despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

ce murdărie.

ia priviți tramvaiul ăsta nenorocit.

… ce mizerabil e. Și nu-i vina mizeriei din oraș – ci din vina mizeriei din depou, acolo unde acest mijloc de transport în comun ar trebui să fie spălat.

Vrei să convingi cetățeanul să se suie-n tramvai? Păi arată-i un tramvai curat, îngrijit, în care să nu-i fie nici rușine și nici frică să se suie!

Transportul nostru în comun are multe metehne. Vine prost, nu știi cît stai în stații; stațiile însele sînt puse aiurea și traseele ar trebui regîndite; dar să nu neglijăm niciodată și aspectul atractivității.

Cred c-ar fi, cîndva, cazul să renunțăm și la schema de vopsire a mijloacelor de transport în comun bucureștene: poate să alegem un roșu frumos – ca odinioară – să ne placă să le vedem pe stradă și să ne convingă că nu doar proștii merg cu tramvaiul…

23 comments to ce murdărie.

  • Cristian Ioan

    Buna dimineata!
    De mai mult timp observ asta, categoric nu este doar o exceptie, o intamplare nefericita!
    Mai ales in statie la Crangasi, cand iese de la metrou si astept tramvaiul 41: cel de pe sensul opus este foarte murdar, are acele DARE NEGRE! Sunt foarte vizibile di deranjante … Tramavaiul 42 este unul la care NU ai de asteotat pprea mult, dar vehicule cu dare negre si cu geamuri opace intalnesti destul de des …
    Nu stiu daca schimbarea schemei de culori chiar este o prioritatea, adica daca in loc de alab cu discreta dunga galbena, tramvaiele ar fi de un rosu aprins, crezi ca unii vor renunta la ideea ca “numai tziganii si studentii circula cu tramvaiu1!”?

  • hm

    Mizeria asta o văd mai ales la tramvaiele care țin de depoul Bucureștii Noi… Au și ele pe 41.

    Nu o fi schimbarea culorii prioritatea numărul unu… dar ar arăta mai frumos.

  • PaulIP

    Sau sa se pastreze culorile (rosu-bej, ca inainte de 89) dar sa fie altfel dispuse. AGG (alb-galben-gri) a aparut prima data pe DAF-uri, si recunosc ca imi placeau foarte mult. Daca gri-ul ar fi inlocuit tot de galben (sau chiar rosu), tramvaiele ar arata mai frumos.

  • hm

    după culorile alea oribile, galben și galben-muștar și galben-murdar care se folosiseră în anii 80, orice arăta mai bine 🙂

  • PaulIP

    Da…, oricat mi-ar placea galbenul-mustar, recunosc ca in combinatie cu murdaria era taare gretos…

  • Negreala aia e vaselină grafitată amestecată cu praf. Vaselina e folosită pentru gresarea firului de contact (mai puţin pe 41, unse pantograful are o patină din grafit). La troleibuze circulă un ungător (un camion cu 2 captatoare cu rândunici goale pe dinăuntru, pe unde se pompează vaselină), iar la tramvaie se dă pe pantograf la depou. Evident, nea’ Gheorghe pune acolo mai multă, să fie (există tendinţa asta la ungerea oricărui subansamblu, să pui ulei/vaselină cât ,,să dea p’afară”, păstrată din vremurile de demult apuse). Normal că aia, fiind în exces, atrage tot jegul, iar apoi cade pe acoperiş şi de acolo, ,,ajutată” de apa de ploaie/zăpadă ajunge pe geamuri. O să o întâlniţi şi pe geamurile din spate ale troleibuzelor, precum şi pe locomotive. Dacă mai adăugăm şi jegul de pe străzi la ecuaţia asta… Şi, evident, faptul că vehiculele RATB nu se spală iarna (că îngheaţă apa în spălătorie, nefiind încălzită, cel puţin la depourile şi autobazele cu instalaţii vechi de spălare) şi/sau spălarea a fost externalizată. De aia sunt aşa jegoase.

  • hm

    Când se ung firele de la rețeaua troleului și picura mizeria aia pe oameni și pe mașini e o placere maxima…

  • Firele se ung noaptea, iar parcarea pe sub firele de troleibuze e, de obicei, interzisă şi semnalizată ca atare. Dacă parchezi neregulamentar… suportă consecinţele 🙂 M-aş bucura ca reţeaua de pe Bd. 1 Mai să fie gresată vineri spre sâmbătă sau sâmbătă spre duminică în jurul orei 3… să îi umple de vaselină pe mafioţii, pardon, cetăţenii de bună credinţă care populează Hanul Drumeţului şi din cauza cărora primul troleibuz are mereu probleme (nu are loc să treacă).

  • hm

    Nu asta – cu parcatul. Ci faptul ca picura și dimineața următoare, când treci nevinovat pe acolo…

  • Ciuby

    Sper ca intrebarea mea sa nu isi gaseasca locul aici ca nuca in perete, dar sa incercam.

    Semaforizarea de la rondul din Razoare este cumva parte a retelei de semafoare sincronizate inteligent? Trec prin aceasta intersectie zilnic la aceeasi ora (plus sau minus 15 minute, dinspre Drumul Taberei catre Academia Militara) si jur ca de aproximativ o saptamana s-au schimbat fie durata de timp de “verde” fie momentul in care se pune verde la intrarea in rond in relatie cu verdele arterelor care alimenteaza rondul. Rezultatul acestor schimbari (oricare ar fi) este ca trecerea de intersectie dureaza mult mai mult.

    Are cineva idee cine este autoritatea responsabila de setarea semafoarelor respective? Primaria de Municipiu? Primaria de sector? Politia Rutiera? Si cum pot fi contactati? Caci se pare ca am un surplus de initiativa cetateneasca :-).

  • hm

    http://www.aspmb.ro/admcirculatie.html

    nu e off topic 🙂

    Din experienta știu ca schimbarea (îmbunătățirea… sau nu) timpilor de semaforizare rămâne un timp în vigoare. În funcție de reacțiile din trafic după 10-15 zile se fac iar schimbări.

  • hm

    Stii doar ca fiecare secunda smulsa unui flux si acordata celuilalt repercuteaza la 3 intersectii mai incolo 🙂

    Aparent, de ceva vreme se circula mai binisor pe Panduri, in relatia Academia Militara-13 Septembrie, nu stiu cat are de-a face cu ce s-a petrecut in Razoare…

  • Ciuby

    Super, multumesc frumos.

  • Apropo de trafic. Minune mare azi: nu erau taximetrişti pe colţul intersecţiei la APACA şi nici la AFI! S-a circulat atât de bine, nu era nicio coloană.

  • Ella

    Off topic: Referitor la taximetriștii de la AFI, eu am făcut plângere poliției rutiere și nu s-a rezolvat nimic… Ar trebui amendat AFI, în primul rând, că nu are un rond minimal unde să încapă câteva taxiuri. După care ar trebui amendat ăla de le-a dat autorizație de construcție fără 3-4-5 locuri de taxiuri. E o mizerie ce se întâmplă pe colțul dintre Timișoara și Vasile Milea. Taximetriștii stau chiar în stația de autobuz, autobuzul oprește aiurea, oamenii aleargă printre mașini…

  • hm

    nici ăsta nu-i off topic, din păcate.
    Ăștia nici trotuar n-ar fi făcut, dacă se putea… fiecare metru pătrat tre’ să producă.

  • cristian ioan

    Ella, ella, ai dreptate!
    Sunt si taximetristii de vina, unii sunt chiar nesimtiti, insa categoric nu ei sunt cei mai vinovati!!!
    Un obiectiv precum AFU sigur genereaza trafic mare, este inadmisibil sa nu fi fost proiectat in consecinta! Iar raspunderea maxima revine celor ce au APROBAT asa ceva!

  • AFI a avut loc pentru taxiuri… dar era cu taxă, aşa că nu venea niciun taxi acolo. Până la urmă au făcut una din clădirile de birouri acolo. Acum am impresia că au desfiinţat şi parcarea exterioară (iar la cea interioară au pus taxă) ca să mai construiască ceva. Evident, fără locuri de parcare.

  • PaulIP

    Totusi, tramvaiele nu aveau murdaria asta si in anii ’90? Nici in poze, nici in filmarile de pe youtube nu am vazut asa ceva… Tare mi-e teama ca si Bucur LF va ajunge asa…

  • Atunci nu era externalizată activitatea de spălare.
    Bucur LF stă în hală acoperită. Plus că depoul are spălătorie nouă, acoperită şi ea. Pe când la Bucureştii-Noi, periile sunt în aer liber. Păcat… pentru că şi la Bucureştii-Noi, cele mai multe tramvaie stau în hală, nu în aer liber.

  • cristian ioan

    Pertinentea intrebarea, Paul IP!
    Hai sa zicem ca in anii ’70, cand tu nu existai, tramvaiele vaeau cu totul alt factor de forma, si erau vopsite in rosu. La sfarsitul anilor 80, si pina prina 1995m tramvaiele aveau culoarea aceea galben-mustar, murdar, pe care darale negre ar fi fost mult mai putin vizibile. Dar este ceva timp de cand majoritatea tramvaielor sunt ALBE! De ce mie mi-au sarati in ochi darle negre abai anul trecut, in statia Crangasi?! Repet, a exista un delay de perceptie, prima data am zis ca este o exceptie, bietul vehicol a avut un accident nefericit, insa se repeta … de ce ACUM tramvaiele sunt asa hidos de murdare?!

  • Cristian Ioan

    Da, “muradaria tramvaielor” este o boala, nu doar cazuri izolate, ins anu este chiar o pandemie!
    De aceea m-am prins asa de tarziu.
    La crangasi vad mereu tramvaie cu oribile dare negre scurse de pe acoperis, dar la mine la Vitan fac poze tramvaielor in statie, si nu remarc asa ceva!
    Sigur, nu sunt spalate perfect, din interior observi ca geamurile sunt destul de murdare de praf, insa tramvaiele NU prezinta acele dungi negre ce i-au atras antentia Cartitei flamande!

  • hm

    cum am mai zis, mizeria asta o văd mai ales pe tramvaiele ce țin de depoul Bucureștii Noi, restul îmi par mult, mult mai curate.

Leave a Reply to Cristian Ioan Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>