despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

nu-i rău

Am luat cam de la sine înnoirile mijloacelor de transport în comun din ultimii ani. Nu mai privesc cu ochii mari noutățile, așa cum o făceam acum 20 de ani, cînd apăreau – în București – primele DAF-uri.

De-atunci încoace ne-am blazat. Din 2006 autobuzele au ajuns, treptat, să fie toate Mercedes. Din 2007 au apărut troleibuze Irisbus – dar e așa păcat că nu am avut atîta grijă de ele la fel ca de autobuze, ajungînd într-o stare foarte proastă…

Ne-am obișnuit și cu trenurile noi de metrou – cele apărute începînd cu 2002.

Din vara asta, avem și alte trenuri – le găsiți funcționînd pe magistrala a doua doar.

Mie-mi plac. Nu știu ce-ar fi trebuit să aibă-n plus, ca să mulțumească pe toată lumea. Arată… arată la fel; normal. Merg, te duc, te ajuți cu ele: și basta. Spațiul interior e mai bine gîndit – mai mult, ce să zic?

Că problemele metroului – ați citit, cred, despre nenumăratele incidente tehnice din ultimele luni – nu țin de trenuri în sine, ci de exploatare, de vechime, de chestii privind banii care nu-s cheltuiți cum trebuie, e altceva.

13 comments to nu-i rău

  • Amiral Snagov

    Ba, e rau 🙂
    Nu au colacuri de salvare, parasute, elice, clima bizonica, xenon! Cu saraciile astea suntem transportati????

  • hm

    dacă le înmatriculam pe Bulgaria erai mulțumit ?

  • observ cu mare dezamăgire că femeile din metrou arată mai bine decât cele de le văd prin tramvai. şi până ajunge metroul în Rahova mă mut eu d-aici…

  • hm

    de-aia-i mai scump cu metroul 🙂

  • Ando

    @boemul: fii optimist!şi alea din metrou coboară undeva şi…ies la suprafaţă 🙂

  • PaulIP

    Am citit opiniile unor pasionati despre aceste trenuri de metrou (Da, e vorba de Tramclub). Eu as da la o parte micile probleme si as tine cont ca o buna parte dintre mijloacele de transport in comun moderne s-au confruntat cu asa ceva cand erau proaspat achizitionate. Si cu ramele IVA au fost probleme (chiar trenul in care se aflau Ceausestii avea demnitatea lui si a refuzat sa porneasca), si la fel si cu ”Bombardierele”, autobuzele Citaro, troleibuzele Citelis si tramvaiele Bucur LF. Nu suntem singurii patiti (la Paris, de exemplu, RATP planuia revinderea Citaro-urilor G dupa doar 6 luni de la achizitionare, atat de multe probleme aveau…), dar mi se pare ca la noi s-a facut prea mult caz cu aceste defectiuni. Nu ”arat cu degetul” pe nimeni in mod special! Nu invinuiesc niciun pasionat si niciun forum! Doar ca trebuie sa ne obisnuim ca lucrurile se mai si strica. Ca aceste stricaciuni sunt mai dese decat in … alte vremuri (nu neaparat comuniste), ei, asta e alta poveste si va fi povestita alta data…, dar, deh, evolutia…

  • hm

    țară mică, pasiuni mari…

  • PaulIP

    @boemul: inca un motiv pentru care imi place sa merg cu metroul! 🙂
    In tramvaie vad (aproape) numai pensionari, indiferent de ora.

    Imi amintesc ca, inainte de ”era Citaro”, cele mai bune autobuze erau DAF Castrosua, DAF Hispano-Carrocera si Rocar DeSimon (in ordinea aceasta).
    Bineinteles, DAC si Ik260 vor avea si ele un loc in inima mea…

  • hm

    scrieți și voi la RATB, să dea fetelor frumoase abonament gratis pe tramvai – altfel, zău că nu știu cum se va schimba starea asta de lucruri…
    http://www.simplybucharest.ro/?p=12814

  • nnm

    Mi se par mult mai reusite decat Bombardier. Sunt mai multe bare de sprijin, afisajul nu mai e mascat de bare, sunt mai bine ventilate, geamurile se deschid. Si la Bombardier se deschid mai nou, dar daca ai norocul sa fie deschise cateva de-a lungul trenului, te ia pe sus curentul.
    Scaunele sunt tot inghesuite (eu unul evit sa le folosesc daca e aglomerat, ma deranjeaza modul in care se “revarsa” peste tine o buna parte din calatori). Nu sunt la fel de comode ca cele de pe IVA (cele mai ergonomice scaune din transportul in comun pe care le-am vazut), dar infinit mai bune decat cele de pe Bombardier (absolut execrabile).
    Cat priveste autobzele, Citaro mi se par un dezastru. Cele cu aer conditionat, geamuri multe si mari, cele fara, geamuri putine si mici (viceversa care va sa zica). Vara sunt un cosmar. Scaune inghesuite, zgomot de la motor, in unele si miros de esapament. Dintre toate pe care le-am prins, DAC, Ikarus, Rocar, cele mai bune tot DAF-urile raman.

  • hm

    n-am experimentat scaunele de la CAF, dar mai proaste decat celelalte n-au cum sa fie. Dupa ce ca sunt inguste, te mai si prelingi in fata. IVA aveau cele mai – dar cele mai – ergonomice scaune posibile.
    Scaune execrabile au tramvaiele alea noi (Bucur) care circula pe linia lui 1. Au un sezut ingust si incomod, o porcarie.

    DAF au fost grozave, si mie-mi raman favorite.
    Si, daca tot vorbisem de scaune, unele foarte comode au avut IK4-urile. Nu stiu daca le-ai prins.

  • Vio

    IK4 le-am prins, dar loc pe scaun în ele mai rar 🙂

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>