despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Transport public: asa nu

Cu toate ca ramine cea mai eficienta forma de transport in oras, metroul are destule bube – le stiti. Mizeria de pasaj ce leaga statiile Piata Unirii e una dintre ele.

Alta e site-ul Metrorex: unde poti afla doar ca…

Despre metrou nu se poate spune ca a schimbat spectaculos peisajul de suprafata, cu atat mai mult cu cat este construit in intregime subteran, doar din loc in loc, de-a lungul celor patru magistrale in functiune, se zaresc de la distanta stalpii ce sustin litera albastra ‘M’ pe fondul alb, langa scarile de la intrari, instiintandu-ne ca acolo se afla statiile. Stim insa cu totii ca in subteran, sub pasii nostri, sub locuintele si magazinele noastre, sub parcurile si strazile noastre a fost creat un peisaj cu totul neobisnuit, unic in tara noastra. Metroul isi confirma cel mai pregnant valoarea de componenta sine qua non a capitalei tocmai prin faptul ca fiind ‘invizibil la suprafata’, permite transportul rapid in subteran, ceea ce se rasfrange direct si favorabil asupra vietii propriu-zis intense a orasului care se desfasoara nestingherit, acesta fiind (de altfel ca si la celelalte metrouri) argumentul care-l justifica in primul rand.

… in rest, harta, statii, orar de functionare – de ce-ar trebui?

Harta retelei de metrou e afisata in vagoane; am mai pomenit de ea: Bucurestiul e impartit in 19 zone care n-au nici o legatura cu realitatea. Priviti: zona 1 este centrul, zona 2 e cartierul Berceni (pe bune!) – si zona 16 e Palatul Parlamentului! Metrorex va concepe insa curind o harta noua – alti bani, alta distractie.

Tot pe afisele lipite in vagoane, linga harta este o lista cu REGULILE DE CALATORIE LA METROU. Personalul Metrorex a inceput sa evidentieze cu markerul punctul 3, acolo unde aflam ca pentru accidentele ce-ar avea loc in cazul in care cineva vrea sa intre in vagon dupa anuntul de inchidere a usilor nu este responsabila Regia.

Puteti verifica singuri – punctul 3 este marcat in tot mai multe trenuri de metrou. Eu i-am facut o poza care-a iesit prost.

La final – o veste mai buna. Ultimele trenuri de metrou Bombardier puse in circulatie au geamuri care se deschid.

4 comments to Transport public: asa nu

  • Da, am observat si eu. Imi place evidentierea cu markerul rosu mai ales, stil profesoral 🙂

    Din ce in ce mai multa lume e disperata sa prinda metroul, pentru ca orarul acestuia este neregulat. De ce naiba sa faci un centru de trafic care sa coordoneze trenurile astfel incat sa preia fluxul crescand de calatori? Mai bine evidentiezi cu markerul ca nu te priveste daca cineva este prins intre usi.

  • @Raiden: Nu generaliza, pe magistrala 2 unde s-a terminat de implementat sistemul ATO (Automatic Train Operation) trenurile vin cel putin in orele de varf (aici am observat eu) la un interval de 2-3 minute. Asta gratie sistemului care poate a sigura un interval de succedare pe 150 secunde intre trenuri.

    Exista multe hibe in sistem, dar s-a investit desteul de mult in siguranta traficului.

  • Inseamna ca nu am observat eu. Tot mi se pare aglomerat si ca uneori, chiar in orele de varf, astept peste 8 (opt) minute. Problema este ca in afara de seara tarziu, cam toate orele sunt ore de varf.

    Nu m-as grabi sa laud Metrorex, intrucat stationarile in plus in anumite statii se datoreaza tocmai managementului defectuos al traficului. Realizeaza ca trenul e “in avans” si sta pe loc 1,2,3 minute, spre enervarea calatorilor.

    De asemenea, magistralele nu se coreleaza. De exemplu, trenul abia sosit in statie la Nicolae Grigorescu 2 ar trebui sa astepte calatorii din trenul sosit la Nicolae Grigorescu 1. Aveam treaba prin zona si mi s-a intamplat sa imi inchida usa in nas (si eram printre primii care ajunsesera pe peron)!

    Daca tot copiem sisteme din afara poate si invatam sa le implementam, dar avand in vedere cum arata/gandesc mecanicii tren de metrou + aghiotantii cu tupeu, ma indoiesc.

  • Emanuel2222

    Aceeasi poveste cu sincronizarea cretina si la Basarab…unde niciodata nu prinzi legatura intre cele 2 tronsoane….de foarte multe ori vedeam trenul cum pleaca…pana sa se opreasca cel in care ma aflam….daca la Pta victoriei sau unirii e mai complicat sa calculazi timpul necesar traversarii holului, respectiv pasajului….la Basarab nu-ti trebuie gandire de atomo-fizician ;))
    In rest….e jale cu lipsa ventilatiei…dimineata lesini de cald…plin ochi de oameni (victoriei-pipera), mirosuri grele…si-ai zice ca in Pipera se lucreaza in general pe la birouri…aaa, uitasem de vesnicele santiere de la Aurel Vlaicu, asadar muncitoriivin cu metroul, evident cu aceleasi haine d eluna trecuta, cu mirosuri, sa le zic intepatoare…Asta+lipsa aerului din tren = senzatii tari. Daca am ajuns sa ne bucuram ca au trenurile geamuri….in secolul 21…

Leave a Reply to Raiden Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>