despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Pasajul de la Piaţa Presei – 7 aprilie 2015

scris de Ando

Pentru că nu am mai scris din septembrie anul trecut despre acest subiect merită să facem o scurtă trecere în revistă a situaţiei de “pe teren”. S-a lucrat non-stop, toată iarna, aşa că, la ora actuală, este foarte avansată ramura principală – cea care iese în şos. Kiseleff, spre Arcul de Triumf.

Mi se pare normal, deoarece aceasta va prelua “grosul” traficului spre centrul oraşului. Bănuiesc că asta va fi şi ordinea de dare în folosinţă.

Lucrările la această ieşire se suprapun cu execuţia noului pasaj pietonal subteran, pasaj care va lega platforma-terminal (autobuzele 105, 330, 449 etc., tramvaiul 41, plus microbuzele care se duc în zona Otopeni, Baloteşti ș.a.m.d.) cu intrarea în parcul Herăstrău (spre fostul pavilion, actuala berărie H). Şi aici lucrurile au avansat destul de bine, chiar dacă vremea nu a fost cea mai prielnică după ce, acum trei săptămâni, s-au introdus pe sub şoseaua Kiseleff cele două casete din imagine:

Acum, se lucrează intens şi la cele două capete ale pasajului pietonal.

In paralel, s-a accelerat lucrul şi la cea de-a doua ieşire a pasajului, cea spre bd. Mărăşti.

Câteva observaţii personale: până acum s-au distrus mult mai puţini arbori decât mi-era teamă ceea ce înseamnă o binevenită schimbare de mentalitate la nivelul mult hulitei branşe a constructorilor.
Măcar să-i ţină!
S-a lucrat şi se lucrează civilizat, fără multă mizerie (având în vedere, totuşi, amploarea lucrării) şi, ceea ce mi se pare la fel de important: circulaţia auto în zonă nu a suferit sincope dramatice. S-a circulat mai dificil dar nu neapărat din cauza şantierului.

6 comments to Pasajul de la Piaţa Presei – 7 aprilie 2015

  • Era mai util făcut în sens invers, să te ajute să ieşi din oraş.

  • hm

    Util, foarte util, vedem un pasaj care sa ajute pietonii sa ajungă din stația autobuzelor din rond spre zona Casei Scânteii.
    In teorie, s-ar zice ca odată cu pasajul vor primi secunde in plus mașinile care merg spre Jiului si desigur, Băneasa. Deci pietonii sunt in continuare in pom. Mai multe, să ne zica Ando…

  • In teorie, s-ar zice ca odată cu pasajul vor primi secunde in plus mașinile care merg spre Jiului si desigur, Băneasa.
    Asa si dupa, acele secunde sa stea la noua coada enorma de la Arcul de Triumf?
    Si dupa ce? Ingropam pietonii si acolo? Deci eu nu inteleg, de ce noi ne angajam in o crusa in care nimeni nu a invins (nici macar SUA, cu bugetele ei enorme)?

  • hm

    Se va vedea. Ce au Statele Unite ale Americii cu Pasajul ăsta?

  • Ei primii au incercat sa “rezolve” problema ambuteiajelor din orase, prin constructii masive de autostrazi urbane si au investit cel mai mult. Deci ei sunt pionerii automobilizarii oraselor, si ei nu au obtinut nimic din asta pozitiv, ambuteiajele cum erau anterior pe drumuri obisnuite (mai mici) asa si au ramas doar ca acum sunt la dimensiuni astronomice pe acele autostrazi urbane(care in anii 60 se prezentau ca solutii). Dupa ei s-au luat multi din lumea capitalista, si ei tot si-au luat teapa. Deci noi peste atatea decenii, de ce calcam pe aceeasi grebla?

  • Eu cred ca se va vedea exact ce se vede azi in doua locuri. La pasajul de la Unirea si la Podul Grant. La Unirea am stat azi 15 minute aproape blocat in pasaj venind din Tineretului spre Universitate. In mod stupid, cred ca daca o luam pe la suprafata, pe traseu alternativ, ajungeam mai repede spre Obor. Mi-am facut iluzia ca o sa pot opri in drum la Universitate …
    Iar la Podul Grant e aceeasi vesnica imbulzeala ce a fost domolita doar pentru o scurta perioada de timp la lansarea Pasajului Basarab.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>