despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Trafic tot mai greu

Uneori totul pare atît de simplu – vorbim de îmbunătățiri aduse orașului nostru, îmbunătățiri care s-ar face fără mari bătăi de cap și de pe urma cărora ar beneficia tot locuitorul.

Iată, bunăoară, cotul ciudat – de 90 de grade – pe care șoseaua Progresului îl face în capăt, cînd se continuă cu strada Constantin Istrati. Se simte improvizația, chiar și azi, se simte că se poate face mai mult.

Bunăoară, continuarea șoselei de-a lungul căii ferate dezafectate ce ia drumul Giurgiului. Pe alocuri, există o stradă asfaltată ce însoțește această cale ferată pînă aproape de zona Gării Progresul – această stradă e folosită ca scurtătură, ca rocadă, ca arteră-debușeu. Nu vreți să știți cum se trăiește de-a lungul acestei vechi căi ferate, nu vreți să vedeți ghetourile, casele făcute din placaj și ce oameni amărîți au ajuns să trăiască aici…

Se vorbește de mult despre valorificarea acestei zone rămase părăginite. Despre desenarea unei șosele care să scoată traficul spre Giurgiu fără să mai gîtuie tradiționala axă Viilor-Giurgiului. Despre – chiar – refolosirea căii ferate pentru un tren urban….

Oricum, ceva trebuie făcut. Doar ca să nu mai avem aceste maidane sinistre, cum este acela dintre Constantin Istrati și Înclinată – teren viran pe care nu s-a construit nimic.

Doar ca să nu mai fie nevoie să ocolești un cartier întreg ca să ajungi dinspre Trafic Greu spre Pieptănari…

Nu știu cum – niciodată – aceste idei pentru îmbunătățirea vieții în orașul nostru nu se regăsesc nici pe agenda administrației, nici pe agenda societății civile. Dar știu că e păcat.

2 comments to Trafic tot mai greu

  • Dă mai bine pentru oprică să radă un cartier întreg decât nişte magherniţe construite ilegal. Mai ales că e şi departe de centru.

  • Cred ca totusi exista planuri proiecte, PUZ-uri, PUL-uri…. Insa atat timpul cat este MULT de munca, Oprescu prefera sa faca un pasaj in o zona de agrement, nu mai aduc aminte de promisiunea lui despre statia de tramvai (1) din Pasajul Victoriei, care a fost promisa, dar daca nu are de aface cu “vaca sfanta”=> nu s-a facut.
    In ce priveste restabilirea linei ferate si rularea pe ea a unor rame gen Siemens Desiro in regim de RER, nu o consider cea mai buna, mai ales ca exista liniile alea de tramvai. Un tren in oras la nivelul strazii, care intersecteaza atatea strazi este o sursa de pericol(trenul pana il franezi…)
    EU am citit cum a aparut RER-ul. Sa inceput cu ideea ca o buna parte a retelii de metrou din Paris a fost proiectata in secolul 19 => au aparut statii dese(limitare a capacitatii) + rame mici(latimea unui vagon= 2,4m(adica vagoanele lor au aceeasi latime ca si tramvaiele din Bucuresti) => reteaua de metrou a ajuns la saturatie (situatia de M2 in timpul orelor de varf), respectiv a si aparut nevoia de o alta retea care sa dubleze si sa preia din pasageri.
    Iar la noi inca nu este situatia asta.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>