despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

prostuar: fundaţia

9 comments to prostuar: fundaţia

  • Ando

    Bre, matale “te râzi” tocmai de hăştia care este… Baza Temeliei Fundamentului de Jos ?
    🙂

  • hm

    talpa… iadului 🙂

  • Alex

    Sa ne aplecam putin asupra a doua topicuri:
    1. Concetatenii nostri, originari din Rajahstan (1143)..parca si..
    2. Manelele

    – termenul de “manele” este demult consacrat, inca de pe vremea fanariotilor (analizat si de G.Potra in a sa, Istorie a Bucurestiului) si preluat ulterior de “folklorul” (sub)urban ! Spre ex: daca nu ma insel..ce erau in anii 70-80-90 Azur & company..?? Nu toata lumea asculta Grieg ! Sa dam Cezarului ce-i al Cezarului si lui Dumnezeu, ce-i al lui Dumnezeu ! Exista si vor exista: caste, clase,categorii sociale, ce asculta “muzica” potrivita sentimentelor lor (primare !) si nivelului de instructie !
    – concetatenii nostri nu au facut decat ca au exploatat (atentiune ! ceea ce nu era tocmai o nisa !) iar mass-media in baza legilor statisticii a exacerbat si valorificat aceste “valori” ???!! O recomndare calduroasa, incercati sa gasiti: Psihologia Poporului Romam din 1907 !!! autor D. Demetrescu si cea din 1937 autor (condamnat) C.Radulescu-Motru ! Poate lecturand aceste scrieri vom intelege cam pe unde ne-am/ne situam !
    – concetatenii nostri din Rajahstan (altfel dotati cu o inteligenta naturala) – a nu se confunda cu ratiunea – au gasit o cale de a se manifesta…Sa fim seriosi Grigoras & Sile Dinicu…si multi altii au avut talent autentic ! Desigur ca si mie in UK, mi-ar place sa le ascult doar pe Julie Andrews, Sarah Brightman..etc, dar am parte de Pixie Lot (?), Liilie Allen (?) si alte creaturi…Ce sa fac, sa sparg televizorul ? Eu zic ca tema, merita o dsiscutie serioasa si argumentata !!

  • Alex

    Media “vinde”..in general publicitate, in baza studiilor de audienta ! Ce pot sa fac eu (Preminat Nobel (?) cand 90% din populatie asculta manele si asteapta cu “sufletul la gura”..Sulyman Magnificul ?? Dealtfel daca as “face ceva” nu s-ar incadra in “democratie”…iar dreptul acelora trebuie respectat ! Ah…daca doriti sa vorbim de o forma de conducere “autoritara”…atunci e altceva..BTW..imi aduc aminte ca pe langa multe “decizii poetice” (criminalul de razboi !) Antonescu s-a sculat intr-o dimineata cu fata la cearsaf..si a zis: de maine sa vad perdele la toate carciumile, sa nu se vada ca in plin razboi, romanul isi “punea burta la cale” cu mare frenezie si in plus…nu mai vreau sa vad barbati fara “sacou” seara la promenada ??? Imi aduce aminte de o “cimilitura” italiana conform careia un alt (criminal de razboi, Mussolini) le interzisese functionarilor din administratia statului….sa mai aiba sertare la birou…ca sa rezolve toate dosarele..in aceiasi zi…si in plus – le ordonase sa-si coasa buzunarele..ca sa nu mai ia “spaga”…nu stii daca sa plangi s-au sa razi ??!!! PS. Cercetai curba “nemuritoare” a lui Gauss si veti intelege…cu stam !

  • Dan

    Eu zic ca totul porneste de la faptul ca nu avem ca natiune o cultura proprie bine formata si comun acceptata. Avem o chestie amorfa peste care am adaugat importuri nemestecate in functie de epoca. In ultimii 200 de ani am trecut de la haine turcesti la coca cola – e un melanj care nu a apucat pur si simplu sa se sedimenteze. Plus ca elita intelectuala nu a adoptat niciodata vreo valoare locala, devenind tot timpul un element cultural alogen. In secolul 19 oamenii educati vorbeau, se imbracau si mancau frantuzeste in timp ce talpa tarii nu stia sa scrie sau sa citeasca si nu conta nici macar in statistici. Manelele sunt un fenomen cultural venit de jos – si ar trebui sa ne bucuram pentru asta fiindca inseamna ca “talpa tarii” a invatat sa scrie, sa citeasca si sa caute o cultura proprie. Ah, si ce e mai important, isi permite sa plateasca!, chiar daca e vorba doar de o cutie de detergent ieftin sau de o bere la pet.

  • florin

    Daca am ajuns sa consideram mezelurile muzicale acte culturale,am pus-o!
    Ce erau Azur in anii 70-80!? NIMIC!!! La vremea respectiva ascultai muzica lautaresca care este intr-adevar o muzica ce face parte din cultura urbana.Cat priveste talpa tarii care a invatat sa scrie si sa citeasca,asa este.Numai ca a facut doar atata,ca daca scrisul si cititul le-ar fi deschis si mintea poate ca astia de-si pun,ca un titlu de noblete,”de la…” nu ar conduce Ferrari-uri si nu ar striga la tine:”Ba manca-mi-ai #$%^*,te platesc de nou,sa moara copii miei!!!”

  • Alex

    Pentru Dl. Dan ! Ati punctat foarte bine si decent, unele dintre componentele “melanjului” ce constituie “cultura si civilizatia romana”. Permiteti-mi sa am unele manedamente, dupa cum urmeaza:
    – din pacate nu putem vorbi de “natiunea romana”…pur si simplu pentru ca aceasta nu exista, nici teoretic nici practic ! Notiunea in sine presupune: idealuri comune, coeziune sociala, constiinta civica, omogenitate etnica,etc. Vedeti Dvs. vreo manifestare a acestor elemente in Romanica…eu,nu ! Raman la ideea ca definitia cea mai buna, a ceea ce suntem, ramane cea cu” un popor vechi, bun, cu abilitati/capabilitati deosebite, aflat pe un taram nemeritat de bogat, raportat la viteza cu care ne batem joc de el…si de noi” Nenorocirea noastra apud. N.Iorga este ca, suntem “asezati in calea tuturor rautatilor”..
    Daca doriti sa clasificam natiunile, prin prisma criteriilor unanim acceptate (coeziune interna, omogenitate,constiinta civica), atunci poate ca un clasament “sui-generis”, dupa umila mea parere ar fi: Israel,Japonia,Germania, China..etc.

  • Alex

    Pentru Dl Florin ! Intrucat nu doresc sa polemizez cu cineva si nici sa transformam, acest minunat site, intr-un taram al controverselor, ma voi margini in a sublinia cateva chestiuni postate anterior:
    – nu am apreciat personal, niciodata genul muzical cu pricina si nici nu am vrut ca din postarea mea sa se inteleaga acest lucru; am facut doar o trecere in revista a evolutiei “fenomenului” de la Rajahstan la Salam…de vara !
    – v-as fi ramas indatorat daca ati fi alocat ceva mai mult timp, citirii si intelegerii celor scrise de mine; nu vad sa fi facut vorbire despre vreun “act cultural” ??
    – exprimarea decenta in limita “political corectness” in raport cu concetatenii nostri “cantareti” este o obligatie asumata intr-o democratie si dealtfel ingradita ca atare de Lege ! Ceea ce putem scrie public, nu este neaparat si ceea ce exprimam “la un sprit” !!
    – in contextul comentariului “formatiile” Azur si Odeon erau mai degraba amintite ca (demne ?!) continuatuare a genului cu pricina, in perioada respectiva si in niciun caz o expresie a aprecierii…acelui “gen muzical” !!
    – expresia “talpa tarii” s-a consacrat (acum vreo trei veacuri) cu directa referire la populatia de tarani – nu in sens peiorativ !
    – astazi cred mai degraba ca Acad. Constantiniu, in a sa “O istorie sincera a Poporului Roman” a definit exceptional noua clasa sociala “manelistica” si anume..TARANI PROST URBANIZATI !
    – in rest, repet, nu va incipuiti ca acel gen muzical (sub variate denumiri !) nu face furori, atat in USA cat si in UK…doar ca “miroase mai frumos” ???
    – in ceea ce priveste aprecierea mea reala,fata de Grigoras Dinicu, cred ca ea nu mai trebuie explicata; incercati sa ascultati Hora Stacatto, Hora lui Dobrinca etc.

  • Alex

    Pentru Dl Florin !
    Nu am facut niciodata apologia manelelor !
    M-am referit in limita “political corectness” la istoria “lalaielilor cu pricina” !
    Azur si Odeon erau doar o explicitare a continuitatii “fenomenului” in epoca !
    Nu am folosit (si va rog cititi cu atentie post-ul meu) termenul de “act cultural” !
    Am apreciat si apreciez sincer un Grigoras Dinicu cu a sa “Hora Stacatto”..Hora lui Dobrinca, etc. In rest, pot doar sa citez din regretatul istoric, Academician, Florin Constantiniu, care spunea cu referire directa la cea sub-cultura – Tarani prost urbanizati – in cartea sa “O istorie sincera aPoporului Roman” !! Subscriu..

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>