despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Banda specială – la căpăt

scris de Freesys

N-am să repet care este scopul benzii speciale întrucât am mai făcut-o în precedentele episoade ale seriei (Banda de TAXI şi Accesul permis cu excepţia fraierului de bucureştean) ba mai mult, am observat că majoritatea cititorilor blogului sunt de acord ca aceasta să fie folosită şi de alte mijloace de transport, în speţă de taxiuri.

Ajungem pe b-dul Kogălniceanu Regina Elisabeta, prima arteră din oraş cu două benzi dedicate RATB ulterior dedicate şi taxiurilor.

Vedem mai sus semnele iniţiale şi marcajul rutier; reiese că benzile sunt dedicate exclusiv RATB.

În prim-plan „combinaţia”, în plan secund semnalizarea iniţială.

Semnalizarea pe strada Iancu Cavaler de Flondor.

La sfârşit de serie am o surpriză pentru cei mai sus amintiţi; în curând veţi putea circula cu taxiul pe proaspăta linie de tramvai de pe Şoseaua Pantelimon!

10 comments to Banda specială – la căpăt

  • Alex

    Nu inteleg. Care este problema? Taxiurile sunt transport public. O persoana care ia taxiul este o potentiala masina in minus pe soselele si asa aglomerate. Oamenii trebuiesc incurajati sa renunte la masina personala pe cat de mult posibil, este indiferent daca prefera transportul public de stat, privat, bicicleta sau.. mersul pe jos. 😀

  • În Bruxelles, Viena şi Budapesta circulă taxiurile pe liniile de tramvai şi benzile pentru autobuze.

    În schimb, după cum am mai spus, mi se pare o tâmpenie că bicicletele NU au voie pe acele benzi. La Bruxelles aveau voie, la Viena la fel.

  • ”În schimb, după cum am mai spus, mi se pare o tâmpenie că bicicletele NU au voie pe acele benzi. La Bruxelles aveau voie, la Viena la fel.”
    Cauza e simpla,sunt viteze diferite, tu nu poti sa tii mereu 55km/h, troleibuzul si Citaro poate, respectiv tu ve-i incurca circulatia transportului public. Deja in multe orase unde s-a incercat acest experiment, si-au dat seama de acest lucru, apar articole in ziare si cred ca in curand vor interzice bicicletele pe benzile de TP. http://www.stuff.co.nz/auckland/local-news/central-leader/8725978/Cyclists-buses-don-t-mix

  • Poţi să faci banda mai lată cu 2m, să aibă loc autobuzul să depăşească. În Bruxelles majoritatea autobuzelor circulau prin zone rezidenţiale, semnalizate ca atare. Adică viteza maximă 30 km/h (că pe şoferi îi durea undeva e altă mâncare de peşte), priritate pentru pietoni pe carosabil (deci nu erau treceri de pietoni, se putea traversa pe oriunde) şi ditamai simbolul de bicicletă pictat pe drum. Şi nu se supăra nimeni.

    În altă ordine de idei, pe mine nu m-a depăşit niciun vehicul RATB de când merg cu bicicleta. Şi nu sunt singurul în situaţia asta. Viteza medie a unui autobuz/troleibuz e undeva la 14 km/h. A mea, pe bicicletă, e de 20.

  • Anonymous

    ”În altă ordine de idei, pe mine nu m-a depăşit niciun vehicul RATB de când merg cu bicicleta. Şi nu sunt singurul în situaţia asta. Viteza medie a unui autobuz/troleibuz e undeva la 14 km/h. A mea, pe bicicletă, e de 20.”
    Eu stiu cum merg soferii si vatmanii, de fapt este mai corect termenul lenevesc. Insa eu am in vedere situatia in care avem un sistem SERIOS gen BRT/LRT acolo unde se circula rapid, acolo bicicletele nu au ce cauta. Tu ca ciclist trebuie sa ceri piste separate(ca pe Victoriei), avem mult spatiu irosit pentru masini, as ca au toti loc in orasul asta(mai putin automobilistii, care mai de vreme s-au mai tarziu se vor inghesui un pic. https://farm4.staticflickr.com/3857/15060176548_4c8bd42978_b.jpg

  • hm

    și cu bicicliștii care merg încet, ce facem?
    Observ zilnic, pe Calea Victoriei, banda pentru biciclete.Aici vii și tu, care poți merge cu un 20-30 fără probleme, și moșulică care se ține în formă, și domnul cu băiatul lui pe care-l scoate în oraș ca să se obișnuiască cu traficul, și tanti care de-abia împinge pedalelele.

  • Pe Cal. Victoriei nu există transport în comun.

    Un autobuz poate să se dea mai în stânga ca să depăşească, că nu e tramvai. A, că mulţi de la RATB sunt mârlani şi înghesuie bicicliştii în bordură e altă mâncare de peşte. În Austria sau Belgia n-ar îndrăzni… şi ghici pe unde circulă bicicletele acolo, pe străzile unde nu sunt piste? Exact, pe benzile pentru autobuze! Şi nu am văzut autobuz care să claxoneze, ori depăşeşte, ori stă după bicicletă până are ocazia să depăşească. Şi nu se supără nimeni.

  • Iată un filmuleţ din Amsterdam: https://www.facebook.com/LandscapeArchitectsPage/videos/10151933680156983/

    Remarcaţi priorităţile:
    1. Tramvai
    2. Pieton
    3. Bicicletă
    4. Restul traficului, inclusiv autobuze

    Remarcaţi şi că pietonii nu calcă pe pista de biciclete şi că vitezele bicicliştilor sunt diferite, dar au loc să se depăşească.

  • Freesys

    De pe siteul primăriei New York, referitor la BUS LANE : “…the lanes were introduced in order to give priority to buses that contain more occupants than other vehicles…”. Adică : “benzile au fost introduse pentru a acorda prioritate autobuzelor care conțin mai multe persoane faţă de alte vehicule”.
    Deci eu dacă mă duc de la Cosmonauţilor până la Perla ocup acelaşi spaţiu în faţa autobuzului şi în maşina mea şi în taxi,ba mai mult, maşina mea emană mult mai puţine noxe faţă de taxi şi nu are nicio pierdere de fluide. Taxiul nu are ce căuta pe banda RATB. FIN !

  • hm

    Mde, am mai zis, cred: taxiul n-are decât sa folosească banda aceea, dar nu ca opțiune. Ci ca obligativitate, când banda există.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>