despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Deci, aşadar şi prin urmare…

scris de Ando

DECI: mi-am luat de-o grijă! Scriam tot aici cu straşnică “mânie proletară” despre incapacitatea RATB de a duce la bun sfârşit un proiect, nu neapărat original, dar firesc pentru o capitală care se doreşte a fi în rândul lumii. E vorba de circuitul Bucharest City Tour.

De puţin timp, staţia terminus de la Piaţa Presei a fost mutată de pe Şos. Kiseleff pe Bd. Mărăşti, în imediata apropiere a terminalului pentru tramvaie şi autobuze (cum ar veni, peste drum de hotelul Pullmann, fost Sofitel).

AŞADAR: dacă până acum, autobuzul oprit bloca banda unu de pe Kiseleff, obligând maşinile la manevra de depăşire, acelaşi lucru se întâmplă şi la noul amplasament al staţiei, traficul pe bd. Mărăşti fiind şi el foarte intens – în special pe sensul spre Piaţa Presei. Nu mai vorbesc de faptul că, la noua staţie, nu există măcar o bancă-două pe care să se aşeze, spre aşteptare, persoanele în vârstă. Iata cum aşteaptau, zilele trecute, potenţialii pasageri autobuzul minune.

 

PRIN URMARE, m-am adresat cu vechea mea propunere către RATB.

… va propun sa analizati posibilitatea mutarii punctului terminus al autobuzelor BCT chiar in zona complet nefolosita de langa terminalul tramavaiului 41- cu posibilitatea de acces direct din bulevardul Marasti, deci nici “la doi pasi”de locul actual !!!
Toata aceasta zona este deja asfaltata si inconjurata de o vegetatie bogata.
In plus, fiind vorba de un spatiu public – este pacat sa nu fie utilizat la maxim.
Pentru intrarea autobuzelor BCT nu este nevoie decat de realizarea unei “fante” prin trotuar, fara sa fie afectat nici macar un copac !!! Deci o cheltuiala insignifianta pentru bugetul orasului si – ca timp de realizare- nu cred ca poate lua mai mult de cateva zile.
Sigur , in perspectiva, zona se preteaza la o amenajare mai elaborata.
De exemplu: se pot amplasa cateva constructii modulate, elegante de unde sa se poata achizitiona si diverse materiale publicitare referitoare la Capitala sau altele -cum spuneam mai sus. Se pot amplasa, fara probleme, si cateva cabine de WC-uri ecologice… etc,etc. adica spatiul permite o dezvoltare fireasca a proiectului Bucharest City Tour, proiect care nu trebuie sa se intepeneasca la stadiul incipient de la lansarea sa.
Astept cu interes comentariile dv. fata de aceasta propunere.

Răspunsul a venit destul de repede.

… In zona in care propuneti mutarea terminalului, Primaria Municipiului Bucuresti are in derulare un proiect de construire a unei parcari subterane.
Din pacate, orice investitie efectuata inainte de inceperea lucrarilor de constuire a parcarii mentionate mai sus nu se justifica.
Vă mulţumim pentru preocuparea dumneavoastră în ceea ce priveşte îmbunătăţirea serviciilor oferite de către Regia Autonoma de Transport Bucureşti.

Bineînţeles că nu se poate, dar acum mi-e teamă de altceva: cum vor afecta lucrările la parcarea subterană -amintită în răspunsul RATB – vegetaţia bogată şi frumoasă a zonei respective pentru că, din păcate, avem destule precedente de mutilare fără noimă a spaţiilor verzi sau a copacilor…

2 comments to Deci, aşadar şi prin urmare…

  • Nu se va face nicio parcare, Oprescu e deja pregătit să aprobe construirea unor blocuri în locul acelui părculeţ, dar asta după ce fu… pardon … începe lucrările la pasajul subteran cu un singur sens (dinspre Mioriţa spre Arcul de Triumf) de sub Piaţa Presei. Atunci o să justifice că trebuie defrişat pentru pasaj, apoi nu o să mai pună copacii la loc.

  • Ando

    Dr2005: de asta mă tem şi eu. La distrus nu ne întrece nimeni…
    Nu fac parte dintre contestatarii pasajului, deşi cu pasajele astea
    practic, se tot “translatează” ambuteiajele dintr-o zonă în alta.
    Dar sincer, nu văd rostul unei parcari subterane pt. că în zonă
    nu e criză de locuri de parcare.
    Dacă,însă, e aşa cum zici tu-adică se vor face blocuri în locul părculeţului- e nasol de tot!

Leave a Reply to Ando Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>