despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

tramvaie pe Buzeşti-Berzei

… de azi circulă iar tramvaiele pe Buzeşti-Berzei – aşa că m-am plimbat şi eu niţel cu ele. Ce aduce nou în transportul public pe şine noua arteră? Să vedem.

Prima impresie: grozavă. Din Victoriei pînă jos la Vasile Pârvan faci 5-6 minute, iar înapoi vreo 7-8, cu tot cu statul la semafoarele încă nesincronizate perfect – nouă la număr, dintre care doar unul pe „galben intermitent”, la Virgiliu. Absolut toate macazurile sunt manuale; se poate pierde ceva timp schimbîndu-le.

Linia 20 nu mai există, ştiaţi asta; dinpre 1 Mai, la Vasile Pârvan, poţi merge doar cu 24 – care circulă binişor. Luaţi aminte: pentru Matache, 24 nu are staţie la Calea Griviţei, ci doar la intersecţia cu Vulcănescu. Păcat.

42 şi 45 se duc să-ntoarcă la Gară; 42 e fantomă rău de tot, la fel ca înainte.

S-a reînfiinţat şi linia 44 – servită de Tatre cu un singur vagon care vin rar. 35 nu a fost readus la Vasile Pârvan, ci a rămas să-ntoarcă la Basarab.

46 vine prin Pasajul Victoria, face dreapta pe Dr. Felix, apoi coteşte pe Mihalache – şi se duce şi el la Gară. E un traseu cam complicat şi nici tramvaiul nu vine foarte des. Fiţi foarte atenţi: 46 nu are staţie la Titulescu: asta înseamnă că între Grigore Alexandrescu şi Institutul de Hematologie de pe Dr. Felix nu are nici o oprire!

Piaţa Victoriei se traversează destul de repede; şoferii se vor obişnui cu tramvaiele. Staţia de pe Ion Mihalache e foarte scurtă; mai scurtă chiar decît tramvaiul! Ultima uşă se deschide în şosea…

Poliţia locală patrulează în permanenţă, aşa că nu am văzut multe maşini staţionînd aiurea sau blocînd pistele de biciclişti. Aceste piste sînt separate de banda întîi prin stîlpişori; paznicii unor clădiri de birouri scot stîlpii şi-i pun la loc cînd trebuie să parcheze cîte vreun barosan în faţă.

Cei care ţineau minte că Griviţei avea prioritate, să uite de asta; acum prioritatea e pe axa nord-sud. Griviţei şi Sevastopol au sens unic pe direcţia vest-est.

11 comments to tramvaie pe Buzeşti-Berzei

  • Filip

    Macaz manual, wow! Caii de la tramvaie au coş la spate pentru bălegar?
    Bun şi review-ul ăsta: http://www.b365.ro/banda-de-biciclete-de-pe-bd-uranus-nu-a-durat-nici-macar-o-zi_200613.html Se pare că Diametrala deja se încadrează perfect în traficul bucureştean.

  • hm

    eu zic că bicicliştii puteau circula destul de nestingheriţi. Zău că m-am uitat. Bine, e şi partea cu minunea şi cele trei zile. Cît bate Poliţia traseul. Şi bate.
    Caii… nu i-am văzut 🙂

  • Andrei

    Referitor la macaze,am auzit ca e o situatie mai mult sau mai putin temporara si se poate schimba, ceea ce nu imi place si nu se poate repara atat de usor, asta e faptul ca tramvaiul nu a fost separat de trafic (deci in orele de varf bizonii pot bloca tramvaiele, sau pot intoarce unde vrea muschiul lor), statiile tot le-au facut inaintea intersectiilor(cam ca pe timpul lui Dej), insa lasa ca mai trec 50 de ani si poate atunci RATB-ul va face infrastructura moderna.

  • Cristian

    @Andrei,
    f.neplacut!
    Si pe Turda la intersectia cu Mihalache, si la mine in Valea Vitan, pot observa cit se poate de direct ce se intampla cind tramvaiul (41, respectiv 1) iese din zona protejata, cu linia separata, si se blocheaza din cauza masinilor ce stau pe sina de tramvai.
    Cel putin la Turda ,dimineata, este strident contrastul intre frecventa foarte ridicata a tramvaielor, la mai putin de un minut unul de altul, si intarzierea ce rezulta din blocaj.
    Sunt trasee pe care intervalul de succedare este mare, ti se uraste asteptand in statii, dar la orele de varf tramvaiele 41 efectiv NU POT sa fie mai dese, deja se asteapta la statie, unde nu ar incape adoua pe refugiu.
    Ce folos, daca in portiunea ne-separata a liniei, sunt blocate in trafic?

    Si de ce sa repetyi aceeasi greseala la o artera NOUA, cum set strapungereuzesti-berzei?

  • Filip

    @Cristian: din punctul nostru de vedere e o greşeală, dar primăria a făcut ce a crezut ea că e mai bine, prioritate pentru maşini 🙁
    Iar asta fiindcă aşa (încă) cere publicul.

  • hm

    nu e nici o greşeală, se circulă foarte bine şi foarte fluent. După trei zile, utilitatea străzii e evidentă şi pentru cei care merg cu tramvaiul, şi pentru cei care merg cu maşina.

  • Filip

    Mi-am amintit că putem vedea pe Google Maps traficul live din Bucureşti (opţiunea Traffic). Ar fi interesant de urmărit mai multă vreme cum se comportă noul bulevard.

  • hm

    Uite ce văd eu – între Polizu şi Victoriei se cam stă (era de aşteptat). În rest, e fluent. Semafoarele dese fragmentează cozile. Tramvaiul face 6-7 minute pînă la Vasile Pârvan. Nu e incomodat de bizoni.
    E suficient timp pentru traversarea pietonilor.
    Pe Griviţa, verdele pentru cei care vin dinspre Gară ţine cam puţin.
    Nu am aprofundat situaţia din mega-intersecţia de la Vulcănescu încă.

  • Anonymous

    @Filip
    Sunt domenii in care publicul, adica plebea nu trebuie intrebata, deoarece din pacate persoanele mai putin inteligente(din care fac si eu parte) sunt mai multe, decat cele destepte, deci la noi nu poate sa mearga democratia directa ca in Elvetia, unde poporul e intrebat prin referendum, ce sa se faca in tara.

  • Eugeniu

    Poliția locală e doar de formă în piața Victoriei. Cu toate astea rulează bicicliștii călare într-o veselie pe trecerea de pietoni de pe Șoseaua Pavel Kiseleff periclitând siguranța circulației pietonilor.

  • hm

    Aceste mesaje ca precedentul contra: RATB, PMB, Politie, Politie Locala, biciclisti samd sunt generate de postaci. Pînă acum au fost șterse în jur de 30 de mesaje-
    Spre informare.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>