despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Niţel bun-simţ

O veste bună de pe Ştirbei-Vodă: mai ţineţi minte rampa de acces montată la Tribunalul Sectorului 6?

Vă imaginaţi că cineva, aflat în scaun cu rotile, putea s-o folosească?

Ei, au demontat-o.

Acum e-acolo un soi de lift, asemănător acelora de la staţiile de metrou. Mai rămîne să şi funcţioneze.

(poza de pe NORC)

12 comments to Niţel bun-simţ

  • Eh, da! Îmi imaginez că persoana respectivă (cu handicap locomotor) putea să folosească rampa doar dacă era ajutată de alte două persoane destul de zdravene! Panta, balustrada şi schimbările de direcţie ale rampei nu au nici o legătură cu prevederile normelor din domeniu (pentru pantă cifra preferată parcă era de 1:12, deşi se admit şi valori până la 1:20).

    Imobilul merita o soartă mai bună, mai ales după amenajarea alveolelor de parcare de pe Bd. Ştirbei Vodă. Personal sunt un admirator al Miliţei Petraşcu, autoarea basoreliefului de pe friza frontală. Se impunea un spaţiu de acces mai larg în faţa scării, care să permită şi criculaţia pietonilor, şi staţionarea publicului cu activităţi în imobil. Nu mai pomenesc de steaguri, firmă, stâlpi etc. Sau e suficient să zicem mersi că nu a dispărut în anii 1980?

  • Poate sunt paranoic, dar sigur a fost un paravan / ocazie pentru oameni isteti sa mai scoata un ban cinstit (din studiu de fezabilitate, comisioane, etc). Oricum, bine ca s-a schimbat.

    PS: o mica intrebare: a vazut cineva lifturile de la metrou sa mearga vreodata (cele pentru persoanele cu disabilitati)?

  • hm

    @armyuser: Cînd am văzut prima oară rampa aceea m-am gîndit că persoanele care-au proiectat-o şi aprobat-o trebuiau obligate s-o folosească: să se aşeze într-un scaun cu rotile şi să urce pe rampă în fiecare zi, fără ajutor.
    Nu ştiu cum arăta Ştirbei-Vodă înainte de demolări (şi mă bucur că Tribunalul a rămas în picioare) dar mai mult ca sigur că trotuarul nu era atît de îngust.
    Şi ce să mai zici de locurile de parcare? Cu toate alveolele amenajate, nu-s de ajuns pentru o clădire publică.

  • @ armyuser – mersi.

    @ LV – in Republica Capitalista Romania, persoanele cu disabilitati nu folosesc metroul.

    @ hm – Stirbei-Voda, tronsonul intre strada Berzei si Splai, era la fel de ingust ca partea ramasa nesistematizata, deci cam 1/2 din latimea actuala a strazii.

  • hm

    @Lucian: nu am văzut niciodată-n funcţiune vreunul dintre dispozitivele de la metrou (rampă sau lift).
    La Piaţa Unirii I, ieşirea dinspre Cantemir-Horoscop, este un unul- dar ca să ajungi la el ar trebui să urci o treaptă. La treapta aia nu s-au gîndit să facă o rampă de trecere însă.
    @Raiden: asta aşa e – deci trotuarul era la fel de-ngust ca şi acum?

  • @hm: Prin fata blocurilor cum vii dinspre Plevnei se vedea vechiul trotuar (nu stiu daca a ramas o data cu reabilitarea). Erau un pic mai sus fata de trotuarul care da in strada

  • @brebe85 – Eşti confuz azi, toate trotuarele dau în stradă! 🙂

  • hm

    @brebe85: ştiu ce zici! Se vedea linia veche a trotuarului, şi trotuarul era mai îngust

  • @armyuser: maine intru in vacanta!!!

    si na, hm a inteles ce ziceam 😛

  • @brebe85: Bună vacanţă să ai!

  • @ hm – in principiu, trotuarul era ingst pentru ca Stirbei-Voda era o strada veche, nu un bulevard de promenada.

    @ brebe85 – sa vizitezi tot ce ti-am zis 😀

  • Din informațiile pe care le dețin, în această clădire s-a desfășurat în luna mai 1946 procesul „criminalilor de război” („lotul” Mareșal Ion Antonescu). Pentru imagini, a se vedea filmul artistic „Oglinda. Începutul adevărului” (1993).
    Succes în continuare autorului saitului.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>