despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

din presa vremii

Dacă Mini-Economicus ne-a aminitit de controlori, controloare și taxatoare, să vorbim și un pic despre introducerea sistemului de auto-taxare… adică ce-și face omul cu mîna lui.

„România Liberă” ne spune că, în 1962, pe 20 August, începeau să circule primele autobuze fără taxatori – pe linia 35. Sistemul era mai pe-ncredere, cum s-ar zice:

Pe 26 Mai, anul următor, și pe linia 5 de tramvai se renunța la taxatori. N-ați uitat că îndeobște, la remorcă biletul trebuia să fie mai ieftin – așa era obiceiul la tramvai pe-atunci.

… sistemul se extindea cătinel, după cum vedem în articolul de mai jos, din 19 Iunie ’63:

Nu s-a renunțat chiar așa ușor la taxatoare. De-abia la sfîrșitul anilor ’70 sistemul de „auto-taxare” s-a aplicat în toate mijloacele de transport în comun. Înainte de asta, cele în care nu se mai găsea taxatoare erau marcate cu un „A” într-un cerc, însoțit de „FĂRĂ ÎNCASATOR”, după cum vedeți în poza de mai jos, găsită pe Tramclub:

3 comments to din presa vremii

  • bogdan71

    1 mai 1978 este data exactă. Vreo doi ani mai toate mijloacele I.T.B-ului au păstrat inscripția ”Fără încasator”, să știe tot românul că nu mai poate da biletul până ”în fund, la taxatoare”.

  • Ando

    @bogdan 71:şi acum,după atâţia ani, pe tramvaie mai sunt oameni care nu ştiu că trebuie să apese pe buton pentru deschiderea uşilor 🙁

  • În Salzburg şi în 2008 mai existau 2 troleibuze cu loc de taxatoare… alea făceau o cursă pe zi, pe la nu ştiu ce întreprindere şi nu putea şoferul să vândă rapid bilete la toată lumea, aşa că mai era un taxator în spate care făcea acelaşi lucru (nu am înţeles de ce nu îşi făceau abonament sau nu se instala un chioşc de bilete). Chestia e că cei de la operatorul de transport local aveau 2 troleibuze modificate strict pentru cursele alea…

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>