despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

7 mașini vechi – LVI

(articol actualizat)

Începem episodul 56 cu o descoperire grozavă a lui Ando:

Nu-i Mozvici! E… Ford Prefect (și nu acela din „Ghidul autostopistului galactic”)! Nu credeam să avem așa ceva în serialul nostru. Mașina e din 1956.

Actualizare: poze din anii ’90 cu Fordul – aici; via Volga Neagră.

Mai jos, încă un Ford, scos din colecția lui Cristian Malide.

Poza e din anii ’70, mașina era înmatriculată aici – și modelul… modelul care e?

Nu-i singura ghicitoare; Paul Ioan Pârlea se întreabă – și noi cu el – ce avem aici:

Dacă tot am avut episodul cu amintiri despre mașini vechi… din ziare vechi, să mai vedem un Karmann Ghia!

…iar un DS nu e niciodată în plus, cînd vrem să admirăm linia unei mașini…

Ando – tot el – a pozat și frumusețea asta lungă și joasă; Morgan:

… dar și un Ponton care… care poate nu-i terminat.

Încheiem cu două Corvette-uri; cea galbenă e de la Ando și cea roșie de la Paul:

… iar eu n-am pozat nimic; doar am încălecat pe-o șa și v-am spus povestea-așa.

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)

Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.

23 comments to 7 mașini vechi – LVI

  • Ando

    Pentru FORD-ul Prefect se cuvine să-i mulţumesc spionului nostru “colaborator” AdiP care mi l-a semnalat.De altfel, nu-i singurul pont pe care AdiP ni l-a dat pentru serial.Intâmplător, când pozam, am discutat şi cu fata proprietarului care mi-a spus că maşina este funcţională !

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Prefect#/media/File:Ford.prefect.arp.750pix.jpg

  • PaulIP

    Uau si de trei ori uau!!
    Vazusem Prefect-ul si in “Retrorable”, dar il credeam disparut.
    Mica mai e lumea! Exact Karmann-ul ala il vazusem defiland pe Bd. Unirii, fara sa il mai pot fotografia, insa.
    Ford-ul pozat de domnul Malide (Torino Sedan 1975) are o eticheta in parbriz “For Export Only”. Ce avea in geamul din dreapta-spate?
    Fumul din pozele cu DS-ul e de la masina?

  • hm

    deci Torino Sedan – la asta nu m-am gandit.

    Chestia aia e o antena, pe geam, asa imi pare.

    La DS in spate e abur, iese din rasuflatoare din spatele gardului

  • Ando

    Aia din poza lui PaulIP să fie un Ford Consul Coupe ??…deşi pare cam mică faţă de Dacia de lângă ea…sau e din familia Opel ?

  • hm

    mie din familia Opel îmi pare, să fiu cinstit!
    Îi spuneam lui Paul că are ceva și din Kadettul coupe, si din Manta, dar tot nu pot sa zic sigur!

  • Superb Fordul, avea la un moment dat numere 4-B-xxxx. E un adevarat supravietuitor. Din pacate, proprietarul vrea multe, multe mii de Euro pe el.

    Masina mister e un Opel Kadett Coupe.

    Extraordinara poza cu Fordul in Romania. D-l Malide mai are asa ceva?

  • hm

    Ceva, așa de rar? Nu.. Sau, nu știu. Poate mai găsește vreun clișeu!

  • Freesys

    @Ando te-ai dus la pont pe Basarabia ? 🙂

  • PaulIP

    @volganeagra: multumesc pentru lamurire!
    Sa fiu sincer, initial m-am gandit ca e vreo italieneasca rara (poate Fiat Dino 2000 Coupe).
    Mda… Prefectul sufera de aceeasi “molima” care a dus alte masini la fel de rare pe mana REMAT-ului: impresia propietarului ca detine cine-stie-ce bijuterie unicata, de aici si pretul. Altminteri e super simpatica!
    De unde stiti ce numere aveau masinile mai deosebite inainte de ’89 (aici incluzandu-l si pe micul englez de mai sus)? Exista vreun registru de inmatriculari salvat si pastrat pe undeva, sau doar amintiri foarte precise?
    Masina a fost neagra dintotdeauna? Uitandu-ma mai atent, pare vopsita la repezeala (sau cu unelte de proasta calitate).

  • Ando

    @Feesys:Păi dacă “misia” o cere! Da,pe Basarabia 🙂

    @PaulIP:despre numerele masinilor s-a comentat mult aici

    http://www.simplybucharest.ro/?p=15972

  • […] e o replica la un alt episod al seriei de la Simply Bucharest. In Thassos. Rate this:Share this:TwitterFacebookLike this:Like […]

  • Florentin

    @Ando: Imi poti zice si mie pontul pt Fordul Prefect? As vrea sa-l vad in realitate
    Multumesc

  • Ando

    @Florentin: bd. Basarabia-vizavi de parcul National;o iei pe intrarea Patinoarului, in capatul opus al blocului 33 e parcat Ford-ul.

    Am pus un link orientativ:

    http://www.instantstreetview.com/@44.43217,26.144494,19z,0t

  • cata

    @Dl.Malide – pe strada din spatele acelui Ford , pe unde este Carpati-ul acela , nu trecea autobuzul 42 ? Labirint sau pe aproape ? Imi pare cunoscuta zona desi sunt foarte multi ani de cand treceam pe acolo .

  • @PaulIP: banuiesc ca exista undeva un registru, insa nu am acces la asa ceva. Stiu despre Ford pentru ca am o poza cu masina respectiva in anii 90, circuland cu nr 4-B-9409. Masinile “deosebite” nu aveau numere speciale in mod special, desi destui oameni “importanti” aveau asa ceva si isi puneau numere cat mai mici – 1-B cu trei sau patru cifre, 2-B si 3-B cu trei cifre, eventual 2-B sau 3-B cu patru cifre sau orice numar cu trei cifre. In provincie numai 1-judet-trei cifre erau importante, 1-judet-1xx fiind cele mai tari.

    Dar … nu orice masina cu numar mic era importanta, si nu orice masina importanta avea numar mic.

  • PaulIP

    Foarte interesant!
    Pornind de la poza dumneavoastra si cele de aici s-ar putea face o paralela intre cum arata masina in anii 90 si cum arata acum. Daca mai adaugam si putina documentare despre istoria masinii in Romania, iese un articol excelent!
    Tot legat de Ford: exista (sau a existat) Ford Anglia 105E in Romania? Tata imi povestea mai demult de o asemenea masina (verde), si cred ca a existat o serie catusi de restransa prin tara. La urma urmei, scolile auto si Rent-a-Car foloseau Hillman-uri.
    Mai demult citisem (nu mai stiu pe unde) ca Militia ar fi folosit Morris Minor! Este adevarat? Stiu ca au existat in tara o mana de exemplare (unul apare in “BD in alerta”, altul la o parada retro din anii 80 etc…)

  • Ando

    @PaulIP – aşa este: şcolile auto şi Rent-a-Car foloseau Hillman-uri

    http://www.simplybucharest.ro/?p=18673

    “Miliţia ar fi folosit Morris Minor”- De aşa ceva,cel puţin eu, nu-mi aduc aminte…dar, sigur, au fost în dotarea miliţiei Land Rover-uri şi VW broscuţă.

    http://typ3forever.blogspot.ro/2009/10/volkswagen-urile-militiei-ep-2.html

  • Sigur, am sa trimit pozele din anii 90 cu masina.

    Ford Anglia exista unul verde in Bucuresti, de vanzare de foarte mult timp: http://olx.ro/oferta/schimb-cu-bca-caramida-porotherm-fier-masina-de-epoca-ford-anglia-IDjRCy.html. Mai era una maro cu numere vechi de Dambovita. Nu au fost importate oficial insa cam tot a ajuns aici intr-un felt sau altul.

    Militia nu a avut Morris Minor, din cate stiu. Despre MM am mai scris aici: http://volganeagra.blogspot.co.uk/2013/08/morris-minor-in-romania.html . Se pare ca cel din BD inca este in tara, vopsit verde.

  • Cristian

    O sa caut toate cliseele cu masini din anii ’70.
    Ford nu cred ca mai am, nu era preferatul meu, vanam masinile “imperialiste” in parcarea de la ONT si respectiv acolo, in fata Ateneului (holetul Athenee Pallace). Si desigur la Mamaia!
    nu mi-a dat prin cap sa pozez si masinile “obisnuite” din anii ’70, ar fi fost interesant acum …

  • Cristian

    Militia avea motociclete BMW cu cilindrii in opozitie (boxer)deci centrul de greutate foarte jos, mi se pareau formidabile!
    Am vazut si un Rolls-Royce, dar nu am reusit sa il fotografiez.
    In a971, era pe strada Lucaci, pe unde mergeam spre liceu. L-am vazut de cel putin doua ori, dar nu aveam aparatul la mine! cel putin de alte doua ori, cand luasem aparatul, nu mai era Rolls-ul acolo …

  • Ar fi formidabil, stiu ca era in voga vanatul masinile “imperialiste”, am vazut niste poze de-a dreptul specaculoase cu ce exista atunci. Si eu auzisem de un RR dar prin 1965.

  • Morganul nu e deloc vechi, cel mai probabil n-are nici 10 ani. E un model Roadster, practic un +8 restilizat pentru generatia curenta de steampunkeri. Garajul de pe Basarabia, care are si Pontonul din poze, dar si un Kafer nervos tunat, cred ca se ocupa de reconditionat bijuterii. Iar langa Prefect, e si un Aro 10, din prima serie, si ala trebuie sa fie o mandrie ca inca mai exista “in libertate”.

  • Vlad

    Ford-ul acela din poza din anii ’70 este un Ford Torino din 1973.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>