despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

valoare anulată

… una dintre cele mai reuşite transformări ale unei zone din oraşul nostru este a celei din spatele Ateneului:

Strada Nicolae Golescu arată splendid; ordonat, civilizat – cu trotuarele dublu de late şi cursul pentru maşini al străzii îngrădit de stîlpi sănătoşi – dar nu urîţi. Cum trec pe aici, cum mă simt mai bine: uite că se poate lucra şi bine, şi frumos!

Îmi place şi felul în care arată acum trotuarul din Romană – din preajma staţiei de metrou:

s-a lucrat bine, aici; nu ca prin alte locuri. Îmi place, zic din nou. Biloaiele astea care sugerează aleea auto arată mişto; sper să şi reziste. Însă – mereu este, undeva, un însă – transformarea zonei ăsteia în „pietonal” nu o să fie în vecii vecilor completă.

Nu, atîta vreme cît se vor da autorizaţii pentru desfăşurarea comerţului ambulant:

Pe hîrtie, în mintea arhitecţilor, a proiectanţilor, totul e perfect. Şi chiar – în sine – zona se apropie de ideea de bun-gust…

Atunci, ce pizda mă-sii mai dăm voie să perpetuăm chiloţăreala asta? Care este cîştigul public, care este folosul social, care este valoarea adusă oraşului de tarabe?

Niciuna. Valoarea pe care refacerea zonei a adus-o oraşului s-a anulat.

18 comments to valoare anulată

  • Serban

    Acelasi fenomen se intampla si cu Piata Amzei. Pe langa tonetele cu bulendre si alte cacaturi, pe care le semnalai si tu, in zona de subsol, chiar inainte de fi fost inaugurata noua cladire, se amplaseaza niste chioscuri ordinare sub “pergola”, cu functie de copertina, din beton. Cine plm da autorizatiile pt. asa ceva?!? Imi inchipui ca nu aceeasi institutie care a emis autorizatia pt. proiectul de reamenajare a pietei, care este unul chiar o.k., unde nu figuarau asemenea “imbunatatiri”.

  • hm

    numai mizerie peste tot. La Amzei, coloanele din Romana, baracile din Cismigiu. Peste tot margele, strachini, kurtos, slanina, handmade – scump, scump, inutil!

  • Andrei

    Ce zici de realizarile facute de catre primaria s.3 pe bd.Unirii?

  • hm

    trebuie sa le vad cu ochii mei, ca de citit, am citit – si nu e de-ajuns asta.

  • Andrei

    Am fost eu, dupa proiectul lui Ceausescu era carosabilul cu 3benzi/sens si prin parti cate 2 trotuare paralele cu copaci gard verde(adica niste mici parculete). Acum a venit tovarasul Negoita si a zis: “Ma, am vorbit cu localnicii si vor locuri de parcare, pai hai ca le fac”.
    Si peste noapte a aparut un proiect “pilot”, prin care unul dintre cele 2 trotuare paralele au fost transformate in parcare, copaci taieti( o parte cica au fost translatati si imbracati in beton, asa ca in mod normal ar trebui sa se usuce), gardul verde a fost distrus, fusesera instalat de cateva ori un sistem de irigatii care cu ocazia “moderinzarii” a fost distrus, am mai vazut niste bordure inalte de jumate de metru, turnate din beton, vopsite si apoi ingropate.
    Deci asemenea proiecte de “modernizare” poti sa mai intalnesti cred ca in Africa sau in alte tari din lumea a 3-a.
    Insa problema majora consta in faptul ca porcul de Negoita, a hotarat ca poate mutila tot bd.Unirii, si acum isi face parcari pe spatiu verde pe toata lungimea(acolo unde sunt blocuri de locuit), desi unii consilieri PD-L afirmau ca artera se afla in administrarea PMB, si ca Negoita a facut tot asta ilegal, fara autorizatia de la PMB. Insa constructia continua.
    Nu mai zic ca acele spatii verzi faceau parte din spatiul public, nu din tarlaua lui Robert Negoita sau nu erau proprietatea cuiva din blocurile ce flancheaza bulevardul, deci trebuiau facute niste consultari cu bucurestenii, nu sa se hotararsca in un cerc restrans de securisti, ca au nevoie de niste bani.

    Aici http://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=16&t=1904&start=364 poti sa gasesti un mesaj, in care am luat un ex unui bulevard asemenator din Paris(unde in anii 60 s-a facut o parcare subterana fara sa se taie nici un copac), am simult situatia in care in acei ani la crama Parisului ar fi fost Robert Negoita, si cum ar fi mutilat el bulevardul.

  • Astept sa vad rezultatele in urma bilutelor astea insirate pe trotuar :)) Cati se vor impiedica de ele, cati vor da cu rotile in ele iarna cand nu le vor mai vedea in zapada :))) Cred ca a fost un proiectat care se scobea in nas si facea bilute in criza de idei. Dupa multa gandire, bilutele au devenit destul de mari ca sa-i dea idei …

  • hm

    de pietoni îmi e niţeluş milă, că unii – căscînd gura după una-alta – chiar se pot împiedica de biluţe.
    Biluţele se pot văpsi roz.

  • hm

    Andrei, planul e simplu. Transformarea în spaţiu ambiguu pietonal-parcare (oricum ar fi, betonat) are numai avantaje. Priveşte trotuarele de pe bulevardul Decebal, construite lat, dar pe care poţi merge cam pe un metru, pentru că s-au extins toate terasele de fiţe dintre Alba Iulia şi P-ţa Muncii.

    Un spaţiu betonat poate fi folsit imediat pentru talcioc, tarabe, terase: chestii plăcut aducătoare de venit primăriei.

    Bulevardul Foch e splendid acum, intrările-ieşirile subterane sunt „din peisaj”, mai discrete decît ce am făcut noi recent la Universitate…

  • Andrei

    este bine ca ai o parere optimista, insa eu raman partizanul spatiilor verzi, cum era anterior era mult mai civilizat, desi afar era soare pe acolo puteai sa mmergi, acum copacii maturi au fost taiati, iar in loc au fost plantati cativa copacei care nu cred ca se vor prinde atat timp cat au fost betonati la baza. Deci am avut un spatiu de promenada cu multa verdeata => umbra, iar acum vom avea datorita lui Negoita, o niste parcari, descoperite pentru soare=> vara prin zona nu se va mai putea circula(se va incinge asfaltul) + nimeni nu salubrizeaza locurile de parcare=> se va acumula praf sub masini. Deci progresul este pe fata.

  • hm

    aoleu, Andrei, NU ERAM OPTIMIST, trebuia sa pun ghilimelele la „avantaje”!

    Dar cam asta e modul de operare! Un spatiu verde este un spatiu pierdut pentru un astfel de primar (desi si aici e loc de parandarat, adica flori, contracte de amenajare si intretinere, toaletare copaci samd).
    Pe cand un spatiu betonat poate fi imediat convertit in targ/terasa/piata volanta, deci CASTIG sigur!

    Repet, trebuie sa trec pe aici sa vad personal (chiar daca am deja o parere proasta legata de ce s-a facut) si sa vorbesc in cunostinta de cauza! Dar stiu cum arata Decebal – ti-am zis – cu trotuarele ocupate de localurile de acolo.

    Am mai spus-o: reconvertirea unei astfel de zone creata (1) artificial si (2) prost de Ceausescu este o treaba gingasa si costisitoare! Si se poate face doar prin umanizarea ei, cat mai puternica, prin aducerea ei catre cetatean, deci nu prin betonare!

  • Anastasiu

    Nici eu nu am vazut personal, dar “vuieste valea” internetului de porcaria de acolo! Se vorbea de o parcare subterana la P-ta Alba Iulia, de ce nu s-a mers pe acest proiect?
    De ce? Copacii de-abia aveau si ei 25 de ani, de-abia incepuseara sa dea umbra!

  • hm

    „Victoria Socialismului” a fost singurul bulevard bucureştean unde întîi s-au plantat copaci, şi apoi s-au construit blocuri! Dovadă că în 1990, copacii erau deja măricei pe segmentul dintre Casa Poporului şi Unirii, dădeau umbră!

  • Andrei

    Lasati domnilor ca mai asteptam 25 de ani, ce dracu nu suntem si noi vesnici? Iar noii copaci plantati in beton, daca se vor prinde :))) sunt plantati in asa fel incat vor da umbra zonal, adica asfaltul se va incalzi si va face o atmosefra placuta noaptea. Insa atata timp cat Negoita sta la vila, il doare in fund.
    Referitor la parcarea din Alba-Iulia, o parcare subterana este scumpa, deci neaparat ar trebui atras un privat sa investeasca in ea(adica sa se faca un PPP), iar asta este cu munca din partea Primariei, si cibuc nu ai din ce sa faci(ca privatu nu o sa isi fure singur caciula). Iar cu parcarea de tip “balcaniada” sau “Miorita lui Negoita”, este usor, lucrarile necesita mai putini bani=> se pot folosi bani din buget => se pot fura bani, ciubuc, viata buna, Q7, X5, taRfe scumpe… reteta sccesului mai pe scurt :)))
    Daca am avea si noi o societate civila reala, asemenea mizerii nu ar fi ajuns sa se infaptuaiasca (inclusiv pasajul PPL), dar daca tot avem simulacru de societate civila(si ONG-uri la fel), avem simulacru de consultare cu populatia in cazul unor proiecte de gen, fiecare prostanac ajuns primar face ce ii dicteaza neuronii intacti.

  • hm

    un pic off-topic: s-a construit ceva pînă acum, concret, în regim PPP?

  • Andrei

    Cred ca ai in vedere in Bucuresti, daca nu nma gresesc parcarea de sub betonul din Piata Universitatii a fost construita de Interparking, adica asta ar fi PPP cred(desi nu stiu particularitati ca nu m-am interesat. In rest cam doar buget => reteta marilor succese :))), pai tu de unde crezi ca unii slujitori de la Prmarie (care in mod normal au un salariu de pana in 2000lei) bani de mertane bemeveuri si alte fite de Dorobanti?
    Eu zic ca ei sunt ca chelnerii, adica traiesc nu din salariu ci din … contracte aditionale :))))

  • hm

    da, la Bucuresti ma gandeam. Tot auzisem despre legea PPP, ca exista dar practic e imposibil de aplicat, dar nu m-am preocupat sa ma documentez.

  • Andrei

    Nu m-am interest nici eu, insa uite m-ai facut curios, oricum ceva exista, ca autostrada Comarnic Brasov se face si ea in PPP, respectiv atunci cand se vrea se aplica. In sa per total daca nu iese cibuc(adica daca sunt fonduri UE sau fondurile privatului(adica PPP-ul)) idilii nostri fug de asta ca dracul de tamaie.

  • hm

    ceva exista, dar nu in folosul nostru!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>