Dragul nostru teveu! Despre el e vorba azi. Teveul e dubiţa fabricată la uzina „Tudor Vladimirescu” din Bucureşti – ulterior „Autobuzul” şi „Rocar”; uzina, azi, nu mai există.
Primul model s-a numit T.V.-4; a apărut în 1958. „România liberă” din 22 Iulie 1959 ne oferă şi o fotografie foarte rară cu el:
… dacă mai vreţi o poză rară, am alta aici.
A urmat – din 1964 – T.V.-41; cu el avem clişeul de mai jos, din 30 Iulie 1968:
T.V.-12 este urmaşul lui 41; s-a lansat în 1973:
Avem poze şi cu el, în zilele noastre:
Modelul a fost puţin îmbunătăţit în anii ’80; mai lung, mai comod (înăuntru trebuia să mergi foarte cocoşat, aşa că s-a mai înălţat.) Ando a găsit un astfel de teveu, deja sub numele „Rocar”:
Uzinele au fabricat un model – 106 – destinat micului transport urban de pasageri. S-a folosit pe liniile noastre de maxi-taxi de la sfîrşitul anilor ’80 pînă cînd a fost înlocuit de microbuzele Iveco. Nu arăta rău, dar se rablagea numaidecît. (foto – Agerpres)
Cîteva referinţe:
O firma care ar fi putut sa mearga si azi daca nu existau niste sabotori, niste incompetenti si niste interesati din alte parti sa rada din fasa orice potentiala competitie. Ca astia puteau sa faca si ambulante, si dube de marfa si microbuze in continuare …
Maxi-taxi ala “nou” a fost o chestie oribila. Chiar mai oribila decat un Fiat Multipla indraznesc sa spun. Iar ala este culmea monstruozitatii in design; nu stiu cum le-a iesit asta tocmai italienilor.
şi autobuze, că era cerere… Şi ultimele Rocaruri chiar au ţinut la tăvăleală pe RATB.
Mie… îmi cam plăcea maxi-taxiul ăla. Un pic, nu mult…
adrian: chiar, Fiat Multipla…brrrr 🙁
cateva poze “noi”
http://www.flickr.com/photos/10065605@N04/12239701836/
http://www.flickr.com/photos/10065605@N04/12221181333/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/10065605@N04/12202639624/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/10065605@N04/12187074764/in/photostream/
Rocar 106 (maxi-taxi bej) avea un sistem de răcire de 3 parale, rapoartele cutiei de viteze calculate prost şi era mai tot timpul supraîncărcat. Din pricina asta nu se putea niciodată răci suficient şi circula mai tot timpul cu fusta ridicată (adică era ridcată capota motorului) 😀