despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Transport public: vechi capete de linii II

Hai să mai vedem cîteva capete de linii de care-am uitat!

Tramvaie:

Un capăt de linie se afla în Titan, la fosta Betonieră, unde tramvaiele întorceau pe lînga complexul comercial de la Barajul Dunării – pînă cam prin ’80.

Capete de linii (mai precis locuri unde doar întorceau) erau şi Podurile Izvor şi Mihai-Vodă, înainte de distrugerile ceauşiste cauzate de construirea Centrului Civic.

Înainte de construirea Sălii Palatului şi de re-configurarea actuală a pieţei ei, în spatele Palatului Regal era un părculeţ – şi de asemenea un capăt de linie al tramvaielor ce ulterior aveau să întoarcă la Catedrală.

Troleibuze:

Aşa cum a amintit Radu, troleibuze întorceau şi la actuala staţie Drumul Taberei 34 / 35.

Capăt de linie se găsea şi la Romancierilor, înainte ca Drumului Taberei să i se finalizeze bucla înspre Tricodava.

Troleibuzele ce veneau din Drumul Taberei au întors şi în Piaţa Operei (la sfîrşitul anilor ’80, cînd legatura acestui cartier cu restul oraşului fusese întreruptă, troleibuzele ce veneau dinspre partea estică întorcînd la Vasile Pârvan doar).

Autobuze:

Un capăt de linie s-a găsit pîn-acum vreo zece ani în aşa-numita Platformă Industrială Pipera – şi anume la fosta intreprindere de cinescoape.

Capete de linii au fost şi parcul Carol şi Şincai.

prima parte aici

5 comments to Transport public: vechi capete de linii II

  • O mica observatie: capatul de linie de la Palatul Regal era oarecum mai in dreapta, cum ne-am uita azi frontal la Sala Palatului. In spatele Palatului era curtea, cu Cazarma Regala si Casa Mica (Regele acolo locuia, nu in Palatul propriu-zis).

  • hm

    Ai dreptate, Raiden!
    Cind eram mic imi placea grozav Sala Palatului si piata ei! Habar n-aveam de Bucurestiul care-ar fi putut sa mai fie daca nu veneau comunistii…

  • Alex

    ..betoniera mi-a fost si mama si tata ! La vremea aceea, pe langa ea aveam ceva mai in spate un sir de livezi, unde mergeam “la furat de fructe”…Facea toti banii modul cum ne fugarea paznicul cu o craca in mana…In plus am apucat “groapa” un soi de excavatie, al carei rost nu-l stiu nici azi, dar, era palpitant sa o parcurgi pe o punte ingusta…Sub ochii mei de copil s-au construit cam toate blocurile de pe strazile al caror nume incepe cu…Barajul, etc. Liniile de aprovizionare ale uzinelor Republica si 23 August treceau initial prin curtea Scolii 22…agatatul de vagoane era sport olimpic ! Ce vremuri…

  • Alex

    Capatul de linie de la Foisorul-de-Foc il regret si astazi, nu stiu de ce dar, imi dadea o stare de liniste stiind ca, am toate mijloacele de transport importante..aproape de casa ! Era acolo si o terasa unde aveau niste mici fenomenali…facuti de un grataragiu inaripat, deosebit de talentat !!

  • hm

    Păcat că nu mai este nici ăsta, nici Grădina Icoanei, nici Piaţa (Cosmonauţilor) Lahovari… ţineam la capetele astea şi eu…
    Oricum, s-a pierdut atmosfera aceea cosmopolită, specială, care însoţea capătul de linie, ca un sifon al cartierului…

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>