despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Rasoleală

scris de Ando

Cu vorba asta mă taxa taică-meu pentru orice treabă făcută de mântuială şi – din păcate – găsim mereu, în jurul nostru, exemple concrete care s-o ilustreze.La vremea respectivă, am anunţat înfiinţarea staţiei Bucur Obor pentru autobuzele 330, 335 şi, mai recent, 634. Teoretic, o treabă bună pentru că sunt mulţi călători care coboară şi urcă aici (piaţă, magazine, legătură cu metroul etc)

Practic însă este o rasoleală “tip RATB” adică doar o plăcuţă prinsă pe un stâlp şi… gata staţia!

Să vedem ce întâmplă, de fapt, acolo: trotuarul fiind foarte îngust, pe de o parte, nu există spaţiul adecvat pentru cei care aşteaptă autobuzul, iar pe de altă parte, când acesta soseşte în staţie, se iscă o adevărată buluceală. Unii încearcă să coboare dar nu prea au unde, iar cei care vor să urce, sunt la rândul lor blocaţi în înghesuiala creată.

Reţineţi că adesea, în orele de vârf, sosesc în staţie 2 sau chiar 3 autobuze şi atunci… “distracţia” e maximă! Nu mai vorbesc că pe acelaşi trotuar trec permanent şi pietonii – înspre şi dinspre piaţă.

  

Bun. Să admitem că, în prima fază – fiind şi perioada mai relaxată, de vacanţă când fluxul de călători se subţiază – a fost o scăpare şi nu s-au apreciat corect consecinţele.

Dar uite că timpul trece şi nimeni – dintre cei care au responsabilităţi pentru transportul în comun (RATB, Primăria Generală, cu Adminstraţia Străzilor, chiar şi Primăria sectorului 2) – nu sesizează şi nu conlucrează ca să remedieze o situaţie anormală.

Deşi, zic eu, soluţii ar exista. Dacă privim imaginile de mai jos, observăm că exista destule posibilităţi de redimensionare şi remodelare a trotuarului pe porţiunea respectivă, pentru a amenaja o staţie civilizată.

  

De exemplu: construcţia de la intrarea la WC-ul public subteran de la marginea parcului (care zace nefolosit de ani de zile) poate fi demolată, iar WC-ul astupat. De asemenea, gardul părculeţului poate fi, lejer, deplasat circa 1metru spre interior, fără a fi afectat spaţiul verde.

Asta, dacă ar exista un minim respect faţă de cetăţeni… Mă trec fiorii când mă gândesc la apropiatele ninsori. Vă daţi seama ce va fi acolo şi cu zapadă pe trotuar?!

23 comments to Rasoleală

  • hm

    O mare porcarie! O mare mizerie, o dovada in plus de cat de mult e dispretuit cetateanul.

  • Amiral Snagov

    Ce le pasa! Interesant e ca de astfel de porcarii marunte nu se iau nici ONG-urile care se lauda ca apara cetateanul.
    Pentru ca ONG-istii prefera si ei sa mearga confortabil, cu masina mica?

  • hm

    poate o fi şi căcăstoarea aceea de la Bucur Obor monument istoric!!!!

  • Cristian Ioan

    multumiri, si bravo Ando pentru efort!

    Cu doua luni in urma am trecut pe acolo pe jos, si am reamrcat aglomeratia neobisnuita.
    Oare ce “se da” acolo!?
    Apoi am vazut tablita de statie, si da, si eu am exclamat ca este un loc foarte nepotrivit pentru statia de transport in comun. Nu pot sa imi inchipui ce se intampla cind sosesc doua sau mai multe autobuze, noroc ca sunt rare …

  • hm

    Bătaie de joc, în mod susţinut! Nu contează că avem în continuare, pe majoritatea traseelor, acele refugii de tramvai pe care nu încap două persoane una lîngă alta!

  • Folosiţi bicicleta 🙂 Deşi şi aici apar probleme cu batmanii de la RATB (în special de la Autobaza Ferentari), care au obiceiul să înghesuie în bordură orice biciclist care îi depăşeşte când satu în coloană (sau să deschidă uşile când biciclistul e între uşile 3 şi 2, deşi staţia e la 500m mai încolo).

  • hm

    mi-e aşa silă cînd plec acum cu bicla la 5 acasă…
    În schimb, în tramvaiul 1 dau căldură.

  • O urcare a dealului Cotroceni are acelaşi efect.

  • hm

    idem pentru Coşbuc-Chirigiu, deşi-i mai blîndă rampa.

  • E mai blândă, da-i mai lungă.

  • hm

    pare prea scurtă… la coborîre

  • Păi normal că-i scurtă, când o cobori cu 50 la oră. Cotroceniul e şi mai scurt, rar reuşesc mai mult de 43-44 la oră (doar când e extrem de liber sau când sunt pe banda a 2a şi îi dau tare să depăşesc troleele), iar mai mult de 51 n-am reuşit, oricât m-am chinuit.

  • hm

    ei, la de-astea nu mă mai bag. Sa fie vantul din spate, si-s multumit…

  • cristian ioan

    @Dr2005,
    Iata cum se confirma teoria pe care o invatam din scoala generala! Rezistenta aerului la inaintare creste cu patratul vitezei. La viteze mici, predomina forta de frecare, dar intr-adevar pe la 48-51 kmh te lovesti de un “zid” de viteza foarte greu de trecut …

  • hm

    si e si cam rece la urechi zidul asta dimineata… nici eu nu mai sint zmeu.

  • În urechi punem căşti cu cea mai bună muzică. Cu ochii e problemă, cam lăcrimează de la viteze mari.
    Am observat şi eu că oricât de lungă şi abruptă ar fi panta, pe la 55 – 56 se stabilizează viteza, din cauza rezistenţei aerului. Pentru Bucureşti treci de 50 doar dacă ai foaie mare, pinion mic şi chef să pedalezi. Altfel, din inerţie, n-ai şanse de mai mult de 50.

  • hm

    cu casti, nu mai pot sa merg. Trebuie sa aud si sa simt tot ce vine din spate.

  • bercenicity

    Exemple de statii meschine cu flux mare sunt garla:
    -la Unirii: Bd. Unirii spre Alba Iulia: adaposturi-reclame in care intri via bordura, o alee relativ ingusta cu niste gropi care au fost copaci, dupa care spatiu verde-noroi si apoi a alee larga cam nefolosita
    -tot la Unirii: statia pe Aleea III (cea de vest): din nou adaposturi-reclama-custi, plus ingradit bine cu beton si doar vreo doua intrari in statie a-la-metrou Romana

    Cred ca statiile de autobuz/troleu cu flux mare de calatori ar trebui sa fie deschise in spate, fara garduri, custi (sau redus la minim: acoperis generos si un panou cu o harta), chit ca nu mai e iarna paravan la crivat + trotuar in toate directiile, pe cat posibil

  • hm

    corect… si la Eroilor e o meschinarie de spatiu pentru calatori. Ce sa mai zici de refugiile de tramvai late de un metru care mai au si stalpul cu numele statiei in mijloc, de nu ai cum sa-l ocolesti decat coborand pe carosabil!

  • Mai sunt exemple de staţii din astea:
    – Bd. Timişoara (amplasată pe Bd. Vasile Milea, spre Leul)
    – Orizont (spre Dr. Taberei) – de obicei e blocată de maşinile parcate + chioşcurile de pe trotuar
    – staţiile de la Veteranilor şi Gorjului (spre Militari) – aceeaşi situaţie ca Orizont
    – staţiile de tramvai de la Grozăveşti şi Piaţa Sudului
    – Piaţa Kogălniceanu (spre Universitate)

  • hm

    şi staţiile de tramvai Eroii Revoluţiei, care-s oribile. Şi cam toate staţiile de pe Ion Mihalache.

    Ce staţii de la Grozăveşti? Poate de la Apaca.

  • Alea de sub pod. Norocul lor e că 1 n-a avut succesul scontat, iar 35 nu merge în Drumul Taberei. Că altfel nu făceau faţă. Pentru comparaţie, luaţi staţiile de la Sudului: staţiile vechi erau late, cele noi sunt înguste rău, au şi adăpost cu băncuţă şi 3/4 din fostul peron a ajuns spaţiu verde (adică loc unde stau cerşetorii între reprizele de roşu la semafor). La Grozăveşti e cam la fel… nu mai zic că în pământul ăla de sub pod oricum nu creşte nimic.
    O linie de tramvai între Drumul Taberei şi Gara de Nord (care nu va exista niciodată, dar avem dreptul să visăm şi noi, nu?) ar face 105-ul inutil şi ar umple staţiile alea.

  • hm

    Pai alea-s lux pe langa celelalte de care vorbeam, chiar daca intr-adevar era loc sa fie mult mai late.

    Ce succes avea 35 inainte, cand mergea la Parvan. Puteai avea incredere in el. In 7 ani si ceva, increderea asta s-a pierdut! Chiar reinfiintat cu acelasi numar de vagoane si aceeasi frecventa, ar trece doi ani pana cand ar reveni increderea in el.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>