despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

7 mașini vechi – LII

Iată-ne ajunși la episodul 52; o premieră – pentru că-i primul în care nu apare nici o mașină găsită de mine. Și-i, mai ales, primul episod în care începem colaborarea oficială cu Paul Ioan Pârlea.

Începem cu una dintre acele mașini la care – cică – visează orice bărbat care-a ajuns la vîrsta la care se cam teme de burtă: Ford Mustang.

E găsit de Ando; tot de la el am și altă americană, mai burgheză un pic – Caddillac Cimarron:

Cimarron a fost – doar îl vedeți! – un Caddillac doar cu numele; e, altminterea, o berlină compactă. S-a produs prin anii ’80.

Revenim cu picioarele pe pămînt – și în Europa. Dăm aici peste înc-un minunat Bot de cal – acel Mercedes splendid care știe – fără curbe, linii fluide și rotunjimi – să-ți ia ochii:

Este fotografiat de Cosmin; iar următorul Mercedes este fotografiat de Paul Ioan Pârlea:

Vedem un 190 – una din primele încercări ale companiei astea de a fabrica o mașină mai mică. Dar – chiar și azi, după mai bine de-un sfert de secol – place atît de mult!

Mai jos, tot Paul ne arată o dubiță; și tot Mercedes:

LP 409, să fim preciși.

Paul ne-a fotografiat și un Renault 25 facelift.

… frumoasă a mai fost, mașina asta. Și venită într-un moment tare potrivit – cînd Renault chiar avea nevoie de ceva cu care s-arate că știe încă să facă mașini.

Mergem mai departe… iată – găsit de Ando – un Audi 80, simplu, trainic și îngrijit:

Cînd te gîndești că a apărut la sfîrșitul anilor ’70, zău că-ți vine să-l lauzi și mai tare.

Încheiem cu o Mazda 626:

M-am bucurat cînd Ando a pozat-o, fiindcă acest model (din ce s-ar putea numi generația a treia de 626, anii ’80) e-acela cu care Mazda și-a cîștigat un nume bun pe piața mașinilor de-ncredere, mari și chiar arătoase.

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)

Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.

21 comments to 7 mașini vechi – LII

  • Cimarron e în Dorobanţi?

    Era pe acolo de vreo 15-16 ani un Cimarron gri-şobolan şi a apărut ocazional şi unul negru.

  • hm

    o să ne zică Ando, cînd o să citească; eu nu știu nimic – sînt mic.

  • Daca ma provocati imi aduc aminte si eu de unele. Stai ca le caut si le pun la “pozeDECAT”

  • hm

    păi mi-era dor de cîteva de la tine!

  • PaulIP

    Va multumesc (inca o data) pentru publicarea pozelor!
    Vor mai urma si altele in viitoarele episoade!
    “Cimarron este o aparitie obisnuita pe lista celor mai proaste 10 masini ale anilor 80. Designul pertii frontale a fost facut si finisat in … 24 de ore, deoarece masina a fost adaugata foarte tarziu in programul “Kei-car” (sa-i zicem “masini-compacte”).” ( de la http://www.amazon.com/365-Cars-You-Must-Drive/dp/076032414X#reader_076032414X citire)
    Mustang-ul e din generatia ’68-’70, dupa montantii mastii fata, putin mai lungi decat la modelul meu preferat, din ’64 (sau 1/2, cum mai este cunoscut).

  • PaulIP

    P.S.: “(…) una dintre acele mașini la care – cică – visează orice bărbat care-a ajuns la vîrsta la care se cam teme de burtă”
    Adevarul e ca si Mustangul din poze este mai “grasut” decat surata lui “1/2”! 🙂

  • hm

    Știi cum e, dac-ar fi să te iei după filme, fieștecare american de vîrstă mijlocie are un Mustang. Așa cum orice englezoi se plimbă-ntr-un spider MG 😉

  • […] VECHI, MASINA VECHE La Strasbourg, un vechi Mercedes. M-a intaratat din nou Hungry Mole cu masinile lui vechi … Share this:TwitterFacebookLike this:Like […]

  • Frumos Mustangul, sunt curios daca exista in Bucuresti Cevrolet Camaro 67-69?

  • hm

    Eu n-am vazut, poate o fi pitit pe la vreun colectionar vreunul.

  • PT

    O sa radeti, insa exista un camaro 67-69 in Romania. L-am vazut odata accidental pe net. E abandonat undeva, fara motor si transmisie, insa in rest….ruginit si intreg. A fost o uimire pentru mine. O sa caut sa vad daca mai gasesc pozele iar

    PS: Cum mai rezista Opelul din episodul 52?
    M-am interesat p-aici sa vad cam care ar fi miscarea in caz ca vreau sa il aduc aici si….am renuntat. De adus ar fi usor, problema e ca l-ar taxa astia p-aici ca “masina de import”, ceea ce inseamna o asigurare de 2,5x mai mare decat cea normala pentru masini.(undeva la 3000 de lire pe an). O avea proprietar sarmanul?

  • hm

    Din ce-mi zicea Ando, Opelul e tot acolo/la fel…

  • PaulIP

    In Anglia (daca acolo locuiti) vehiculele de epoca nu sunt scutite de taxe?
    Ca noi suntem mici copii pe langa ei la capitolul taxe…
    Si pe mine m-ar interesa pozele cu Chevrolet-ul!

  • Doar pozele, nu si locatia, ca o sa mai dispara la fier vechi cumva….

  • Ando

    @Nautilus:Cimarron-ul l-am pozat pe str. Drobeta,imediat după intersecţia cu str.Eminescu.

    @PT: acum două săptămâni, Opel-ul Rekord Coupe din episodul 51 rezista,tot acolo,pe strada Corăbeasca.

  • Rekord-ul A e inca acolo chiar acum la zapada. Am trecut pe acolo in weekend

  • Micnea

    Mustangul din poze, face parte din prima generatie de Mustang, dar este varianta facelift, lansata in 1967 si fabricata inca un an pana in 1968. Cel din poze, este din 1968 si se deosebeste de cel din 67 prin catadioprtii sau “ochi de pisica” de pe aripile din spate si prin capota fata, ce continea niste decupaje discrete de aer in care erau incorporate niste mici semnalizatoare. Masina din poze are capota de Mustang din 1967. Motorul original era un V8 de 4700 cmc, cuplat la o cutie de viteze automata in 3 rapoarte. Acum din cate stiu, are un motor mai mare (cred ca cel de 5000 cmc) si cutie de viteze manuala. Stiu evolutia acelei masini de cand a sosit in tara. Si ca o mica observatie, Renault-ul 25 din poze, nu este facelift, dar intradevar a fost o masina interesanta produsa de Renault, mai ales in varianta de echipare Baccara. 😀

  • Ando

    @Micnea:Mulţumim.Noi nu suntem specialişti şi de aceea detaliile sunt, totdeauna, binevenite.

  • PaulIP

    Greseala cu faceliftul Renault-ului 25 este a mea! Imi cer scuze! 🙁
    Am confundat rau de tot R25-ul cu R20-ul…

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>