despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

deloc o idee rea

Am văzut acum vreun an și ceva ideea asta de a înfrumuseța mijlocul străzilor din Sectorul 3, pe unde sînt linii de tramvai:

Eu cred că e o idee bună, pe care ar trebui s-o extindem la nivelul întregii Capitale.

20 comments to deloc o idee rea

  • PaulIP

    Facand abstractie de “neandarthalienii” care se semneaza pe ce vor, “ghivecele astea chiar sunt ceva interesant!
    Pacat ca, in exemplul de fata, cand linia de pe Nerva Traian se va schimba (sau mai bine zis daca), nu cred ca se vor mai pune la loc.

  • Estetic este bine, practic nu (daca linia este asfaltata ambulantele nu vor putea depasi tramvaiele, iar in conditia in care cretinii de la noi fac statii inainte de intersectie… ar rezulta morti in ambulante).

  • PaulIP

    Pai si fara garduri, daca se afla un tramvai in statie, tot nu va putea salvarea sa il depaseasca. De stalpii de retea nici nu mai zic… La cat de mica e distanta dintre ei, la viteza de 60-70 km/h nu ar putea salvarea sa faca slalom printre ei decat daca arunca pacientul dintr-o parte in alta…
    Si nu inteleg care e problema vizvi de statiile inainte de intersectie. Asa e mai peste tot (sau altfel: o statie inainte de intersectie, iar pe firul opus (in sens invers) dupa intersectie, deci statiile sunt chiar vizavi una de cealalta).
    Ganditi-va ca tramvaiul trebuie sa opreasca la semaforul rosu, apoi sa mearga foarte incet ca sa opreasca in statia de dupa intersectie. Eventual ar fi OK cu statii dupa intersectie daca semafoarele tramvaielor ar da “unda verde” cu 5-10 secunde inaintea oricaror alte semafoare (si auto si pietonale) din acea intersectie.

  • hm

    stațiile astea… eu am o părere despre ele, anume că nu „trebuie” nici înainte, nici după, ci acolo unde au călătorii nevoie de ele, de la caz la caz.
    În orice caz, am mai dezbătut – Ady cred că ține minte – problema.

    Stațiile „după” sunt grozave într-un TP cu semaforizare preferențială, unde tramvaiul nu ar trebui să prindă roșu. Dezavantajul lor?
    Ăsta.

  • Sunt bune pe Nerva traian, pentru că limitează posibilitatea de întoarcere ilegală pe linia de tramvai… şi, totodată, limitează riscul înfigerii maşinilor în stâlpi.
    Însă în intersecţia cu strada ce vine de la PC Garrage… să vă dau un exemplu: veneam de pe strada sus amintită, în dorinţa de a merge înainte (şi apoi uşor stânga să intru pe splai). Stau ce stau până se pune roşu la Timpuri Noi. Nu mai venea nimic, pe pod era un tramvai la stop. Trec juma’ de Nerva Traian, opresc pe linia de tramvai, pentru că venea tare tramvaiul din direcţia opusă. Deşi nu era loc, tramvaiul tot făcea semne cu farurile, claxona… se bagă şi rămâne acolo, având maşini pe linie. Nu pot să mă duc mai încolo, din cauza ghivecelor lu’ peşte prăjit. Vine tramvaiul din sens opus, se lasă cu un schimb de replici între subsemnatul – deja de 2 minute în mijlocul străzii – şi tramvaistul grăbit, până la urmă dau cu spatele, trag lângă trotuar, mai trece o mână de maşini dinspre Timpuri Noi, apoi mă bag iar în mijloc, lângă tramvaiul care-mi tăiase parcursul mai devreme. Până la urmă pleacă (a se citi înaintează vreo 5 m, suficient cât să am loc la limită printre tamponul din spate şi ghivece), iar şoferii mă lasă să trec. După mine scapă şi unul cu un scuter de pizza, automobiliştii rămânând în continuare blocaţi (eu eram pe bicicletă, dacă nu v-aţi prins). Am pierdut 5 minute să traversez o intersecţie!
    Ipotetic vorbind, dacă apărea Miliţia, eram buni de plată şi eu şi ăla cu tramvaiul şi maşinile din faţa lui, pentru blocarea intersecţiei. Practic, m-ar fi luat pe mine, că ,,ăla e de la RATB, cum să-l las fără pâine?”.

  • PaulIP

    Aoleeeu, cati zei, mame si alte urari “de bine” imparteam” in intersectia aia!! Ce-i drept, de cate ori ii injuram, nu imi raspundeau la fel. Deh, avantajul unui SUV (fara sa ma dau “cocos”)… Probabil participantii la trafic descrisi de Dr2005 au ceva cu biciclistii.
    Tot pe Nerva Traian:
    la intersectia cu Goga, tramvaiele care fac dreapta spre Goga se baga tare “la noroc” in intersectia aia, dupa care dinadins merg cu maxim 5 km/h, ca masinile sa aiba “intanire de gradul zero” cu cei care stateau pe Goga la semafor dupa trecerea tramvaiului. Am ajuns sa stiu care tramvaie anume fac chestia asta.

  • Teoretic, tramvaiul care face dreapta, indiferent câte benzi de circulaţie taie, are prioritate. Practic…

  • hm

    Practic mai e și Mircea Lucescu 😉

  • PaulIP

    Asa este, si sunt de acord. Sunt unii, insa, care fac abuz de dreptul asta, si merg foarte incet. Nici nu vreau sa zboare in curbele alea, dar…
    Ghivece din astea trebuiau puse si pe marginea liniilor.

  • Anonymous

    Ghivece din astea trebuiau puse si pe marginea liniilor.
    Cu aceasta solutie eu as fi deacord, nici bizonii nu ar fi fost distrasi de linia de tramvai, nici ambulantele nu ar fi incurcate sa circule pe linii.

  • Anastasiu

    Cea mai eleganta soluție rămâne greentrack ca în Militari. Nu înțeleg de ce nu s-a folosit și pe Trafic Greu, pe linia lui 41, și pe Rahova…

  • hm

    Exact!!! Ar fi trebuit aplicată peste tot unde se putea.
    Simpla și eleganta, această idee…

  • Cea mai eleganta soluție rămâne greentrack ca în Militari.
    Eleganta da, practica nu. Iarasi aici trebuie sa te gandesti la toate, si anume la ambulante, ai iarba=> ai oameni morti.
    Deci solutia corecta este sa se asfaltaze si sa se separe de taranii motorizati linia.

  • PaulIP

    Imi vine greu sa cred ca in Praga nu s-au gandit la salvari cand au facut sine “green”…

  • Şine separate de trafic sunt prin toate capitalele lumii care au tramvai. Diferenţa e că, acolo, când vine ambulanţa, toţi îi fac loc, ea nu ajunge pe linia de tramvai decât în cazuri extreme, pentru că tramvaiul nu are cum să se dea la o parte să îi facă loc.
    La noi stau şoferii şi se uită cum piuie ambulanţa în spatele lor.

  • hm

    … și după aia se bulucesc ca nemernicii în spatele ambulanței ca să profite de culoarul ei!

  • Imi vine greu sa cred ca in Praga nu s-au gandit la salvari cand au facut sine “green”…
    Este bine sa ne inspram din experienta vestica, insa daca exista solutii mai bune (linii pe post de culoar unic), eu cred ca este mai bine sa aplicam ceva mai functional.

    Şine separate de trafic sunt prin toate capitalele lumii care au tramvai. Diferenţa e că, acolo, când vine ambulanţa, toţi îi fac loc, ea nu ajunge pe linia de tramvai decât în cazuri extreme, pentru că tramvaiul nu are cum să se dea la o parte să îi facă loc.
    La noi stau şoferii şi se uită cum piuie ambulanţa în spatele lor.

    Eu as putea numi green trackul un fel de populism in domeniul transporturilor, de ce sa dedici doar tramvaielor 2 benzi, daca pe ele ar putea sa circule si celelate vehicule cu regim special? In principiu se poate pe vechi (sa astepti pana toti se vor da la o parte) insa asta tot dureaza prea mult, si exista o zona in care asta se vede bine, ambulantele care vin de pe Vasile Milea si au experienta necesara sa o ia pe linia de tramvai(pe sub pasaj) ajung foarte usor la Basarab, cei care sunt fraeri si circula pe drum pierd extrem de mult timp, daca am avea un sistem destept care ar fi stiut cand exista pe linie tramvai sau ambulanta si ar acorda prioritate=> ambulantele ar trece intersectia aia in secunde.

    ea nu ajunge pe linia de tramvai decât în cazuri extreme, pentru că tramvaiul nu are cum să se dea la o parte să îi facă loc.
    Pai nici nu trebuie, daca sinele sunt pe centru(si nu exista o bariera mioritica intre linii, care sa previna traversarea in zone nepermise :))) tramvaiul poate fi usor depasit.

  • Green-track-ul e considerat spaţiu verde, iar astfel ai voie să tragi tramvai şi pe unde nu ai avea voie să faci drum. Oraşele europene (exclud aici România) încearcă să creeze spaţii verzi peste tot pe unde e posibil, mai ales că indicatorul m2 de spaţiu verde pe cap de locuitor e centralizat la UE. Un indicator mic poate duce la amenzi şi infringement (şi România are deja procedură de infringement pentru Iaşi şi cred că şi pentru Bucureşti).

    La Basarab dacă prinzi tramvai în faţă, degeaba ai girofar. Mai merg şi eu cu bicicleta pe acolo. Dacă prind 2 tramvaie (1 + 11/35) la semafor la Grozăveşti, 5 minute stau acolo. La fel dinspre Basarab spre Orhideelor, dacă prind 35/44 în faţă durează minim 3 minute.

  • Anastasiu

    Ca si in alte domenii urbanistice, e o balanta fina intre un oras hiper-eficient tehnologic, facut “dupa carte” si unul in care se pune intrebarea daca accentul pe un criteriu estetic care sa imbunatateasca imaginea si sa creeze un mediu placut nu e de preferat.

  • Green-track-ul e considerat spaţiu verde iar astfel ai voie să tragi tramvai şi pe unde nu ai avea voie să faci drum. Oraşele europene (exclud aici România) încearcă să creeze spaţii verzi peste tot pe unde e posibil, mai ales că indicatorul m2 de spaţiu verde pe cap de locuitor e centralizat la UE. Un indicator mic poate duce la amenzi şi infringement
    Eu consider ca noi ca cetateni ai orasului ar trebui sa fim fermi cu privire la spatiul verde ce cade sub populismul primarilor de sector (care prefera sa faca in loc de spatiul verde dintre carosabil si trotuar parcari in spic si un ex tipic este pe Calea Mosilor, sau va fi pe Sos.Pantelimon) sau atunci cand primarii descopera subit ca niste spatii verzi dintre blocuri trebuie retrocedate cum se va intampl in piata Chares de Gaulle http://old.wikimapia.org/#lat=44.4663235&lon=26.0879561&z=19&l=0&m=s&v=9 unde dupa planuri cadastrale trebuia sa fie scuar), decat sa pui iarba in mijlocul drumului unde nu ai nici acces, dar blochezi si vehiculele de urgenta sau posibilitatea ca pe acele benzi sa circule si autobuzele (care in mod normal stau in ambuteiaj). Deci asfaltarea sinelor este un rau necesar.

    La Basarab dacă prinzi tramvai în faţă, degeaba ai girofar. Mai merg şi eu cu bicicleta pe acolo. Dacă prind 2 tramvaie (1 + 11/35) la semafor la Grozăveşti, 5 minute stau acolo. La fel dinspre Basarab spre Orhideelor, dacă prind 35/44 în faţă durează minim 3 minute.
    Presupun ca ai in vedere statiile astea care au ambele peroane pe aceeasi parte a intersectiei, anume din acest motiv eu scriam mai sus ca statiile trebuie facute strict dupa intersesctii.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>