despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

sfaturi de iarnă

… nu, nu e vorba despre sfaturi despre ce să faci cu mașina iarna – îi lăsăm pe alţii, care-or şti mai multe decît noi… Noi vedem cum ne facem viaţa mai uşoară în transportul public; anume în tramvai…

Tramvaiele noastre bucureştene (mă refer la cele articulate, nu la „Tatre”) au radiatoare puternice amplasate de-a lungul lor, la nivelul picioarelor; şi-ajută mult să-ţi dezmorţeşti ţurloaiele în zilele viforoase…

Dar există – în tramvai – locuri mai călduroase şi locuri mai puţin călduroase. Unde-i mai bine să stai?

Aici, la coada tramvaiului: ultimele trei scaune, pe mîna dreaptă – cea cu uşile.

De ce? Pentru că faţa tramvaiului e – paradoxal, poate – cea mai friguroasă parte a lui; radiatoarele nu-s montate acolo, datorită conformaţiei tehnice. Pe segmentul median şi lîngă burduf, iar nu face să stai – trage… Iar pe partea opusă uşilor, e nasol: pentru că, atunci cînd stă tramvaiul în staţie, tot frigul năvăleşte peste tine.

Ultimul vagon al tramvaiului este cel mai călduros, pentru că are cea mai lungă parte acoperită de calorifere, precum şi o mare distanţă între uşi.

Cu plăcere.

11 comments to sfaturi de iarnă

  • florin

    Corect! Sa stii insa ca si pe partea fara usi este foarte cald in aceasta parte a tramvaiului.

  • De asemenea, primele 5 locuri de pe partea dreaptă (în sensul de mers) sunt călduroase, iar convectoarele electrice funcționează foarte bine.

  • hm

    mie mereu mi-a fost frig în față, de ce să mint! Plus că acolo mereu se găsește cineva cu mai multe drepturi decît mine să șadă pe scaun!

  • La ultimele CH-PPC-uri au modificat nisiparele şi au tras rezistenţele şi între nisipar şi capătul/spatele tramvaiului. Cu ocazia asta, în anii 2000, URAC a introdus în producţie ce făcea CKD-ul încă din anii ’50, adică nisiparul încălzit (la Tatre e o rezistenţă înăuntru). Dacă mergeţi cu un vagon bidirecţional, alea au foarte puţine radiatoare… că nu încap, aşa că s-au montat aeroterme mari sub scaunele de lângă burdufuri.
    La Tatre e cel mai bine, e câte o rezistenţă sub fiecare scaun, suficient de sus cât să te încălzească şi suficient de jos cât să nu te prăjească (puneţi mâinile sub scaun şi veţi simţi pe unde iese aerul cald).
    La V3A aveţi grijă ce puneţi pe acele radiatoare… o pungă de plastic sau nişte tenişi chinezeşti se topesc imediat!

  • Şi, ca alternativă la tramvai, rămâne deplasarea cu bicicleta. Azi a fost foarte lejer traficul dimineaţă… Aici nu ai nevoie de radiator, după 1 – 2 km te încălzeşti.

  • Ando

    Dr2005: da, dar ce te faci cu ploaia asta,la întoarcere ? 🙁

  • hm

    Mi-am topit odată o talpa mai debila in tramvai 🙂

    La Tatre e mișto, dar… sa funcționeze. Am mai prins fără încălzire.

  • Care ploaie? Avem glugă 🙂 Iar o geacă de ski ajută foarte mult şi pe bicicletă, pentru că e făcută să ventileze corpul suficient de bine încât să nu ajungi fleaşcă la destinaţie.

    Apropo de Tatre, la Iaşi s-au demontat rezistenţele în anii ’80, din motive de ,,faceţi economie tovarăşi”, probabil şi la Arad. Vagoanele cu pricina au circulat aşa până în 2008 la Iaşi, iar la Arad încă mai circulă un T4R.

  • hm

    Tatrele nu mai băgau nici un strop de căldură pe vremea lui Ceaușescu.

  • hm

    … Și pe cel de răcire… Naturală…. pe lângă uși 🙂

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>