despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Economie… păguboasă

scris de Ando

Piaţa Presei. Trecerea de pietoni din dreapta imaginii, cea de pe sensul Bucureşti-Ploieşti, este protejată la “verde” pentru traversare, de un semafor cu galben-intermitent.

Ce se întâmplă de fapt ? O chestie foarte periculoasă. Lampa galben-clipitoare este plasată numai pe partea dreapta a şoselei. Astfel că, în momentele (frecvente) în care pe banda unu este un autobuz, acesta maschează complet semaforul pentru cei care conduc maşinile de pe benzile doi şi trei.

Aşa se face că, de cele mai multe ori, cele câteva maşini scăpate “la mustaţă” de la verdele de pe Kiseleff, se avânta cu aplomb în direcţia Ploieşti. Pietonii – care au deja verdele lor – se angajează în traversare, semaforul de care aminteam clipeşte dar este mascat şi, vă daţi seama, ce şanse mari sunt să se lase cu accidente… Am fost martor la câteva astfel de situaţii limită cu scrâşnete de frâne, înjurături… mă rog, cunoaşteţi “meniul”.

Am înţeles. Galbenul intermitent este o soluţie pentru fluidizarea traficului pe direcţia respectivă, atunci când nu sunt pietoni la traversare.

Dar este atât de greu să se observe necesitatea unui al doilea stâlp cu semafor intermitent, montat pe stânga şoselei ca să intre în câmpul vizual al celor de pe benzile doi şi trei? Sau montarea unei lămpi clipitoare pe o consolă suspendată şi care s-o dubleze astfel, vizibil, pe cea din dreapta?

Iarăşi se aşteaptă un moment fatal aşa cum s-au întâmplat, din nefericire, pe trecerile de pietoni de pe Kiseleff?

P.S. fără pretenţia de a descoperi apa caldă, am remarcat acelaşi aspect în multe locuri din oraş unde se foloseşte această soluţie, cu “feştila” galben-clipitoare. I-am spus aşa pentru că: unu – ar trebui să aibă diametrul mai mare decât cel actual şi – doi: pentru că cele mai multe au lentila decolorată, murdară şi, practic, nu “sar în ochi” aşa cum le este menirea într-un trafic din ce în ce mai năbădăios.

8 comments to Economie… păguboasă

  • Şoferii din Bucureşti oricum nu dau 2 bani pe acele semnale intermitente, ei trec oricum. Acuma… nici pietonii nu-s uşă de biserică… semaforul lor, de multe ori, are doar rol decorativ. Şi ne mai mirăm că se întâmplă accidente…

  • Ando

    Dr2005: te contrazic un pic.Am văzut,adesea, că se respectă
    şi lampa-galbenă ”clipicioasă”.
    Părerea mea este că ele trebuie să fie cât mai vizibile şi una din soluţii este mărirea dimensiunii lentilei (am văzut aşa ceva anul trecut în Italia unde, în zonele critice, lentila roşie a semafoarelor era aproape dublă -ca dimensiune- faţă de celelalte).
    Iar cu relaţia pietoni-semafor, da, aici îţi dau dreptate.

  • hm

    Oleac’ de istorie; pînă în 1994-95 era rondul cel vechi, cu o circumferinţă mai mică – cam jumate, cred. Nici semafoare nu avea.
    Mai era şi piatra cubică pe acolo. Vremuri.

  • Andrei

    Lentila mai mare pentru semaforul ala, nu cred ca e nevoie de asa ceva, atat timp cat el este pe LED-uri, este foarte vizibil. Da necesitatea unei al doilea unitati este evidenta. Pe mine ma irita faptul ca nu ingroapa trecerea aia de pietoni, o groapa intunecoasa facuta in numele “fluidizarii circulatiei”. Si ce au fluidizat ei?
    Sensul spre centru?
    De ce sa fluidizezi un flux (care ajunge in centru)care trece prin o zona de agrement?

    Ulima fita consta in “Pasajul Rutier Subteran PPL”, ala este atat de bine gandit incat mai baga nEste fluidizare a masinilor, ce vor ajunge de pe DN1(sos.Bucuresti-Ploiesti)- pe Kiseleff, adica mai bagam neste masini mici in centru prin parc (in proiect au vazut ca vor sa ingorape niste treceri de pietoni de pe Kiseleff). Pe iesire (adica spre N), ca sa i se ofere masnilor mici sa iasa mai usor din oras – NIMIC.
    hm, ma voi folosi de posibilitatea oferita de tine candva(posibil ca a fost o gluma), de a scrie un articol mic despre isprava asta de pasaj.

  • hm

    Nu am glumit deloc, Andrei!
    Si iti multumim cu anticipatie pentru articol!

  • Cristian Ioan

    Da, asteptam articolul!
    Cu pasajul ai perfecta dreptate, de peste cinci ani merg la servici dinspre nord spre vest, si apreciez fluiditatea traficului pe Kiseleff si pe Calea Victoriei, artere cu sens unic, dar ma intreb mereu cum se aplica legile de conservare?! traficul ce INTRA in oras dispre nord are cale libera, dar cind vrei sa mergi in sens invers, pe unde o iei?

  • Cristian Ioan

    Tot apropo de pasajul de la Scanteii, am facut mai multe foto cu spatiul verde de la capatul tramvaiului 41. Nu a fost niciodata “parc”, insa clar ca va fi mai neplacut FARA acei compaci si zona cu iarba!

  • Andrei

    Referitor la pasajul Piata Presei Libere.
    De astazi a inceput numaratoarea inversa, tovarasii de la Apolodor, seara (24martie 2014)au inceput sa instaleze gardul ce va imprejumui constructia. Acel gard va avea o functie mai mult de a ascunde defrisarea copacilor ce va avea loc pentru pasaj, a fost ales cel mai prost traseu din acest punct de vedere, fata de varianta initiala, pasajul va trece prin o zona plina de copaci.
    Dispretul general fata de cetateni, aceasta companie (respectiv si PMB) a inceput sa il arate de la constructia gardului, desi traseul pasajului traverseaza trotuarul pe o portiune mica, ei ca niste nesimtiti, au imprejumuit cea mai mare parte a trotuarului, lasand pentru pietoni doar “banda pentru biciclete”.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>