despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Piaţa Charles de Gaulle şi… câteva întrebări

scris de Ando

Poate vă mai amintiţi de stâlpii „vegetali” despre care scriam anul trecut. I-au scos, împreună cu plantele care crescuseră atât de frumos în jurul lor. Aşadar, o întrebare: oare contrastau atât de mult cu ambianţa vegetală a pieţei de i-au desfiinţat?

Anul trecut s-a lucrat – în opinia mea, nepermis de mult timp – la „refăţuirea” pieţei, de fapt în principal, la reasfaltarea ei. Mi-aduc aminte, cu greaţă, de acea perioadă în care autobuzul parcurgea, dimineaţa, distanţa de la P-ţa. Dorobanţi la Televiziune – o staţie deci – şi în 30 de minute!!! Ţin să vă spun că, şi acum, tot se mai scurmă câte ceva prin piaţă…

Deci: fără nicio noimă pe peluza estică a rămas şi – culmea – a fost şi reasfaltată această inutilă alee, un „apendice” din vremuri de demult (bănuiesc că a fost croită ca alee de acces prin spatele tribunei oficiale care se ridica aici, în piaţă, pentru paradele comuniste)

O micro-pustietate de asfalt. Aproape nimeni nu o foloseşte pentru că trotuarul direct, aferent acestui segment al pieţei, are o lăţime de cca. 5 metri!!!

La o estimare „cu pasul” sunt cel puţin 350 mp de asfalt turnat aiurea.

Deci, o nouă întrebare: nu mai bine desfiinţau aleea şi reîntregeau alveola respectivă la rolul ei de bază – spaţiu verde, cu iarbă, cu flori sau tufe?

Şi dacă tot suntem în această piaţă, şi dacă tot avem serialul caselor căzute, merită amintită recenta îngrijorare publică a Academiei exprimată faţă de starea în care a ajuns imobilul Bazaltin.

Ultima întrebare: la ce serveşte acest limbric de alee păstrat aiurea între cele două sensuri de circulaţie ale Căii Dorobanţi, tot aici la doi paşi de piaţă? Aflată între două treceri legale de pietoni (dintre care una semaforizată), despărţite ele însele de nici 100 de metri, respectiva „trecere” este doar o nedorită invitaţie la accidente pentru „temerarii urbani” de care nu ducem lipsă.

2 comments to Piaţa Charles de Gaulle şi… câteva întrebări

  • hm

    Bună prima întrebare, și habar n-am de ce a existat limba aceea de asfalt. M-am gîndit să fi fost vreo stație acolo, dar nu era așa; troleele care ocoleau piața mergeau pe aleea rutieră din spate; în plus, limba asfaltată nu ajunge la bordura veche de pe vremea cînd piața era mai largă – între alee și bordură era un spațiu verde.

    La ultima, cred că foarte demult se traversa pe acolo.

    Constatare generală – la orice refacere edilitară constructorii preferă să nu se atingă de aspectul anterior, chiar dacă e o tîmpenie…

  • M-am uitat pe hartile cadastrale mai vechi si pe niste imagini aeriene, si acste trotuare erau si atunci, piata era mai mare, si respectiv aceste trotuare se foloseau ca scurtatura. Se putea face un cerc din trotuare si niste treceri in +, insa noi nu locuim in un oras pentru oameni, ci pentru masini(ms pentru asta lui Ion Dedu) si respectiv treceri de pietoni noi nu pot sa apara. Mai degraba el ar dori sa dispara odata cu construirea pasajului pietonal subteran.
    PS Insa asta e, cand in fruntea departamentului este un automobilist, si nu un om.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>