despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

JYSK nu e IKEA

… de opt ani, de cînd IKEA a intrat în România, nu m-a dezamăgit. Nu doar calitatea cinstită a lucrului vîndut mi-a plăcut; ci – mai ales – felul în care magazinul ăsta vinde.

Și cînd te gîndești la conceptul de vînzare al unui magazin de mobilă, trebuie să incluzi în el și livrarea.

IKEA face paradă cu mobila sa care este perfect ambalată, astfel încît – cu o mașină măricică – să nu mai ai nevoie de servicii de livrare. Dar și livrează foarte bine, convenabil și elegant.

Ce deosebire de magazinele alea clasice, de prin Ghencea, unde, după ce-ți cumperi mobila, ești la cheremul șoferilor și cărătorilor cu cîrca! Unde livrarea se socotește pînă la ușa blocului – și unde trebuie să negociezi și urcatul la etaj, și băgatul în casă, și montatul!

La IKEA știi perfect cît te costă transportul; ba chiar știi și cînd vei primi pachetele cu mobilă sus, în casă. Sigur – vei lăsa băieților un bacșiș, dar asta – scuzați-mă – e normal!

IKEA îți montează mobila, dacă vrei – și știi cît te va costa trebușoara asta.

De-asta-mi place IKEA.

De-asta, deși nu-s client KIKA, am auzit și despre ei lucruri bune.

Și de-asta nu-mi place cel’lalt magazin de mobilă cu nume ușchit din București – JYSK. Pentru că la JYSK ești la cheremul samsarului de prestări servicii.

JYSK n-are livrare proprie. Te-ndrumă către un nene cu care lucrează ei care-ți face livrarea – contra-cost – pînă la ușa blocului. Livrarea la etaj este la mica-nțelegere: ceea ce pentru un magazin de mobilă modern, cu pretenții de civilizație este o porcărie; și una mare.

Pentru JYSK e greu să aibă un serviciu propriu și eficient de livrare, deoarece o bună parte din mobila sa nu este asamblată în pachete; așa că nu i-ar conveni să mînuiască canapele întregi pe scări, între etaje: înțeleg.

Dar eu sînt – înainte de toate – client; și eu, clientul, pot alege să cumpăr de altundeva.

Și – așa cum am zis deja – cînd vreau mobilă, vreau și s-o cumpăr și s-o primesc; fără să fiu jupuit, fără să mă tîrguiesc, fără să fiu lăsat să mă descurc de capul meu.

2 comments to JYSK nu e IKEA

  • Am cumpărat, de curând, un pat de la Dedeman. Livrarea costa 50 de lei (erau vreo 5 km) şi se făcea în vreo 3 zile ,,dar puteţi apela la domnii parcaţi în faţă”. Şi am găsit o dubă care tot 50 lei mi-a luat… genul de dubă bună la toate, prevăzută şi cu instalaţie frigorifică. Noroc că patul era demontat şi a încăput – pe bucăţi – în lift, că altfel nu ştiu ce făceam. Acum vreo 14 ani am luat o canapea de la Tamilia… mi-au adus-o în faţa blocului (adică la vreo 300m de Tamilia) pentru vreo 200.000 lei vechi şi nesimţiţi voiau 100.000 lei vechi pe etaj ca să mi-o urce. Până la urmă canapeaua a rămas în faţa blocului până a venit o rudă şi am urcat-o pe scări, în 3 drumuri.

  • hm

    eşti la cheremul lor.
    E o mini-mafie de „papuci” şi dubiţe în parcări pe la magazinele astea, dar nimeni nu ridică nici o sprînceană.
    Şi-s proprietate privată, ale magazinului, parcările alea.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>