Duminica ailaltă s-au strîns la Piedone-n parc vreo zece mașini vechi; dar vechi-vechi, de dinainte de Marele Război. Evenimentului i-a zis Antebellum.
… mașini cît să le numeri pe degete, dar cîte pasiuni pe lîngă ele! Luceau la Soare, miroseau a ulei și benzină nearsă, iar colecționarii… mamă! – dădeau tîrcoale pe lîngă ele ca pîndarii, Doamne-feri să le atingă cineva cu deștu’…
N-am priceput la ce rost să te duci la un așa eveniment într-un parc și să țipi ca din gură de șarpe că cineva vine să-ți admire mașina prea de-aproape; ține-ți-o, nene, în casă. Măcar popii te lasă s-atingi moaștele…
Mă rog – dacă te duceai la propitar și-l năimeai pentru o tură cu droașca, pentru vreo nuntă, pentru vreo ședință foto profesională, imediat se dădea pe brazdă; dar așa-i omul.
Da’ să lăsăm oamenii și să admirăm mașinile. Ce păcat că-s așa de puține! Ce păcat că istoria auto a ajuns așa săracă!
Poze? Cîteva. Zeci.
Linii splendide, somptuoase, fluide, detalii încîntătoare, luciu și nichel, lemn și piele.
Uneori parcă te-așteptai să se scoboare vreun comisar de pe aripă și să-nceapă să tragă-n legionari.
(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)
Frumos! Daca mergi la expozitia aia cu preistoria de la MNIR ai sa vezi in galeria de la intrare, in stanga, masina lui Basil Asan. Si o expozitie cu computere “arhaice” din anii ’80 si inceputul anilor ’90
Chiar nu stiu cum de am ratat si Antebellum de anul asta…
Mare pierdere n-ar fi, pentru ca multe din masinile alea le-am vazut la Retro American Muscle Cars, care a avut loc in weekendul acesta la Mall Vitan in parcare.
Sincer, am mai fost la expozitii cu antebelice, si nu i-am vazut pe propietari sa fie atat de “constipati” la admirarea mai de aproape a masinii. Ce naiba, ca nu le-om juca in picioare!
Din ce vad, au fost mult mai putine decat m-as fi asteptat. Masini istorice in Bucuresti si in tara sunt cu siguranta mai multe, insa poate nu toate au putut fi prezente la eveniment. In schimb, Plymouth-ul B 41 AHG e nelipsit. Ma mir cum au acceptat inscrierea lui in Retromobil. Are motor de ARO (avea prin 2005, dar nu cred ca s-a gasit motor original), stopuri de tractor si jante neoriginale de asemenea.
PaulIP adaugă pe lista de neconcordanţe şi vopseaua metalizată.
Plymouth-up e mai degraba un “survivor”, o masina care a fost folosita ca masina de zi cu zi in comunism. Proprietarul o are din ’75. Deci bine ca cel putin exista!
@Freesys: aveam o banuiala ca nu era vopsit metalizat in epoca. Faptul ca a fost folosit zi de zi este cauza pentru care nu mai are toate reperele originale. E bine ca exista! Se putea insa mai bine…
Apropo de vopseluri metalizate. Am vazut o poza cu un Kafer cu exact aceeasi culoare ca Plymouth- ul, cu jante “sport” si numere vechi (5B xxxx). Masina arata de parca este intretinuta zi de zi. Nu gasesc poza acum, dar cand o voi face, pun aici link-ul.
Cu scuzele de rigoare pentru intarziere, revin cu pozele promise, cu broscuta 1303 de pe Aviatiei. 5-B 7371 o “cheama”. 🙂
Link-ul exact al mesajului nu este de gasit, insa pozele sunt in a doua jumatate a paginii.
http://www.fiat.3xforum.ro/post/423/58/Frumuseti_surprinse_in_trafic/
Multumesc de asemenea lui Freesys si volganeagra pentru informatiile referitoare la Ply-ul din articol!