despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

ocolind Chiajna: pe Splaiul nou

… oare unde-o fi făcută poza asta?

… spre ce dealuri misterioase șerpuiește panglica de asfalt în zare?

… e mai aproape de noi decît credem. Dealul e groapa de gunoi de la Rudeni, iar panglica de asfalt este Splaiul Dîmboviței, pe raza localității Chiajna.

Chiajna este – cred – cea mai lipită localitate ilfoveană de București. Din Militari – pac! – treci de-un semafor și de-un podeț și te afli în altă jurisdicție.

E mare, Chiajna; și e destul de bine-ngrijită, ca localitate; multe drumuri arată impecabil aici și îngrozitor imediat ce intră la loc în Capitală. Splaiul acesta e proaspăt asfaltat, cu iluminat public – ba chiar și cu bănci de stat și de admirat canalul Dîmboviței…

Poate e gîndit și ca o mică centură a localității; fiindcă toată lumea, vrînd-nevrînd, trebuie să taie Chiajna pe drumul ce șerpuiește prin centru.

Cînd am drum în afara Bucureștiului și trebuie să ies spre Autostradă, mereu o iau prin Chiajna ca să scap de nenorcirea de pe „Armata Poporului”.

Da – e nevoie de acea legătură directă între Ciurel și Autostradă; e nevoie ca de aer. E nevoie ca Bucureștiul să înceapă să colaboreze cu Ilfovul. Și, mai ales, ca Ilfovul însuși să înceapă să se poarte ca ceva coerent: comune și orășele între ele, înfrățindu-se cu adevărat și construindu-și legături fiabile.

14 comments to ocolind Chiajna: pe Splaiul nou

  • p-acolo am făcut eu armata, la o unitate de jandarmi lipită de lac :))
    ehei, tinereţe…

  • Drumul acesta este trecut și pe waze.

    Dar cei care au trecut pe acolo ne-au reclamat că drumul trece printr-o proprietate privată!!!

  • hm

    Nu m-am gîndit să pornesc aplicația 🙂

    Da, străbate și o curte, prin spate pe la Brenntag; treci de un rînd de porți deschise dar nu am văzut pe nimeni care să se ia de tine.

  • Emil

    Ar fi fost foarte util daca era trecere la nivel cu cale ferata acolo…Asa, te baga inapoi in drumul din Chiajna. Nu stiu ce castigi.

  • hm

    prea ar fi fost frumos, nu?

  • Nu are ce trecere să fie, pentru că linia e pe malul celălalt al gârlei. Care mal ţine de Bucureşti (!), inclusiv gara din Chiajna, chiar dacă nu ai cum să ajungi la ea dinspre Bucureşti (poate doar cu 4×4… eu am încercat odată cu bicicleta, dar era ceaţă şi m-am rătăcit pe un câmp cu străzi trasate cu stâlpişori şi lăsate aşa, probabil se va dezvolta un cartier în zonă în viitor.

    S-ar fi putut face o trecere la nivel în capătul str. Gării, însă ar fi pus numeroase probleme:
    – este pe teritoriul staţiei (adică între semnalul de intrare şi cel de ieşire), aşa că o eventuală barieră ar sta închisă tot timpul cât se mişcă ceva prin staţie, fie şi un LDH de manevră (adică vreo 3/4 din zi), pentru că instrucţia nu permite bariere ridicate în staţie cât se mişcă ceva (şi semnalizarea o ajută, nu te lasă să pui pe liber semnalul cu bariera ridicată, nici măcar la staţiile SBW cu semafoare mecanice)
    – ar necesita echipament complicat, trebuie integrată în sistemul de semnalizare al staţiei, care sistem a fost înlocuit de curând (deci alţi bani, altă distracţie)
    – costă multicel, trebuie taxă de racordare la CFR S.A., diverse avize, autorizaţii, certificate apoi mai e şi amenajarea în sine (drumul de acces, trecerea propriu-zisă, semnalizarea rutieră, barierele, releele ş.a.m.d.)
    – ar fi supusă furturilor periodice, ca şi semnalizarea din Chiajna (bine că acum e TMV cu CE şi nu mai are atâtea relee).
    – este la mai puţin de 1 km de o altă trecere la nivel, deci ar contraveni instrucţiilor în vigoare
    – poziţionarea e incertă, liniile s-ar putea să ţină de Bucureşti, care nu cred că va da autorizaţii pentru o lucrare cu ambele capete în Chiajna

  • hm

    Am înțeles!
    Ca să deviez un pic, mie îmi pare importantă construirea unui pasaj în pe teritoriul Domneștiului, peste linia aceeași linie spre Videle…
    Am văzut pe aici așteptîandu-se și 20 de minute, dar și obișnuiții locului trecînd pe lîngă bariere…

    Bun, desigur, mai e și trecerea la nivel din Andronache; acolo parcă se pierde mai puțin, dar șmecherii tot știu mai bine…

  • Anonymous

    Daca esti biciclist eu zic ca ajuta. 🙂
    M-am saturat de traficul de pe soseaua principala, cand vreau sa ies (sau ma intorc de la) ture spre Joita/Sabareni.

  • Traveller

    Daca esti biciclist eu zic ca ajuta. 🙂
    M-am saturat de traficul de pe soseaua principala, cand vreau sa ies (sau ma intorc de la) ture spre Joita/Sabareni.

  • hm

    Traveller, tu nu aveai „Blog de bucureștean”?

  • Traveller

    Ba da, numai ca rula pe suport Opera si l-au discontinuat, deci l-am pierdut…
    Mi-au ramas:
    – galeria de picasa: https://picasaweb.google.com/117379308490232544527
    – blogul “par anglais”: http://blogrds.blogspot.co.uk/

  • Dacă eşti biciclist, iei bicla în cârcă şi sari calea ferată pe oriunde, mai ales că nu se mai aplică amendă pentru traversarea căii ferate de către pietoni sau cu animale de călărie (biciclistul pe lângă biclă e pieton cu bagaj, nu vehicul). Numai să nu faci asta pe trecerile amenajate, că acolo e jurisdicţia Poliţiei Rutiere şi ăia te amendează conform Codului Rutier.

    La Centură e altă problemă… avem Prel. Ghencea a Primăriei Bucureşti, Şos. Domneşti a Primăriei Domneşti, DN Centura Bucureşti a CNADNR şi calea ferată a CNCF ,,C.F.R.” S.A.. E mai greu să îi împaci pe toţi. Bine, în primul rând trebuie să se înţeleagă cele două primării, pentru că CNADNR şi CFR dau avize de supratraversare şi racordare, cu plata taxelor de rigoare.
    Mai e şi problema că şoferii noştri nu ştiu să circule… Centura are un ,,Cedează trecerea” imens, pentru a nu risca să rămână maşinile de pe Prel. Ghencea pe calea ferată (la fel e şi la Berceni şi Popeşti Leordeni, că la Cernica au blocat trecerea, ca să ocoleşti pe la Selgros şi apoi să stai la noroc să faci stânga… cu bicicleta e aproape imposibil). Am întâlnit şi miliţieni care dirijau acolo. Era Ponta în inspecţie în zonă + toată presa. Aşa că Prel. Ghencea şi Şos. Domneşti au fost BLOCATE pentru vreo 5 minute, ca să nu vadă iubitul conducător coloana… după aia coborâseră şoferii blocaţi la miliţian şi nu a avut de ales… dar după 5 maşini iar a blocat intersecţia să treacă centuriştii. Nu ştiu cât a ţinut, că eu am pedalat până la Valea Oltului şi nu mi-a mai venit nimic din spate, o senzaţie unică pentru drumul ăla arhi-plin de regulă.
    Mai simplu ar fi cu un semafor. Ar costa şi mai puţin decât un pod.

  • hm

    Traveller, mă bucur că nu te-am pierdut, ca să zic așa!

    Dr2005, și-un semafor ar face treabă, zău așa…

  • Cristian Ioan

    @Dr2005, problema asta de jurisdictie o vad in fiecare zi la bariera CFR Andronache: pina la bariera este sos. Andronache, sector 2, drum cu doua benzi, in Voluntari este sos. stefanesti, largita la doua benzi pe sens, dar mai sunt 50 m imediat dupa bariera cu numai o banda pe sens – se pare ca tin de CNADNR!
    Oricum sincronizarea a fost lipsa, cu ceva ani in urma, s-a lucrat la linai de Constanta, aproape un an trenurile NU au trecut ep acolo, dar nu a profitat nimeni ca sa faca lucrai si la pasajul peste calea ferata ATUNCI!
    Din “fericire”, cu cefereul in faliment, trec mult mai putine trenuri de marfa sau de pasageri decat in urma cu zece ani. ce inspirate au fost autoritatile ca nu au facut pasaj pe sub calea ferata! Daca mai asteapta putin, se termina si petrolul, si se vor felicita pentru clarviziunea de anu fi facut autostrazi …

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>