despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

epilog la Mannesmann

mi-e teamă că nu scăpaţi aşa uşor de Mannesmannii noştri.

Pe Magheru-Bălcescu stîlpii cei noi sînt funcţionali de ceva vreme; aşa că a venit vremea să fie scoşi cei vechi – „Mannesmannii” de care v-am tot zis.

Ca orice lucru bun făcut, stîlpii cei vechi se dau greu duşi. Să-i scoţi, e practic imposibil – trebuie să sapi vreo doi metru; să-i rupi, nu poţi. Trebuie să le ridici cumva „cămaşa”, „manşonul” de la bază (care-i din fontă, vedeţi în poza de mai jos cît de gros e) şi să descoperi stîlpul, pe care îl tai cu flacăra.

Muncă, muncă grea. Dar se face, munca asta. Zilele astea au dispărut cam toţi stîlpii cei vechi dintre Scala şi Galeriile Orizont.

Desigur, treaba a fost gîndită excepţional. Trotuarele au fost refăcute înainte de a fi scoşi stîlpii cei vechi, aşa că au rămas găurile acestea.

Ne luăm, deci, „la revedere” de la aceste simboluri minunate ale Bucureştiului. Ce capete seci au hotărît că nu e mai bine ca stîlpii vechi să fie recondiţionaţi pe poziţie, nu ştiu. Ar fi rezistat încă un secol.

Puneţi pariu? Iată cît de bine se ţin pe picioare stîlpii cei noi, montaţi astă-vară. Deja, sub greutatea ornamentelor luminoase de Crăciun, au început să se îndoaie, să se încline:

Nu-mi vine să vă las trişti. Stîlpii şi bulevardele astea au mers mînă-n mînă, de-a lungul istoriei lor. Închei cu nişte poze vechi, din tinereţea lor – cam aşa cum se pun pe crucile din cimitir…

11 comments to epilog la Mannesmann

  • Ando

    HM: “se’ntredoaie” stâlpii, dar din 6 decembrie, a anunţat domn’doctor că aprinde luminiţele!!!

    Asta-i meteahnă românească: să distrugem, orice şi cu orice preţ numai pentru că e “vechi”.

    De fapt, în spatele oricărei astfel de acţiuni stă banul şi paraîndărăt-ul !!!

  • hm

    sa vedem ce se poate aprinde, ca daca se-ndoaie stalpii in ritmul asta… e cam nasoool!!!

  • Cristian M. Ioan

    Pai de aceea a fost ales Oparescu primar, deoarce majoritatea locuitorilor Capitalei NU este interesata de Istorie, nu ii intereseza cum a fost orasul al 1969, 1930, pe vremea lui Eminescu sau Cuza, apreciaza doar ceasurile aurite si cel mai lung carnat din lume!
    Iar referitor la stalpii noi care se indoaie, sau la taierea stalpilor Mannesmann DUPA ce s-a refacut trotuarul, este evident ca NU poate fi doar incompetenta, este ceva deliberat!
    Stalpii noi sunt lipsiti de istorie?
    Sigur ca da!
    Estetic, arata mai urat?
    Asta este discutabil!
    Dar sa se indoaie dupa mai putin de sase luni de la montare?!
    Asta este imposibil!
    Suntem in Mileniul III, chinezii si rusii pregatesc colonii lunare, iar americanii vor sa ajunga pe Marte. Cum puteti crede ca un stilp de iluminat care sa NU se indoaie este prea greu de realizat?
    Dar, daca se inclina, trebuiesc urgent inlocuiti – alti bani, alte comisioane! Primariile si firmele agreate au numai de castigat din acest perpetuum mobile.
    Ce tampiti erau aia, romanii cu podurile si apeductele ce rezista de doua mii de ani, sau Mannesmann cu stalpii care sa tina 150 de ani! Care ar mai fi castigul?

  • C.D.Mocanu

    Pe fondul unui dezinteres condamnabil manifestat de Primăria Bucureştilor faţă de istoria oraşului şi faţă de modul în care sunt cheltuiţi banii, a rodit abundent lipsa de profesionalism. La toate nivelurile şi în toate activităţile: proiectare, execuţie, exploatare, având un numitor comun – LUXTEN!
    Probabil stâlpii cei noi sunt buni. Dar pentru alte utilizări şi în alt loc. Stâlpii potriviţi trebuiau aleşi de un proiectant profesionist şi apoi verificaţi prin calcul ingineresc dacă rezistă condiţiilor specifice de exploatare. Dar cine să o facă? LUXTEN? !!!!! Ăştia se pricep bine doar la….bani mulţi!

  • Cristian Ioan

    Nu-i bai!
    Daca stalpii cei noi se inclina, vor fi inlocuiti cu altii, livrati si montati tot de Luxten!
    Firma mai face un ban, iar Primaria mai incaseza ceva comisioane.
    Ca doar trebuie sa “maninca si gura lor o paine”.
    Nu-i problema, ca doar nu sunt banii lor, sunt din impozitele noastre.
    noi i-am votat pe primari si consilieri, de cap sa ne fie!

  • Dan

    Pe aici pe strazile “noi” (modernizate in anii tigrului celtic) sunt acelasi gen amorf de stalpi ca si la noi, probabil acelasi model fabricat prin China sau cine stie pe unde. Deosebirea e ca aici nu atarna fire pe ei si nu se intampla prea des sa ii ia vreo masina la tinta.

  • hm

    … da chiar, cum conduce irlandezu’?

  • Dan

    … in medie mult mai atent, mai civilizat si mai incet decat romanul. Nu vezi zilnic nesimtire in trafic insa sunt si pe aici oameni care forteaza semafoare, depasesc pe linii continue sau claxoneaza ca nu au altceva mai bun de facut. Masinile in general sunt sensibil sub-motorizate fata de Romania – asta din motiv de motor tax (taxa lor anuala). Majoritatea sunt inmatriculate in perioada 2005-2008 (cand avea omu’ bani, maica!), cam ca la noi de altfel, marcile preferate fiind Ford si Toyota. In ultimii vreo 2 ani a intrat si Dacia pe piata, cu modelul Duster; anul asta au lansat si Logan MCV, modelul nou, insa nu l-am vazut inca pe strada. Masinile noi costa cam cu 50% mai mult decat in Romania, procent care se cam pastreaza si la cele rulate; o masina buna de acum 6 ani e greu de gasit sub 7500eur. La 1-2000eur sunt masini de unica folosinta, care daca nu te lasa in drum sigur nu mai trec ITP-ul lor.

  • hm

    aha! Bine, si aici, daca ma gandesc, sunt diferente mari intre ce vedem noi in Bucuresti si ce se intampla de la 25 de kilometri-incolo de capitala, acolo unde isi fac aparitia Daciile 1310

  • Cristian Ioan

    @Dan,
    complet OT, dar interesant, ce spui despre Irlanda.
    Pacat ca la noi sunt cu totul alte paradigme, nesimtirea si agfresivitatea in trafic sunt INCURAJATE, iar taxa de motor nu exercita presiune asupra soferilor sa ii ia masini de mic litraj.
    Iar in Capitala este reala supra-motorizarea, multe masini cu cilindree ce se dovedesc foarte utile pe autostrada sau cind urci pe serrpentine, dar care in traficul blocat din oras doar consuma mult si genereaza poluare!

  • hm

    Off-topicul eu l-am pornit, dar aici la noi daca nu ai putere… nu ai masina!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>