despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Spre Mogoşoaia!

Zilele trecute am avut de făcut drumuri înspre BufteaMogoşoaia; la diferite ore şi diferite grade de aglomeraţie, aşa că am luat-o pe toate părţile, ca să zic aşa. Am mers şi pe Bucureştii-Noi, şi pe Poligrafiei-Străuleşti-2 Cocoşi, şi pe Dobrogeanu Gherea, şi pe Ion Ionescu de la Brad – ce mai, chiar pe toate părţile! Doar pe Centură n-am luat-o de data asta.

Iată ce am văzut eu pe-acolo:

Dacă vrei să ocoleşti drumul de tot rahatul din BucureştiiNoi, poţi. Varianta prin Gheorghe Ionescu-Siseşti (de la 2 Cocoşi) > Străuleşti > Băiculeşti > Poligrafiei > Piaţa Scînteii e aproape tot timpul bună şi liberă. Asfaltarea străzii Gh. Ionescu-Siseşti şi transformarea ei în şosea cu 4 benzi (aproape peste tot, căci nu s-au expropriat toate terenurile necesare) e cel mai bun lucru întîmplat în ultimii ani.

Este de folosit şi ca by-pass la intrarea în Bucureşti pe DN1 – faci dreapta pe Jandarmeriei, apoi stînga prin cartierul Vatra Nouă (ala cărui străzi au început să se asfalteze, în sfîrşit) şi apoi intri pe Gh. Ionescu-Siseşti, urmînd acelaşi traseu: Străuleşti > Băiculeşti > Poligrafiei > Piaţa Scînteii.

Sînt unii care spun că poţi la fel de bine să intri prin Băneasa, în loc de Piaţa Scînteii. Asta presupune ca din Gh. Ionescu-Siseşti, în loc să mergi pe Străuleşti (în dreapta), alegi să mergi pe Ion-Ionescu de la Brad (adică în stînga) – şi să ieşi la Aeroportul Băneasa. Unii merg direct pe DobrogeanuGherea şi ies la Podul Băneasa. Primarul vede în viitor un pasaj subteran şi la Podul Băneasa, astfel încît cei ce vin de pe Dobrogeanu-Gherea să-şi contiune drumul pe Elena Văcărescu > Şoseaua Nordului; ideea e bună, dar mai presupune încă un pasaj pe sub calea ferată Bucureşti-Contanţa, iar deoacamdată atît strada Dobogeanu-Gherea , cît şi cele în continuarea ei nu sînt potrivite traficului intens şi mai ales, fluent. Pe Dobrogeanu-Gherea sînt vreo patru limitatoare de viteză, de pildă.

Hai să vedem ce se mai întîmplă pe drumurile din partea asta de oraş.

Şoseaua Străuleşti între podul de la lacul Băneasa şi intersecţia cu strada Coralilor a fost asfaltată – dar din păcate nu şi lărgită. Se lucrează undeva între Petrom şi Băiculeşti şi se circulă cam pe un singur sens. Pe strada paralelă cu Băiculeşti (al cărui nume nu-l ştiu, s-ar putea să fie tot Străuleşti!) ce leagă şoseaua Străuleşti de intersecţia Poligrafiei cu Jiului s-au pus limitatoare de viteză suplimentare.

Strada Tipografilor, între Gara Băneasa şi Poligrafiei, este în reparaţii mari de tot, dar nu se lărgeşte. Nu mergeţi pe-acolo decît dacă e zi; noaptea o să daţi în nişte guri de canal descoperite. Mi-a plăcut de cei care stăteau la terasa Tavernei Sîrbului, şi mîncau liniştiţi, deşi şantierul şi praful era la un metru de ei. Se va semaforiza intersecţia de la Hotel Parc/Poligrafiei/Tipografilor, pare-se.

Bucureştii-Noi – am zis – e de tot rahatul. Drumul e jalnic – are limită de viteză 60 km/h, dar nu face să mergi nici cu 40, atît e de prost. La Podul Constanţa te înfunzi, chiar dacă şantierul metroului s-a restrîns. Iar la podul dintre lacurile Străuleşti/Griviţa sînt nişte şanţuri transversale astupate prost – le ştiu eu de vreo trei ani de zile!

Harta folosită e de pe Bing Maps. Am băgat de seamă că harta lor are fix aceleaşi erori ca cea de pe Yahoo Maps – de pildă, de pe amîndouă lipseşte Lacul Băneasa! Interesant!

6 comments to Spre Mogoşoaia!

  • Herodot

    F bine ca mentionezi partea asta de oras mai ales ca e bine sa specifici cum poti ocoli traficul de pe DN1 atunci cand intri/iesi din Bucuresti spre nord.
    Prin comparatie cu alte bulevarde “coloana vertebrala” ale unor mari cartiere (Iuliu Maniu!!!, Camil Ressu, Colentina sau Giurgiului), Bucurestii Noi mi se pare chiar ok ca trafic, exceptand Podul Constanta, iar asfaltul din ce tin minte este/era ok.
    Varianta de ocolire a cartierului Baneasa prin Jandarmeriei – Ionescu-Sisesti am ales-o cu ghinion o singura data vinerea seara (candva prin noiembrie) si inca de pe Jandarmeriei era extrem de aglomerat, asa ca cel putin pe atunci, cand nu erau asfaltate stradutele de care zici tu, era jale mare. Am mentionat ca era vineri seara pt ca se presupune ca lumea mai mult iesea din Bucuresti, nu intra (fiind si weekend-ul prelungit cu 1 decembrie). Sper ca acum s-au imbunatatit lucrurile dupa asfaltarile mentionate si sper ca pe viitor Jandarmeriei sa fie continuata direct pana in Ionescu-Sisesti (probabil e o problema tot cu desproprietaririle, evident banoase).
    Legat de pasajul de la Podul Baneasa. N-am inteles cum se va fluidiza traficul,in absenta acestui pasaj cu tot cu pasajul Baneasa terminat, atat timp cat exista un semafor in intersectie care va fragmenta oricum circulatia din ambele directii, dat fiind traficul intens de pe DN1. Va tine oare mai mult verde pe directia N-S? Va fi oare suficient de mult verde vinerea sau duminica?
    Iar cei de la Bing si Yahoo poate au fost la fata locului si au gasit lacul Baneasa secat (cum mai este obieiul din cand in cand, nu am inteles clar motivele tehnice) si poate semana cu un maidan asa ca au considerat ca nu este nevoie sa fie mentionat…aproape la fel apare si cel de la Vacaresti. 😉 Oricum o observatie buna care mi-a scapat.

  • hm

    Uite, mie mi-a folosit de fiecare dată varianta ocolitoare Jandarmeriei-Ionescu Siseşti pentru intrarea în oraş – poate am fost eu norocos, nu ştiu.
    Traficul pe Bucureştii-Noi e chiar rezonabil; dar nu-mi place deloc carosabilul. Aştept cu interes şi ziua cînd Podul Constanţa va trebui să intre în reparaţii. E făcut, totuşi prin anii 30. La vremea aia a fost construit în 8-9 luni de zile (sau cam aşa ceva; incredibil parcă!)
    Despre utilitatea viitorului Pasaj Băneasa, sincer: habar n-am cum va fi!!!

  • hm

    iata un comunicat proaspat (1 Oct) de la PMB:

    Pentru fluidizarea traficului pe directia Ploiesti – Bucuresti, in zona Baneasa, s-a avizat instituirea urmatoarelor reglementari de circulatie:

    Incepand de saptamana viitoare:

    1. va fi pusa in functiune instalatia de semaforizare din intersectia soseaua Ghe. Ionescu Sisesti cu bulevardul Oaspetilor.

    2. se va realiza semnalizarea rutiera, pentru circulatie in sens unic pe bulevardul Oaspetilor si strada Campinita, astfel:
    – Pe bulevardul Oaspetilor, dinspre soseaua Jandarmeriei catre Ghe. Ionescu Sisesti
    – Pe strada Campinita, dinspre Ghe. Ionescu Sisesti catre Jandarmeriei

    3. Modificarea prioritatii in intersectia soseaua Ghe. Ionescu Sisesti cu strada Ion Ionescu de la Brad, astfel:
    – Se mentine prioritatea pe directia strazii Ion Ionescu de la Brad, pe sensul dintre bulevardul Aerogarii spre soseaua Straulesti, pana in intersectia strada Ion Ionescu de la Brad cu soseaua Ghe. Ionescu Sisesti
    – Se pierde prioritatea pe directia strazii Ion Ionescu de la Brad, pe sensul dinspre soseaua Straulesti spre bulevardul Aerogarii
    – Devine prioritara circulatia pe soseaua Ghe. Ionescu Sisesti fata de sensul dinspre soseaua Straulesti spre bulevardul Aerogarii, a strazii Ion Ionescu de la Brad

    4. Interzicerea virajului la stanga in intersectia soseaua Bucuresti-Ploiesti cu bulevardul Aerogarii, pe sensul de intrare in oras, cu presemnalizarea acestei restrictii si a variantei de ocolire, repetat, incepand cu pasajul Otopeni, pana la intersectia cu soseaua Jandarmeriei

    5. Instalarea unor balize pentru realizarea fluxurilor de trafic in intersectiile soseaua Ghe. Ionescu Sisesti cu bulevardul Oaspetilor si strada Campinita, soseaua Bucuresti-Ploiesti cu strada Elena Vacarescu si fantana Miorita.

  • A.Marghitan

    Buna seara,
    Aveti cumva fotografii cu stradutele din Vatra Noua inainte de asfaltare?
    Va multumesc frumos,
    Anda Marghitan

  • Elena

    Buna seara,
    Aveti cumva fotografii cu stradutele din Vatra Noua inainte de asfaltare?
    Va multumesc frumos,
    Elena

  • hm

    Bună seara!
    Nu avem și nici n-am văzut pe altundeva.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>