despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

reclamă locală

… de fiecare dată cînd mă apropii de un oraş din ţară, caut să găsesc o staţie de radio locală. Muzică proastă, voci sărace, păreri aiurea – le mai schimb pe cele de la Bucureşti cu cele de-acolo. Şi totuşi, îmi place cînd prind acel radio local: pentru că, la vremea cînd deja intru în oraş, ştiu şi ce pizzerie livrează, şi ce restaurant e în centru, şi unde e farmacia non-stop, şi unde pot să-mi fac cărţi de vizită şi – chiar dacă nu pentru asta am plecat prin ţară – invitaţii de nuntă. De unde? – din publicitate; din reclamele locale.

În oraşele noastre încă se mai face reclamă locală la radio. Poate pentru că radioul, acolo, se mai şi ascultă, nu doar se aude.

Posturile bucureştene au, mai toate, veleităţi naţionale; se laudă că le prinde atîta şi atîta lume din atîtea şi atîtea oraşe – dar uită că mai emit şi în Bucureşti.

Reclamele locale bucureştene lipsesc. Sînt atît de puţine, că putem spune liniştiţi că lipsesc.

De ce n-au încredere micile afaceri bucureştene în puterea radioului? Poate pentru că puterea asta nu mai există în Bucureşti, unde radioul e doar un mijloc de transport al muzicii, bugetelor de publicitate şi al glumiţelor simple?

4 comments to reclamă locală

  • Anonymous

    Exact ăsta e motivul:reclamele de pe posturile bucureştene-în general-nu-i privesc decât, arareori,…pe bucureşteni.
    De aia, firmele mici -cu teritoriu restrâns de acţiune- preferă publicitatea clasică:flyere,afişe etc. care, din punctul lor de vedere, îşi ating mai bine scopul.
    Cred,de asemenea, că este şi problemă de costuri.

  • Ando

    eu am comentat adineauri …dar am uitat sa pun numele si adresa:-(

  • florin

    Cred ca in Bucuresti e vorba de costuri:cu cat ar da pt. un minut de reclama la un post de radio,micul intreprinzator isi face flyere si afise si-i mai raman bani si de o shaorma.Si oricum,radiourile bucurestene se asculta mai mult pt. muzica si ca sa-ti dondane cineva in cap.

  • Dacă ce se dă pe posturi gen Kiss sau Zu e muzică, eu sunt popă…
    Nu înţeleg cum poate cineva să asculte aşa ceva. Şi, ca şi când calitatea (sau lipsa ei) muzicii n’ar fi de ajuns, se şi repetă piesele la fiecare juma’ de oră.În vreme ce posturile mici şi cu muzică bună fie se închid (vezi Click FM), fie o dau pe comercial (HFM 2.0), fie bagă excesiv de multe reclame (Rock FM, Magic FM). Mai rămâne să se închidă şi Smart FM (reclame aproape zero, vorbă puţină şi doar între 8 şi 10, în rest muuuultă muzică) şi putem să ne apucăm iar de înregistrat casete şi CDuri pentru a putea asculta o muzică decentă în maşină sau la muncă.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>