despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

o mică măgărie

o ciocolată care se vinde doar cu 3 lei și 50 de bani

… un lucru pe care l-am văzut intrînd prin Mega Image-uri este că, cu cît e magazinul mai central și mai mare, cu-atît varietatea de mărfuri e mai bogată.

Desigur, pe măsură ce intri în inima cartierelor, magazinele au mai puține mărfuri; acestea sînt cele de bază – și n-ai de unde alege între mărci diferite.

E normal – pînă la un punct.

Doar că magazinele centrale au fel de fel de lucruri care nu ajung la periferie; lucruri uneori mai bune, lucruri uneori mai deosebite, și – ciudat! – lucruri alteori mai… ieftine!

Cum ar veni – dau un exemplu foarte concret! – în centru pot găsi o ciocolată foarte bună la un preț extraordinar – 3 lei și 50 de bani; dar oricît aș lua la picior magazinele mici și mari din cartiere, ciocolata asta nu se află la vînzare – aici cumpărătorul e nevoit ori să apeleze la ciocolatele foarte scumpe de marcă, ori la cele low-cost, cu gust pe măsură.

Pe undeva, nu-i corect – știți.

18 comments to o mică măgărie

  • bogdan71

    Asta zbier și eu în zadar, de mai bine de doi ani. În cartiere ”selecte” – Titulescu, Mihalache, Domenii, Moșilor-Gemeni, Vitan și Piața Sudului mai nou (acolo din cauza numărului mare de cumpărători) sunt magazine Megaimage de unde ți-e mai mare dragul să cumperi. Spațiul comercial este frumos aranjat, sortimentul bogat și de multe ori și prețurile – surprinzător – mai mici. La periferie predomină Shop & Go-urile înghesuite (accept că nu peste tot se poate găsi o suprafață decentă!) și cu sortiment redus de marfă. Mă revoltă neputința MI de a deschide un magazin decent în zona Matei Ambrozie. Cel existent, înghesuit între 6 (șase!) case de pariuri e mai în fiecare seară foarte aglomerat, trecerea printre galantare e sport extrem, acestea fiind foarte apropiate unele de altele. Clienți ar avea MI în zona Ambrozie – desigur că și în altele – respect pentru ei însă ioc. Există un Consiliu pentru Combaterea Discrimnării, care se inflamează imediat la cele mai mici aberații debitate la foc automat de maimuțele politice. Părerea mea e că respectivul Consiliu – ca și multe alte instituții create ad-hoc – mănâncă degeaba banii contribuabililor.

  • hm

    intr-o vreme suspectam de preturi mai mari MegaImage-urile „centrale”, dar nu prea mai cred asta.
    Iar treaba cu sortimentele sarace ma seaca rau de tot!

  • Amiral Snagov

    Megaimaj nu are de ce sa se poarte mai frumos, din moment ce are monopol. Iar in cartiere e suficient ca la Shop&Go sa vanda cu 10 bani mai ieftin decat buticurile, si au clienti!

  • cristian ioan

    In primul rand, HM, multumesc de informatie, nu aveam idee de ciocolata “GRAZIOSO”!
    Apoi, vroiam si eu sa iti atrag atentia, dar Amiralul mi-a luat-o inainte, ca Mega a devenit practic monopol, in mai multe locuri a eliminat si pe Angst, iar “shopangaurile” sunte peste tota, au reusit ceea ce Mic.RO nu reusise, sa elimine si magazinele de la coltul blocului!
    Asa ca da, isi permit sa faca orice, sa isi bata joc de clienti.
    Insa multe din aceste “shopangouri” sunt inevitabili MICI, ca nu era spatiu mai mult, deci nu au cum sa ofere gama intreaga de produse (ba chiar spre ora 21 gasesti rafturi goale, mandarine vestede si iaurt ce expira in doua zile) si nici spatiu decent pentru cumparatori. Unii or fi mai tineri si mai supli, dar pentru mine, chiar este o problema!
    Dar daca nu imi place, ce optiunu am? Unde pot sa ma duc, daca nu la Mega?
    In Vitan am inafara de Mega de la Mall, trei “shopangauri” si un äprozar”- un rarism magazin de familie, adica nefacand parte din retaea, dar in rest?

  • hm

    păi, Angst, după ce s-a dat cu Carrefour – şi a ieşit din combinaţie – s-a aliat cu Mega Image.

  • Cristian Ioan

    Deci, acum ce mai putem face, ca sa impiedicam pe Mega sa treca la magarii mai mari, din momnt ce nu mai exista de loc concurenta?
    Si dupa ce ne-am obisnuit ca sera dupa intoarcerea de la servici sa completam aprovizionarea la “shopangaul” de la colt, in loc sa mergem la piata cu tramvaiul ca in 1990 sau sa mergem cu masina la Metro sau Carrefour, ca in 2000?

  • hm

    daca șopîngăul ne-a intrat deja în reflex, e nasol! Cu adevărat nasol – e primul pas al monopolului total.

    Mi-e că micile magazine rezistă doar pentru că au cum să vîndă pe caiet, țigări la bucată și au publicul lor dedicat, mai sărac… trist rău!!!!

  • PaulIP

    Sopangaurile nu vor avea niciodata ceva ce “miniconcurenta” are: produse naturale.
    Pe strada Foisorului se afla o alimentara perete in perete cu un sopangau, iar sopangaul este mai mereu gol. Alimentara are niste carnuri si branzeturi … Mama-mama!!

  • Alimentara aia e una singură… iar Mega Image nu stă în vânzările din magazinul ăla.
    Pe la noi prin Drumul taberei a apărut altă problemă: de când s-a deschis Kaufland (apoi şi Auchan) au dispărut toate chioşcurile non-stop! Dacă ai nevoie de ceva după ora 22 (sau hai 23, că Billa închide la 23) nu găseşti… bere, seminţe, mâncare (poate vii târziu acasă şi ţi-e foame sau ai nevoie de ţigări la 6 dimineaţa la cafea?), prezervative (bine că sunt 3 farmacii non-stop la orizont… păi până mergi de la Râul Doamnei la Orizont, fata îşi găseşte pe altul). Din fericire, zona Râul Doamnei – Tricodava nu a avut parte decât de 2 Mic.ro… din care unul a ajuns Shop&Go şi celălalt casă de pariuri. În rest, umblii 2-3 staţii de tramvai/troleu ca să găseşti îngheţata la cornet de la Mega Image.

  • Cristian Ioan

    Dr 2005, cam asta vroiam sai eu sa ii raspund lui PaulIP!
    Exemplul dat este foarte bun si frumos (dar unde pe Foisorului?) insa ma tem ca e singular!
    Sigur, si eu iau telemea, frumcte si legume, seminte si mezeluri sau chiar bo,boane varsate de la “aprozarul” de pe Vitan, dar in rest?
    Aprozarul este deschis pana tarziu, comparativ cu magzinele comuniste sau cu cele din anii 90, insa nu am avut cuirozitatea sa verific daca dupa ora 22 mai este …
    Si daca tot veni vorba de orar si de farmacii, ar fi de observat ca in ultimii ani au ramas PUTINE farmacii cu program permanent, daca ai nevoie de o reteta urgenta noaptea, trebuie sa fii pregatit sa mergi mult si bine!

  • hm

    Farmacii non-stop? Nu mai stiu cum e acuma in Rahova, dar acum cativa ani pentru o urgenta eram obligat sa merg ori la Orizont in Drumul Taberei, ori undeva pe Brancoveanu.

  • PaulIP

    Cazul respectiv este pe Strada Foisorului 10A.

  • Alex

    Odata..pe vremuri MegaImage..cand a fost proaspat preluat de Delhaize Belgia..a avut si obiceiuri…belgiene: “in-house branduri”…de la Waffles, la ciocolata ! Din momentul in care s-au lamurit, ca au de a face cu Romanica lui (merge orice) s-a schimbat calimera ! Un ex: merele Jonahgold..sunt probabil 5.5-6.00 Lei in RO..si chiar sunt foarte bune ! In UK…sunt 0.8 Kg..(ieri am luat) adica..cca. 4.Lei ! Dar deh…Romania e o tara bogata !!!???

  • Alex

    @Toti
    Nu vreau sa ma bag prea tare in Marketing…ca ma doare capul, insa, o sa fiti surprinsi cat de mult conteaza “demographics & statistics”.. se judeca la “ghiata” ! Nu vreau sa zic mai mult…

  • hm

    Pai se cam simte, ca jucaria Megaimaj merge ca la carte!

  • Alex

    @hm
    Cam asa e ! Imi aduceti aminte de o gluma: cica de fapt Bulevardul Victoria Socialismului (Unirii) se chema original…victoria impotriva poporului ???!!!

  • cristian ioan

    @Alex, se pare ca asa este!
    Functioneaza legea cererii si a ofertei, belgienii s-au adaptat rapid la obieciul lcoului. In alte tari, inclusiv foste socialiste, NU “merge si asa” – acolo trebuie sa se conformeze! Dar daici se cumpara si produse mai scumpe, de calitate indoielnica, in pofida conditiilor mai putin agreabile din magazin – de ce sa nu profite?!

  • România are printre cele mai mari preţuri din UE cam la orice (în afară de transportul local).Până şi biletele de tren sunt mai ieftine în Ungaria (nu mai zic de Bulgaria).
    Uitaţi-vă prin magazinele gen C&A, care pun pe etichete preţurile pentru mai multe ţări… preţul pentru România întotdeauna e mai mare decât preţul pentru alte ţări, inclusiv cel pentru Germania, Austria sau Franţa. De la apă minerală la maşini, totul e mai scump la noi. Ca fapt divers, apa minerală Dorna la 1,5 l, care pe la noi e 3 lei, în Ungaria era tot atât, deşi era transportată pe o distanţă mult mai mare. Şi ăla era un preţ mare pentru ei, apa ,,locală” fiind vândută cu echivalentul a vreo 2 lei (sau chiar 80 – 90 bani pentru apa ,,de masă” din magazine gen Lidl).

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>