despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

îmi place

… prin natura sa, bloggerul tre’ să fie nemulțumit, curios, iscoditor – toate astea-s motoare ale progresului. Nemulțumirea și atitudinea critică aduc mereu trafic. Doamne-feri să-njur, în vreun articolaș, stirpea biciclistă! Ajung, amărîtele de vorbe, pe ecranele sutelor de oameni care se umplu dup-aia de bube.

Da’ io, cînd nu vreau să-njur, nu-njur – și gata. N-am de ce.

Pen’că, atîția bicicliști ca-n primăvara asta nu răsăriră niciodată-n Bucale. Nu vă mint.

Unii se grăbesc, alții-și iau răgaz să mai privească frumusețea orașului. Unii-s pricepuți, alții-s la început. Unii-s neiertători cu ceilalți, alții lasă de la ei. Doar bicicliștii-s făcuți din același aluat bucureștean ca șoferii și pietonii…

A fost nevoie de o pistă de biciclete construită pe Calea Victoriei; atît. Știți ce plină e?

Știți cîți oameni merg cu bicla?  – argumentul c-ai ajunge mototolit și asudat la muncă e-o tîmpenie: destui sînt înțoliți elegant. Dar știți cîți bicicliști stau la semafor, să se pună verde – chiar cînd nu le convine – aidoma majorității șoferilor și pietonilor? Ba chiar numărul fetelor și femeilor pe bicicletă a crescut grozav!

Cînd îmi place, îmi place.

7 comments to îmi place

  • Dacă şi şoferii RATB ar vedea asta… înţeleg că e greu să fii calm când conduci 8 ore prin Bucureşti, dar să te bagi cu nesimţire, viteză, fără semnal şi să mergi înainte de pe banda de dreapta, împingând bicicleta şi 2 maşini din spatele ei în banda 3 (cu claxoanele, frânele cu scârţ şi înjurăturile de rigoare) e prea de tot! Iar după ce bicicleta te depăşeşte, să faci testul elanului cu ea ca s-o bagi în bordură… asemenea măgări ar merita bătuţi la fundul gol cu capetele de captare de pe troleibuz, să se înveţe minte.

    Dacă în locul meu era vreo fata sau vreun începător, ori o biclă cu ghidon mai lat, biciclistul ăla ajungea sub troleu, îl vedeam la ştirile de la ora 5.

  • Apropo de Cal. Victoriei, semaforul de la intrarea în parcarea de la Ateneu are o fază de verde pentru maşini (roşu pentru biciclete) de vreo 3 minute şi una de verde pentru biciclete de vreo 10 secunde… asta în condiţiile în care trece o maşină la 2 – 3 minute pe acolo. O fi legal să stai la semafor, dar ăla e prea de tot.

  • dragos b

    From August 2014 (before barriers were installed) to February 2015 (after), the number of bikes using King Street (both directions, road bed and sidewalk combined) soared 71 percent.

    Mayor Kirk Caldwell celebrates a milestone on Monday. Photo: City of Honolulu.
    “I think nobody anticipated it to be so many people, that the desire would be so strong to do the two-way immediately,” Sayers said. “We had to hurry up to get this done.”

    http://www.peopleforbikes.org/blog/entry/honolulu-installs-protected-bike-lane-sees-massive-drop-in-sidewalk-biking

  • hm

    nici ăla din colț de la BCU nu-i prea amabil cu cei care traversează.
    În plus, am destule exemple de semafoare care nu au fluxurile pentru pietoni corelate cum trebuie cu cele auto. La Banu Manta/Dr Felix/Ion Mihalache, pietonii sînt ținuți în plus vreo 15 secunde pe trotuar absolut degeaba.

    Din ce văd eu, așa ca spectator – uneori călător, alteori pieton, din cînd în cînd biciclist și destul de des șofer – conducătorii de trolee sînt cei mai nașpa din toată grădina transportului public.

  • hm

    Dragoș B, orice pistă dintr-asta se simte. La noi nu am statistici, dar am ochi să văd – se simte, deci, și la noi.

  • Dr2005
    “Dacă şi şoferii RATB ar vedea asta… înţeleg că e greu să fii calm când conduci 8 ore prin Bucureşti, dar să te bagi cu nesimţire, viteză, fără semnal şi să mergi înainte de pe banda de dreapta, împingând bicicleta”

    Si mie mi s-a intamplat pe Kiseleff, insa la mine nu era autobuz RATB, ci midibuz suburban. Eu presupun ca asa ei vor sa ne demonstreze ca drumul este doar al soferilor.. iar bicicletele sunt ….

    “Apropo de Cal. Victoriei, semaforul de la intrarea în parcarea de la Ateneu are o fază de verde pentru maşini (roşu pentru biciclete) de vreo 3 minute şi una de verde pentru biciclete de vreo 10 secunde… ”

    Asta este atitudinea peste tot, masinile conteaza pentru PMB, mult mai mult decat pietonii, biciclistii si transportul public(desi noi inca nu am ajuns sa avem asa SF-uri ca benzi cu semaforizare) => ca minoritatea automobilistica are mai mult drepturi, halal de asa democratie.

  • Da, asta e viitorul benzilor pentru biciclete, sa fie pe carosabil si separate de gibonii motorizati prin borduri. Da, pe gibonii motorizati ii doare foarte mult ca nu mai pot sta in 3(nemavorbind de 4 randuri), ca nu mai pot parca(unii reusesc totusi), ca nu mai pot face zigzaguri…. Acolo unde nui bun simt sunt necesare masuri drastice. M-au mirat aia de la Optar, care peste noapte au inceput sa faca agitatie pentru demontarea bordurilor, militand pentru termoplast + politist local + amenzi. Insa ceea ce nu stiu (sau poate domnul Ivan traieste in o lume ideala prin Pipera, unde taranii nu se parcheaza pe trotuar) ca Politia Locala nu isi ideplineste functiile.

    PS Am precizat de viitor, deoarece cam peste tot in lumea civilizata se fac benzi de acest tip(pe carosabil izolate cu bordura, sau cu altceva). Londra, Paris, Madrid, Lisabona, Roma, Budapesta…..

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>