despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Din fugă: semne de circulaţie… „la secret”

scris de Ando

Într-adevăr, majoritatea celor care intră cu maşina pe strada Traian, dinspre Calea Moşilor, în direcţia Foişorului de Foc, ştiu deja că trebuie să se „lase” uşor-dreapta pe Dimitrie Onciu, fie pentru a ajunge direct la bd. Ferdinand, fie pentru a intra în intersecţia din piaţeta Foişorului.

Problema se pune pentru cei care ajung pentru prima oară la bifurcaţia respectivă şi, din motive evidente (foto), nu pot vedea semnele rutiere, mascate acum de vegetaţie, neavând timpul necesar să se lămurească, de exemplu, că pe direcţia înainte au voie doar vehiculele RATB (de fapt, doar troleibuzele).

Aşadar, domnilor, mutaţi naibii semnele, undeva mai sus, pe stâlpul de beton, să fie la vedere!

21 comments to Din fugă: semne de circulaţie… „la secret”

  • hm

    o să le mute la iarnă, cînd n-o să mai abiă pomișorul ăla frunze 🙂

  • Ando

    Te rog, nu mai zi nimic despre pomişor! Mi-e să nu-i vină unuia ideea să-l taie …ca să se vadă semnele 🙁

  • Amenajare peisageră:
    Tipuri de vegetație potrivită zonei, în circulații înghesuite, coroană arborelui de la minim 2,10m înălțime în zone pietonale și de la minim 3,50-4-00m adiacent circulațiilor auto pe străzi de categorii mici.
    Copacii din imagini nu au ce căuta în acel scuar înconjurat de circulație auto. Ei pot fi amplasați în grădini private sau în zone publice unde nu se obturează vizibilitatea și circulația auto/pietonală.

    Ce alegem: Vizibilitate crescută sau perdea verde.
    Dacă există circulație auto, coronamentul arborelui trebuie să fie situat peste nivelul semnelor de circulație.

    Gardurile metalice care sunt montate de ADP:
    încalcă multe capitole din normativele de exploatare a drumurilor publice pietonale și auto,
    au un aspect inestetic și nu le vedem în nicio capitală vecină, scuarurile și micile spații verzi nu au nevoie de niciun fel de gard, la fel și cu bordurile supraetajate, Investiitii neconforme, investiții în care îți rupi hainele și ușa mașinii în garduri și borduri.

  • Ando

    Aşa e…gardurile, altă “boală” tipic românească !

  • SM

    http://cdn1.shopmania.biz/files/s1/129506436/p/l/6/drujba-husqvarna-365-x-torq-18~5488946.jpg

    Consider solutia cea mai buna pentru a elimina aceasta boschetareala…….Astia sunt copaciei din campaniile electorale trecute:)))

    Si acum sa discutam aceasta problema si putin mai serios inainte de a fi gresit inteles…..sunt PRO-vegetatie,PRO-verde,dar nu sustin astfel de erori ,balari,care pot avea consecinte grave…spre exemplu:accidente….nu poti sa imi pui tu mie copacul in fata semnului……..poate vreun conducator auto care zareste ,(ATENTIE doar ZARESTE!)doar o mica bucatica din semn,deci nu il vede pe tot,devine prea atent pentru a il vedea pe tot,si intamplator calca un biciclist….ce facem??!!! mergem pe premisa ca ,probabilitatea este de doar 10-15% de a se intampla asta???!! de ce sa nu fim safe 100%?!!!putem pune copaceii ,dar adaptati incat sa fie bine!!!semnele din pacate nu se pot adapta dupa cum vrem noi deoarece fac parte dintr-un sistem standardizat,international….pe cand cu vegetatia putem lucra!!!….asta daca o si proiectam,si o gandim inainte de a o planta!!!

  • hm

    Stiți ce mă seacă pe mine? Că am început să privim toate astea ca… aparent normale.
    Și bordurile duble, și pomișorii greșiți plantat greșit, și mania de a împrejmui fiecare centimetru pătrat de iarbă.

    Aceste gărdulețe sinistre împrejmuiesc toate locurile de joacă din București. Au sîrme care ies aiurea și periculos, se pot rupe repede și rămîn rupte și doar norocul a făcut să nu avem tragedii din cauza lor.

  • Cristian Ioan

    Garduri si borduri
    ———————–

    Noi toti reprezentam un punct de vedere gresit, ne gandim in primul rand la UTILITATE, si in al doilea rind la costuri.
    Sigur ca sunt PENTRU pomi si iarba, dar acolo, pomisorul mascheaza semnul de circulatie, ce devine lipsit de utilitate!
    Insa nu a exista nicun fel de corelare, sunt servicii diferite la Primarie, unul monteaza semnele de circulatie, iar altul planteaza pomisori, ca sa justifice bugetul deja cheltuit pe flori si pomi.
    La fel, mania super-gardurilor cu sirme verticale, si a bordurilor multiple.
    Parcarile in spic au aparut relativ recent, tocmai ca urmare a CRITICILOR aduse borduriadei din 2004: unii se sesizasera ca s-au montat si decontat 5.000Km de borduri, in vreme ce Bucurestiul nu are decat 3.000 Km de strazi!
    Ce sa faca shpoagarii?
    Mai intai au fost bordurile suprapuse pe doua nivele, saua dubalate, apoi gardurile la spatiul verde, dar cind sa zici ca gata cu jaful! un consilier mai scolit si-a adus aminte de FRACTALI.
    Si asa a aparut ideea parcarilor in spic, unde bordurile in zig-zag pot acoperi foarte multi Km, chiar daca strada are doar 800m lungime!
    Piunctul nostru de vedere “cum sa cheltuiesc cit mai putin pe amenajari cit mai eficiente” este gresit, si primarul unei localitati, si prefectul unui judet, are tot interesul ca cheltuielile publice sa fie cat mai mari, iar un dezastu natural reprezinta mana cerasca, se pot inhata foarte multi bani fara licitatie, iar toate pierderile sunt puse pe seama inundatiei, furtunilor, cutremurului sau alunecarii de teren

  • Alex

    Off-topic:..dar de Restaurantul Foisor aflat in apropiere..isi mai aduce cineva aminte ?
    Cladirea gris din fata a fost “Paine” pana in 1990..apoi Vulcanizare..acum ce mai e ?

  • Alex

    Apropos de semne de circulatie: poate o sa radeti dar, circul de cca. zece ani in UK si nu m-am uitat o data la semnele de circulatie !!!
    Se circula atat de decent si logic..incat lucrurile vin de la sine…Nu stiu daca m-as putea re-adapta circulatiei din Buc….mai ales ca mi-am pus dantura noua si nu vreau s-o pierd ! Glumesc…
    BTW, amenzi in UK: “tail-gating” – circulatul cur-in-cur…80 GBP, aruncatul tigarii pe geam..100 GBP !! Zig-zag-atul pe Motorway..200 GBP si suspendarea permisului !! Parcarea/oprirea pe “yellow-double line” 75 GBP..am platit ‘fo trei pana am invatat lectia ! In plus, atunci cand iti faci RCA-ul aici…punctele de penalizare si amenzile..te trag de gat..catre niste sume ametitoare !!

  • Alex

    …pe cand si la noi ?

  • Ando

    @Alex:la fel e si acum, respectiv restaurantul Foisor e pe colt-desi spatiul este diminuat si nu-mi dau seama din ce supravietuieste pt. ca alturi este o shaormarie de top-Dines.
    Inainte avea si o mica-sa-i zicem- terasa, alaturi pe str Traian…acum nu !
    Iar, in cladirea gri din intersectia fotografiata este tot o vulcanizare…desi da semne de “oboseala”

  • Alex

    @Ando
    Va multumesc pentru lamuriri si completari !
    Mie personal, mi-a fost tare drag in perioada in care “imi mancam tineretea” la Liceul Mihai Viteazu’ si…ciorba de burta la R. Foisor..in cel mai “dulce” chiul de la ore ! Tin minte bine mica terasa, ceea ce m-a frapat intotdeauna a fost “discretia” ei..fara muzica afara, fara galagie, etc. Despre interior..ce as putea spune ? Pe vremea mea era tot numai o catifea groasa si rosie “culoarea betivului”…daca intrai la “buda” si fara sa bei prea mult “decartai” automat numai uitandu-te la pereti, mese si scaune ! Respectand insa adevarul istoric, micii erau MARI si foarte buni…iar preturile mai mult decat acceptabile pentru oricine !!!

  • Alex

    ..pacat ca n-a avut “o specificitate anume”..nu puteai sa “individualizezi” localul prin nimic..dpdvd. al servirii, aranjamentului interior, etc. Poate merita o soarta mai buna !!

  • Alex

    In plus, cred ca ar trbui mentionata (fie si pasager, ca si farmec) terasa si covrigaria aflate exact vis-a-vis de Spitalul de Ortopedie pe Ferdinand…pe colt ! Aveau mare “dever” ante-’89 !! Mai exista ???

  • hm

    exista si acum, pe colt o covrigarie-patiserie.

    Cat despre regulile din UK (de circulatie) noi… noi suntem latini, avem sange fierbinte… temperament – parca asa se justifica pe diverse forumuri nerespectarea legii!

  • hm

    alte amintiri, la Alexandru Dinu… in linkul de mai jos:
    https://www.simplybucharest.ro/?p=16743

  • Agitate

    @Ando
    Este adevarat ca aceste garduri “plantate” pe fiecare metru patrat de spatiu verde sunt teribil de urate dar eu n-am vazut un spatiu verde neimprejmuit fara o masina parcata pe el. Lipsa civilizatiei este cea mai mare suferinta a Bucurestiului…

  • Cristian Ioan

    Buna!
    1. Ar merita un articol separat “zona Foisorului de foc de-a lungul vremurilor”

    2. Interesanta informatia despre circulatia in UK. Dar vad ca Alex s-a englezit de tot: noi zicem Anglia, nu UK, si respectiv lire, nu GPB.
    Faza cu amenzile este SF pentru Romania!
    Pai la noi sunt conisderate cuceriri revolutionarea pe care le aparam cu pretul vietii: dreptul de a intra pe sens interzis, a arunca hartii si gunoaie, nu doar un amarat muc de tzigara, pe geam, si desigur de a parca oriunde “vrea muschii tai” daca pui avariile!
    Cit despre linia continua, fie ea si dubla, Mircea Badea a facut auzit glasul Poporului atunci cand a sarit in apararea lui Huidu:
    “Da; ce, linia aia continua este Dumnezeu?! Ce daca a calcat-o?! Nomal ca a depasit linia continua, ca doar nu era sa stea in coloana ca boul, la ce mertzan de mertza si-a tras!”

    In UK te amendeaza cumva daca nu dai semnal inainte de a vira?

    3. @Agitate, ai perfecta dreptate!
    Mi se par foarte urate si inutile aceste garduri, pt ca imi amintesc cum era in anii 60-70. Dar noi traim in PREZENT, orice spatiu verde FARA garduri ina;lte si solide ar fi rapid invadat de masini …

  • Alex

    @ Cristian Ioan – Nu m-am englezit, dar, daca sunt in Romania, in Bucuresti, nu zic Muntenia s-au “Valahia” ci tot…Bucuresti Romania ! Denumirea oficiala, asa cum imi scrie si pe Permisul de Conducere, este United Kingdom si nu Anglia, aceasta din urma fiind doar o regiune…GBP este moneda tarii, desigur ca nu zic Leu ci RON, atunci cand vorbesc/scriu mai serios ! Colocvial, desigur ca este England si Pound…(Quid) ..”marafeti”…Daca aveti o adresa postala, va pot trimite “Reglementul” de “circulatiune” cu capitolul sanctiuni si puncte de penalizare…Semnalizarea se face cu cel putin 50 yards (aprox. 55 m) inainte de executarea manevrei ! In oras nu “ti-o iei” decat daca te vede Politia..pe Motorway…te vad camerele si te opreste urmatorul echipaj, iti arata “filmuletul” si….PA,PA !! 3-4 pct. iar daca nu esti cuminte si..60 £ !!

  • Alex

    In materie de parcari, exista o “specie” de “Inspectori” ce tin de Primarie, au uniforme deosebite de ale Politiei si au ca singura menire sa dea amenzi de parcare si sa verifice daca ai afisat vigneta cu “road tax” ..un fel de impozit pe masina/circulatie ! Ofensa s-au ultrajul exercitat asupta acestora, fizic s-au verbal are aceiasi gravitate, ca si cel asupra unui Politist !! Rezultatul, Magistrates Court, sentinta in max. o sapt. (la ei niciun proces nu dureaza cu lunile !) si…BULAU s-au amenda pana la £ 5000 !!!!

  • Alex

    Am mai spus-o: “legea si civilizatia” se tin cu “biciul” …oricat ar “carcoti” unii si altii..

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>