despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Infrastructura: ce zice primarul

Azi, la o conferinta privind proiectele de infrastructura:

Este la mare moda azi discutia cu autostrada A3, adica Bucuresti- Brasov- Cluj. Eu am un mesaj simplu: nu pot face ei autostrazi, cate strazi putem largi sau moderniza noi. Daca reprezentantii Ministerului Transporturilor vor reusi sa aduca autostrada Bucuresti-Cluj pana la intrarea in soseaua Petricani, noi avem deja aprobate lucrari de largire pe Dimitrie Pompeiu, cu pasaj suprateran pe Barbu Vacarescu, largire pe strada Fabrica de Glucoza (intre Calea Floreasca si Sos Petricani), modernizare soseaua Pipera, cu pasaj suprateran peste Colentina in doamna Ghica si continuare catre strada Chisinau.

Foarte frumos; despre finalizarea pasajului Doamna Ghica-Delfinului nu zice nimic.

Tot la capitolul modernizare intra b-dul Alexandru Serbanescu, intre aeroportul Baneasa si soseaua Pipera si b-dul Aerogarii intre aeroport si pasajul Baneasa.

Va spuneam saptamanile trecute despre pasajul de la Piata Presei Libere, al carui scop este asigurarea fluentei traficului dupa aparitia pasajului Baneasa. Este vorba despre un pasaj subteran de circa 550 de metri, al carui proiect intra in aprobare in sedinta de Consiliu General de maine. Costul estimat este undeva sub 28 de milioane de euro, iar finantarea ar putea fi locala sau prin credit furnizori.

Imediat ce primim finantare intram in lucru cu inca un pasaj, este vorba despre Pasajul subteran pe sub calea ferata, Elena Vacarescu-soseaua Nordului, cu o lungime de 400 de metri. Avem deja aprobarea Consiliului General pentru executia acestuia. Este vorba despre un cost estimat de 27 de milioane de euro, bani pe care ar trebui sa-i primim prin intermediul Agentiei de Dezvoltare Regionala Bucuresti – Ilfov.

O alta lucrare care ne ajuta sa relaxam traficul in zona de Nord a capitalei este Pasajul subteran Elena Vacarescu – Garlei, pe sub DN1, de circa 300 de metri. Se stabilesc acum indicatorii tehnico-economici ai acestei lucrari, in urmatoarele saptamani se va finaliza studiul de fezabilitate si va fi supus aprobarii Consiliului.

La fel de frumos; am avea o varianta rapida intre Mogosoaia/Baneasa si Aviatorilor. Pacat ca la Aviatorilor se va bloca totul. Facem s-acolo un pasaj subteran?

Pentru ca suntem la capitolul pasaje va mai supun atentiei Pasajul Superior d-na Ghica-Colentina, care este suprateran, va avea o lungime de cca 900 de metri, la un cost estimat al lucrarii de 16,4 milioane de euro, bani pe care ar trebui sa-i primim tot prin intermediul Agentiei de Dezvoltare Regionala Bucuresti-Ilfov. Si acest proiect este aprobat de consilierii generali, deci imediat ce primim banii, dam drumul la lucrare.

Repet, despre Doamna Ghica-Delfinului, vreo noutate?

In privinta modernizarii bulevardelor cu linii de tramvai, va reamintesc ca acum lucram pe strada Viitorului, de la Lizeanu pana la Piata Galati, adica se refac structura si infrastructura, se reabiliteaza linia de tramvai si retelele edilitare. Intram pe strada Tunari saptamana aceasta, de la b-dul Stefan cel Mare pana la Piata Galati, cu acelasi tip de lucrari. Este pentru prima data cand lucrarile sunt coordonate, corelate intre ele, adica dupa ce am modernizat o strada, nu se mai intra nici la conductele de apa, nici la retelele electrice, nici la gaze, se fac odata toate!

Tot despre modernizari: in iunie incepem diametrala Nord-Sud (Buzesti-Berzei-Uranus), adica vor incepe lucrarile pe cele doua tronsoane, din Piata Victoriei pana la Polizu si de la Stirbei Voda, pana la Vasile Parvan.

Hai s-o vedem, totusi.

Tot prin Directia Generala de Infrastructura avem in plan, de asemenea, infiintarea unor artere noi de circulatie, pentru a crea legaturi indispensabile:

  1. Strapungere 1 Mai (fosta Compozitorilor)
  2. Strapungere B-dul Timisoara- soseaua de centura a municipiului Bucuresti
  3. Strapungere si supralargire str Avionului-Pipera-Linia de centura
  1. Ce va strapunge Compozitorilor? O s-ajunga la Drumul Sarii/Razoare? La ce folos? Despre pasajul de la Razoare nu se mai zice nimic.
  2. Timisoara s-ajunga la Centura: fain; dar nu trebuie si-acolo un pasaj? Sau mai degraba unul la Domnesti. Despre strapungerea Ciurel-Militari nu se mai zice nimic.
  3. Avionului – Centura: bun; peste calea ferata se face pasaj? Dar despre pasajul de la Pipera se mai zice ceva?

Si nu in ultimul rind, daca primarul stie cam citi bani o sa coste toate astea, sa bugeteze cam si citi oameni trebuie sa moara pe santiere. (comunicatul, aici)

7 comments to Infrastructura: ce zice primarul

  • Tu chiar iei in serios ce zice Oprescu? 🙂
    Ai uitat de autostrada suspendata? Asta e cel mai incompetent primar. Zice multe si nu face mai nimic.

  • hm

    Eu cred ca planuieste autostrazi si pasaje pentru ca nu vrea sa blocheze intersectiile cu viitorul cel mai lung cirnat din lume

  • Unde o sa depoziteze tot pamantul excavat dintr-atatea pasaje subterane, ma intreb eu?
    Poate ca vrea sa faca un deal artificial, in care sa faca un alt pasaj subteran etc.
    *evil grin*

  • Herodot

    Ai selectat doar “vestile bune” din comunicat; ma gandesc cu groaza cum o sa fie cand incep astia sa “reabiliteze” pasajele, in special Lujerului. Deja traficul s-a aglomerat si sambata si duminica pe Virtutii de cand s-a blocat treaba la Grozavesti (vestea temporar buna e ca macar pe Splai, acolo la Carfur, se circula muuult mai bine).[Stau in Crangasi…]
    Cat despre “strapungeri”, vad ca Oprescu are cu totul alta viziune fata de cea a lui Videanu/Blaga/PDL, astea anuntate mi se par secundare sau tertiare ca importanta. Vorba ta, mai degraba pasaje supraterane la Domnesti, Stefanesti, Pipera (proiectarea secolului), Tunari etc., oriunde peste calea ferata inelara; si mai ales alea ce tin de inelul 2: Ciurel, Delfinului,Grigorescu,etc.
    Nu stiu ce consilieri are acolo la Primarie si daca a descoperit vreunul macar Google Earth, Live Maps(Bird View), NORC, sau macar o simpla harta , pe care daca te uiti iti dai seama si cu un ochi ignorant ca al nostru (eu locuiesc in Bucuresti doar de 5 ani) unde exista zonele critice cu blocaje si unde trebuie construite pasaje, strapungeri, strazi noi, largiri.

    PS: Mentionez ca obisnuiesc a posta texte lungi si sper sa nu plictisesc cu lucruri probabil deja f cunoscute…:D

  • hm

    @ Herodot: viziunea primarului asupra imbunatatirii traficului e o aiureala; ar fi destule de imbunatatit inainte de a ne apuca de sapat pasaje interioare. Sint inca strazi care nu au fost valorificate indeajuns (cum ar fi Matei Basarab, gindita in vremea lui Ceausescu ca o alternativa pentru Calea Calarasi, si care este si acum infundata intre Traian si Labirint); sint strazi care ar trebui sa aiba sens unic (cum e Aurel Vlaicu, unde circulatia in ambele sensuri este practic imposibila).
    Daca pe Centura s-ar putea circula fluent cu 60 km/h peste tot, fara a mai pierde vremea la Tunari, Stefanesti, Cernica, Popesti-Leordeni, Domnesti – si daca s-ar inchide inelul intre Mogosoaia si Chitila – ar fi ceva!

    Iar rezolvarea traficului AUTO fara a elabora un plan privind transportul PUBLIC nu ajuta la nimic.

    Intre noi fie vorba, traficul de pe Virtutii poate fi ocolit, de la Lujerului, prin strada Fabricii si apoi prin parcarea cu plata de la Semanatoarea, insa asta-nseamna sa mergi apoi pe Splai cel putin pina-n Cotroceni.

  • Herodot

    E greu sa ocolesti Virtutii cand vii din Crangasi si vrei sa ajungi pe A1 spre casa parinteasca..bine ca macar exista Uverturii-Apusului, dar si pana acolo vineri seara sau in orice dupamiza lucratoare e cale lunga…(deci strapungerea Ciurel tare bine mi-ar prinde mie si alora care merg spre vest)
    Dar intre noi de asemenea fie vorba, podul grozavesti nu e complet blocat, avand deviatie pe Economu Cezarescu, iar apoi dupa pod prin regie pe langa caminele medicinei si fosta Spicul ;)…dar tu stiai si asta presupun :D.
    Aurel Vlaicu e cu sens unic, am lucrat pe strada aia pe la inceputul anului si te asigur ca la intersectia cu Stefan nu puteai sa intri…bine erau multi bizoni care intrau pe contrasens sa prinda un loc de parcare si blocau strada…
    Iar despre transportul public nu mai zic nimic ca e mult prea complicat pentru a fi discutat in cateva randuri intr-un post…

  • hm

    @ Herodot: uite ca nu stiam ca totusi poti traversa Dimbovita la Grozavesti; o sa trec sa vad indeaproape pentru a vorbi in cunostinta de cauza data viitoare.
    Saptamina trecuta am mers pe Aurel Vlaicu dinspre Eminescu spre Stefan Cel Mare, si masini veneau si din sens opus, o groaza.
    Intr-o zi o sa vorbim pe larg despre transportul public, pentru ca trebuie.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>