despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Accesul permis cu excepţia fraierului de bucureştean

scris de Freesys

Revin cu o completare a articolului BANDA de taxi, se pare că Brigada Poliţiei Rutiere nu a înţeles care este logica benzii speciale de pe Dorobanţi şi în consecinţă o aglomerează şi mai mult permiţându-le accesul pe aceasta şi autovehiculelor cu regim CD-TC.

Conceptul „BUS LANE” permite transportului în comun să traverseze una sau mai multe zone aglomerate ale oraşului pe o bandă exclusiv dedicată. Raţiunea conceptului este atât una de încurajare a folosirii transportului în comun cât şi una ecologică. Principalul scop urmărit de această raţiune este eliminarea transportului de tip 1/1, adică un om o maşină.

Dacă tu în schimb permiţi accesul pe această bandă şi a altor vehicule, altele decât cele ale transportului public în comun, distrugi tot acest concept, ba mai mult această măsură a unei benzi speciale devine una discriminatorie deci neconstituţională.

Taxiul este încadrat tot în sistemul de transport 1/1.

13 comments to Accesul permis cu excepţia fraierului de bucureştean

  • N-as fi intru totul de acord. Si taxiul e parte din transportul in comun avand in vedere ca acelasi autoturism transporta accidental cate una doua sau trei-patru persoane, de mai multe ori intr-o zi, fiecare dintre acesti pasageri avand probabil potentialul de fi iesit altfel cu propriile autoturisme in trafic. In cazul Dorobanti se impune aceasta permisiune pentru CD si TC avand in vedere ca sunt doua ambasade pe aceasta artera – Turcia si Serbia, ambele proprietare ale imobilelor respective inca din perioada interbelica. Plus “scoala americana” …

    Nu-s ce dracu’ nu pot sa postez mesajul asta. Mai dau o data

  • hm

    a doua oara fuse cu noroc 🙂

    … e important sa dam drepturi suplimentare masinilor de ambasada. Ca oricum fac cam ce vor.

  • Articolul d-lui Freesys atrage atenția asupra unor probleme reale, dar se bazează, din păcate, pe premize false. Brigada Poliţiei Rutiere este alcătuită totuși din profesioniști, oameni care înţeleg foarte bine logica benzilor speciale, atât pe Dorobanţi, cât și oriunde altundeva; invocarea rațiunii în privința ordinului care le-a venit de sus, probabil foarte de sus, nu-și are rostul în acest context, să nu uităm că vorbim despre București; cât despre folosirea în cadrul unei singure fraze a conceptelor de transport în comun și de constituționalitate… Îngăduiți-mi mie, un expert recent în ale discriminării (ok, cea bazată pe rasă, și nu pe transport), să fiu cât se poate de sceptic. Fără îndoială, ironia fină din start a d-lui Freesys este evidentă oricui. Devine însă pe loc o cauză pierdută în fața ingeniozității celor ce trântesc cu abandon trei semne de circulație unul peste altul, și apoi se așteaptă senini ca fiecare conducător auto din zonă să le proceseze, pe rând ori simultan, într-o fracțiune de secundă.

  • Anonymous

    BPR nu FACE nimic, nu pune indicatoare, nu verifica semafoare.
    Mai ales, BPR nu are niciun aport activ in fluidizarea traficului, ci doar il tine sub CONTROL la ore de varf.
    Are voie doar sa dea amenzi.

  • PaulIP

    @Nicholas Jordan: N am inteles de ce considerati ca nu putem pune cuvintele “transport public” si “discriminare” in aceeasi fraza. Ba chiar putem! In caz contrar, toate tarile din Europa si din alte continente pot fi acuzate de “discriminare” (am pus ghilimele pentru ca aceasta NU este o discriminare. Doar fiindca unii sunt prea saraci sa isi cumpere masina personala (v. Bucuresti), sau pur si simplu sunt incurajati sa foloseasca tr. public (v. tarile civilizate din Europa) nu inseamna ca este discriminare!)
    @Anonim: BPR doarme in papuci mai tot timpul. A se vedea lipsa amenzilor date “barosanilor” care parcheaza pe unde vor. Cred ca din pct. asta de vedere, o solutie de durata este cheia, frecata cu simt de raspundere de tabla masinii. Stiu ca masina nu cse poate apara, dar daca pe propietar il “doare” de masina, vabfi mai eficienta decat bataia.

  • Să vedem… ai voie cu autobuzul, cu maşina de CD, cu taxiul, cu orice maşină dacă ieşi de pe străzile laterale (că ai obligatoriu dreapta în banda ,,unică”), numai cu bicicleta NU ai voie. Treabă românească.

  • cristian ioan

    Observatia lui Dr2005 este corecta, insa referitor la taxi, si eu consider ca NU este “1/1”!
    Nu doar in sensul ad-liteream, taximetristul ma are pe mine drept pasager, ci pentru ca este o forma de transport “on-demand”, apelez la taxi ca sa ajung din puctul A in B, daca luam masina proprie, trebuia si sa o parchez, apoi sa vin inapii cu autoturismul, ATUNCI aglomeram excesiv banda existenta … Iar exceptiile pentru CD si TC nu trebuie luate i tragic, CATE masini de ambasade sunt in oras?!
    Iar Nick Jordan are perfecta dreptate PUNCTUAL: cele trei semne de circulatie “trantite unul peste altul” sunt o tampenie, nu pot fi procesate instantaneu!
    Sa zicem ca cel mai important ar fi semnul de “sens interzis”, abia DUPA aia vezi ca exista unele exceptii, si ca este si o trecere de pietoni … Dar ca orice semn de interzis, ar trebu pre-semnalizat corespunzator, sa stii cu onintersectie inainte ca strada sau banda respectiva nu iti sunt accesibile …

  • Taxiul este transport public, deci RATB-ul si taxiurile trebuie sa aiba acces pe acele benzi(taxiurile eu le-as da voie pe benzi DOAR daca transporta un pasager(adica au beculetul rosu on)). In rest TC – DCm*ie …. NU au ce cauta pe pe aceste benzi, este o treaba tipic mioritica, toti ceea ce au putere si influenta isi bat joc cu gratie da cei normali:
    – jmecherii din diferite structuri de stat isi trag parcari pe trotuare(Regina Elisabeta, Calea Victoriei..);
    – jmecherii cu placute de TC -CD …. la fel parcheaza unde vor (char acolo unde e facuta poza e un fel de ambasada UK, pai o mizerie umana(ambasada) de acolo a confiscat o parte din statia RATB, doar din cauza ca ii e lene sa isi traga cazanul Toyota Land Cruiser Prado in curte)
    – jmecherii din mass media, isi fac lobby pe fata folosindu-se de posturile sale(asa au facut aia de la B1 TV cand se incepea proiectul Calea Victoriei, dar si altii sclavi ca Stelian Negrea care si el era deranjat de banda de biciclete…)

    Iar indicatorul “Cu exceptia TC-DCm*ie” nu exista, deci aste este un ABUZ din partea PR si acelor ambasade si mizeria de panou ar trebui scoasa.

  • Cei cu TC-CD oricum au imunitate diplomatică (vezi accidentul în care a murit Teo Peter). De fapt, cei ce conduc astfel de maşini au imunitate şi când conduc maşini normale. Deci oricum nu ai ce să le faci dacă îi prinzi că merg pe acolo.
    Să luăm partea bună a lucrurilor: câte maşini de CD sunt în Bucureşti? 500?

  • Freesys

    @Dr2005 membrii corpurilor diplomatice şi consulare au imunitate de jurisdicţie penala, adică pentru infracţinile (omor, furt, ucidere din culpă, etc) comise pe teritoriul ţării în care sunt acreditaţi răspund penal în ţara de origine. Pe scurt pot primi sancţiuni pentru orice fel de contravenţie inclusiv pentru cele din trafic.

  • Da, am văzut cum a răspuns penal ucigaşul lui Teo Peter… a fost achitat, deci nici măcar nu are în cazier un caz de ucidere din culpă.

  • Freesys

    Acolo a fost altceva, respectivul nu beneficia de imunitate diplomatică, era puscaş marin, iar ca instanţa militară a USA să ia în considerare rezultatele cercetăriilor din Romania acestea trebuiau conduse de un procuror militar, lucru care nu s-a întâmplat.
    Rusul ăla care accidentat o studentă pe trecerea de pietoni de la Ilioara a fost condamnat penal în Rusia, la anularea permisului de conducere, condamnare penală ce îl face incompatibil cu calitatea de diplomat.

  • Freesys

    Mai avem şi cazul diplomatului român care a ucis o persoană şi a rănit grav alte două în Singapore pe trecerea de pietoni, condamnat în România la şase ani de închisoare cu executare, din nefericire decedat în detenţie acum câteva luni.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>