despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Victoria Unirii asupra cetățeanului

Am fost și-am văzut minunea – știți și voi, noua amenajare a bulevardului Unirii, pergola mov – și așa mai departe:

Ce poți zice? Nu arată rău, nu este un monument al kitsch-ului; ba chiar – pe acolo pe unde lucrarea e chiar gata, parcă e chiar frumos:

Te face să te gîndești cît de hidos ar fi putut ieși dacă de trebușoara asta s-ar fi ocupat vreun Piedone. Lucrarea e surprinzător de sobră – cu tot cu movul acela – și îngrijit și bine realizată.

Deci, să zicem că e bine? NU, nu e bine!

Nu e bine – transformarea acestui bulevard înseamnă înjumătățirea spațiului verde.

Spațiul între copaci, iarba întinsă, toate au dispărut: s-a construit o arteră generoasă pentru acces auto, flancată de parcări comode, în spic!

Sînt de acord: trebuie locuri de parcare, trebuie separat fluxul auto de cel pietonal, dar este prea mult spațiu lăsat pentru mașini! PREA MARE. Putea fi făcut la jumate, ce mama-naibii; chiar reușeam să împăcăm și capra, și varza! Prea mult s-a distrus!!! Era mult mai bine înainte!!!

Priviți imaginile de pe segmentul încă neafectat de schimbări. Nu vă lăsați impresionați de faptul că este neîngrijit; a rămas așa pentru că nu merită să cheltuiești bani pe întreținerea unui lucru condamnat. Și aici se parca aiurea, și aici se betonaseră locuri suplimentare pentru mașini, dar iarba, iarba era! Copacii nu erau strînși în beton!

Acest inutil și costisitor bulevard ceaușist a fost construit cu dispreț față de om; asta nu înseamnă ca azi, un sfert de secol mai tîrziu, trebuie să facem la fel!

Spațiul alocat pietonilor este, de fapt, mic. Și este otova, totul: vechea împărțire asigura alei separate, cu fluxuri și viteze de deplasare separate, cu loc decent și pentru plimbat căruciorul, și pentru alergat cu bicla!

Și mă mai tem de ceva: că și acest pietonal amărît va fi acaparat de terase, de fel de fel de extinderi ale magazinelor! Este prea mare tentația, și am toate motivele să mă tem!

La doi pași, cum cotești pe bulevardul Decebal, dai peste un trotuar larg, generos, din care a rămas un sfert, pentru oameni!

Tot Decebalul, pînă după crucea cu strada Dristorului, e doar un bar, e doar o terasă! Și oamenii trebuie să se furișeze pe aici, ca pisicile pe lîngă tomberoane!

Oare nu aceeași enitate administrativă – Primăria Sectorului 3 -, care a acceptat extinderea acestor terase în detrimentul pietonului, reface azi bulevardul Unirii? De asta mă tem.

Mă tem și nu înțeleg. Cît de mare este cîștigul în taxe, impozite, locuri de muncă, pentru a justifica acapararea spațiului public în defavoarea CETĂȚEANULUI?

Vă spun un secret: minuscul. Aceste afaceri ar funcționa bine-mersi și dacă nu ar fi lăsate să ocupe domeniul public. Dovadă că în 2000, atunci cînd primarul general Băsescu a demolat sute de astfel de construcții, nu a murit nici un afacerist de foame!

În București – iată – cetățeanul a fost mereu înfrînt; și de socialism, și de capitalism.

12 comments to Victoria Unirii asupra cetățeanului

  • Ando

    Câştigul “public” în taxe, impozite, probabil, că e minuscul, dar “para-ndărătul” şi/sau şpăgile pentru aprobări, te asigur, că sunt de luat în seamă.

  • Concretramirez

    Buna si adevarata concluzie!

  • hm

    pot sa nu fiu de acord? Nu pot…

  • Amiral Snagov

    Mai bine ar desfiinta TOATE fantanile de pe mijloc – ca tot nu merg decat de an in paste! – si ar planta copaci! Tot ar ajuta…

  • hm

    Pe segmentul unde nu au fost construite fîntîni – înspre Piața Alba Iulia – au fost plantați, pe mijlocul spațiului verde, niște brazi-ceva. Oricum nu oferă umbră, chiar dacă au crescut, e o diferență imensă între ce s-a făcut aici și cum arată, de pildă, 13 Septembrie între Puișor și Uranusm cu dublul șir de castani…

    E mult de discutat. Din trei benzi pe sens aș sacrifica una pentru transport public și aș folosi-o comun pentru autobuz și tramvai.
    Ce tramvai? Ăsta 🙂

    http://www.simplybucharest.ro/?p=5552

  • Freesys

    Amenajarea trotuarului e demnă de toată lauda, materiale de calitate şi finisaje pe masură dar, cu toată că ambele aleei erau foarte degradate şi colcăiau de maşini parcate şi de trafic rutier, aleea exterioară nu trebuia transformată în parcare.

  • hm

    Da, felul în care s-a lucrat zona pietonală merită sincere aprecieri. Păcat, mare păcat de ditai parcarea aia, chiar este mult prea mare…

  • ADY88

    Nu e problema in cat de mare este parcarea, este o ENORMA problema in principiul asta de gaga, de a face din spatiu verde si alei, parcare(zbori copacii, zbori gardul verde). Si asta tot fara nici o consultare prealabila cu populatia(si aici nu zic de aia ce stau in blocurile alaturate), inceput in graba, fara niste panouri informative, fara avize de la PMB (adica in cel mai mioritic mod posibil).

  • Primarul Dr. Cârnat a venit cu o idee şi mai dăsht3eaptă: pe bd. Unirii între Piaţa Unirii şi Piaţa Constituţiei să mute banda de circulaţie pentru maşini lângă blocuri (unde e acum trotuarul) şi pe locul actualei benzi pentru maşini, în jurul fântânilor, să planteze un spaţiu verde.

    Motivul invocat: dacă publicul nu poate trece cu maşina pe lângă magazine şi nu poate opri acolo, nu mai e tentat să se oprească şi să cumpere, magazinele dau faliment sau se mută cum fac mereu de la Loviluţie, iar Primăria nu ia chirii 😀

  • Freesys

    Alta prestanţă ai cand îţi parchezi Range Roverul pe un trotuar ca ăla !

  • Anghimoft

    Trec zilnic prin zonă şi urmăresc cu atenţie stâlpii de iluminat utilizaţi în lucrarea de amenajare a bulevardului. Îmi doresc mult să nu am dreptate, dar…! În alegerea acestora nu s-a ţinut cont şi de criteriile inginereşti ci doar de cele legate de estetică, eficienţă energetică, costuri şi foarte important… interese! Cei montaţi dealungul spaţiilor pietonale par în regulă. Putem discuta despre aspect , culoare etc.
    Însă cei care “echipează” căile rutiere, fiind mai înalţi, sunt şi foarte flexibili. Aşa se face că la cea mai mică adiere de vânt aceştia “tremură”. Au fost aleşi fără să li se verifice caracteristicile mecanice pentru condiţiile meteorelogice specifice zonei. Deoarece stâlpii şi corpurile de iluminat oscilează sub efectul vântului, apare efectul de pâlpâire a luminii, deranjant pentru conducătorii auto,dar pot să se producă şi evenimente mai serioase căci până şi metalul…oboseşte.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>