Cînd apuci să te uiţi peste ziare vechi, dai peste bucăţi din istoria industrială a României muncitoreşti. Uzine, şantiere, blocuri, utilaje, maşini-unelte; toate s-au întîmplat şi, chiar dacă acum ni se par ridicole, greşite şi impuse, nu trebuie uitate.
În 1953 se construia, la „23 August”, primul autocamion românesc:
Un an mai tîrziu, la „Steagul Roşu” – în Braşov (oraşul Stalin, în epocă) se construia SR-101, copia românească a ZIS-ului sovietic:
… în 1964 apăreau, tot la Braşov, frumoasele camioane Bucegi şi Carpaţi:
… urmând ca în 1971 să apară contemporanele R.O.M.A.N.:
O fi fost acelasi Sergiu Cunescu ce a fost presedintele PSDR de dupa ’90?
Cre’ că da, ar fi avut 30 de ani atunci.
Da,el era:
http://www.cunescu.ro/docs/PalatulDeJustitie1.pdf
Multumesc Ando!
Ce coincidenta … sa moara chiar in ziua de nastere…
M-am trezit cam tarziu, dar poate ma mai citeste cineva: nici acum n-am reusit sa aflu pe ce licenta au fost facute “Carpatii” si “Bucegii”. Se zvonea de FORD, dar n-am vazut nimic asemanator pe wikipedia…
Ando,
Detalii şi alte informaţii interesante: http://forum.club4x4.ro/showthread.php?38039-S-R-Autocamioanele-Steagul-Ro%C5%9Fu
@Anghimoft: multumesc !asta da, documentatie ! Bine ca am intrebat.