat nimic, mergeti dragilor pe bicicleta ca este cel mai complet sport, pana si muschii urechilor sunt prinsi in efort…

  • hm

    chestia cu echipamentele de siguranta pt. biciclisti e cam la fel cu cea cu masinile tot mai sigure. La adapostul castii, manusilor cu gel, cotierelor, biciclistul e tentat sa fie mai agresiv, mai neatent, mai artagos… recunosti personajul? Da – e ca ala cu gipan!!!

    Fireste! Si eu am avut Ukraina. Cea mai buna bicicleta din lume.

    Oooof, Alexandru, daca ai vedea cum pe bicicleta se STA prin parcuri, ai crede ca am innebunit cu totii!

  • Freesys

    Frustrarea, nesimtirea si agresivitatea acestea sunt atributele biciclistilor. In IOR seara nu prea mai ai cum sa te plibmbi sa alergi sau sa iesi cu copilul, sirene (chiar si pe aer comprimat ! ) claxoane si retarzi de toate speciile in viteza maxima de care nu mai ai cum sa te feresti. Acum cateva saptamani un nenorocit pe bicicleta cu copil in spate intra in viteza maxima cu bicicleta intr-o mamica care impingea un carut numai pentru faptul ca aia si-a permis sa “traverseze” pista de biciclete, cu greu m-am abtinut sa nu-l pocnesc.

  • Freesys, pe principiul ăla pot spune şi pietonii că toţi şoferii de la RATB sunt nişte dobitoci, care opresc cu 50m înainte de staţii (şi apoi nu mai opresc în staţii), deschid uşile când vor şi unde vor şi nu respectă niciun program, iar un biciclist clar poate spune că cele mai nenorocite specii de şoferi sunt taximetriştii (care opresc unde au chef) şi camionagii (care te aruncă pe acostament, că îi doare mâna să învârtă câţiva mm de covrig să depăşească).
    Dacă e o pistă de biciclete legal constituită (adică pe unul din cele 4 bulevarde Bucureşti prevăzute cu aşa ceva + cele din parcuri), mi se pare iresponsabil, ca pieton, să umbli pe acolo, mai ales cu copilul mic. Oare aşa ar merge şi pe şosea, fără nicio grijă, pe mijloc şi cu bebeluşul în faţă? Pe de altă parte, nici reacţia biciclistului nu a fost prea corectă, chiar dacă conducerea preventivă nu mai e obligatorie. În fine, bănuiesc că respectivul în loc să pună frână brusc şi să rişte să cadă el şi să rănească şi copilul lui, a preferat să îl ia în plin pe nefericitul care i-a ieşit în faţă… se întâmplă asta şi la volan, de multe ori produci mai multe pagube şi victime dacă încerci să îl eviţi pe cel care îţi taie calea decât ai produce dacă l-ai accidenta pe cel din faţă. Au fost multe cazuri de maşini intrate în copaci sau sub camioanele de pe contrasens pentru a evita un pieton beat care mergea pe mijlocul şoselei sau chiar un câine.
    Să nu mă înţelegi greşit, nu încerc să îi iau apărarea biciclistului la care faci referire, mai ales că văd zilnic o groază de teribilişti pe 2 roţi, ieri m-a depăşit unul în timp ce oprisem la trecerea de pietoni… aşa că a trecut prin stânga mea, apoi razant prin faţa pietonilor de pe zebră. Ăla clar merita un brânci de pe biclă, că la 30+ la oră cât avea, l-ar fi durut destul de mult (după el au mai trecut şi 5 maşini pe banda a 2a, tot fără să oprească, deşi pietonii erau pe zebră, pe banda I). Încerc să evidenţiez faptul că avem o legislaţie, în general, şi un Cod Rutier, în particular, pe care nimeni nu dă 2 bani. De aia tot apar accidente.

  • Freesys

    Dr2005,in perioada in care vataful sectorului 3 era livache petromul a construit cateva statii de carburanti pe spatiul verde drept pentru care s-au gandit sa dea ceva inapoi comunitatii si anume sa construiasca niste piste velo in parcul IOR. Pistele nu au nicio autorizatie de construire, sunt facute in mare parte pe malul lacului (mal al lacului care pe segmente considerabile are o latime ffff mica) si iti dai seama ce iese acolo seara cand parcul e plin de lume iesita la promenada si de biciclisti iesiti la batut timpi.
    Bicicletele nu mai sunt alea de acum 25 de ani, au ajuns la performante ridicate, foarte lejer ajungi cu ele la viteze considerabile, vehicule rutiere veritabile. Pentru asta si Codul Rutier ar trbuie modificat in consecinta; locul bicicletelor este pe carosabil si pentru asta ar trebui ca ala de e calare pe ea sa aiba un permis sau macar un curs teoretic, bicicleta aia sa fie inregistrata undeva (chiar sa plateasca si un impozit), sa existe si o asigurare de raspundere civila, sau poate sunt eu prea exigent?

  • Amiral Snagov

    Amenzi si aplicarea lor, ce altceva trebuie????

    Dar ati observat o frica a agentilor de a amenda grupurile vocale si prezente online? Motociclistii si biciclistii scapa mereu de amenzi. Las’ ca platim noi ceilalti… ca suntem usor de prins.

  • Ieri, pe la Sebastian, eu şi o doamnă în maşină, prin trafic făcea slalom un biciclizd, nu ştiu pe ce marcă de ţoaclă fiindcă ţinea strâns cadrul între picioare şi nu se vedea inscripţia, dar cadrul era de carbon, cauciucuri înguste ca lama de cuţit, cască de Spiderman, izmene Speedo cu o pernă de burete la cur.

    Ea: “echipamentul îl ajută la ceva?”
    Eu: “păi da, ajută în timpul unei curse, pedalezi mai uşor, fără să te agăţi de ceva cum faci cu hainele normale, dar aşa, la plimbare îl ajută doare perna de la cur 🙂 ”
    Ea: “ce-i aia?..”
    Eu: “…izmenele lui Speedo au o pernă de burete în dreptul curului”

    😀

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>