despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

7 mașini vechi – LIX

Nici nu știu cu ce să-ncep episodul 59; habar n-am. Am ales, pînă la urmă, un Chevrolet Bel Air din seria a doua, care ședea la Soare pe-o stradă liniștită:

… 60 de ani să aibă mașina asta, ce să zici?

Mai rămînem nițel în Statele Unite, de unde vine și acest Cadillac Fleetwood Brougham:

E pozat de Ando și e mai tinerel; cam pe la vreo 25-30 de ani. Da-i frumos.

Batem un pic de drum înapoi în Europa, de unde avem vreo trei mașini italienești. Prima-i o Alfa Giulia Sprint GT Veloce, găsită de AdiP:

l  

Face vreo 40 de ani și asta? Face.

Iacă-tă un Fiat X1/9; chiar așa-i zice, pe bune. Vă vine a crede că Bertone a conceput mașina asta acum mai bine de 40 de ani?

Ando l-a pozat; și tot el a găsit și-un Maserati Biturbo:

A apărut acum 35 de ani; cel din poză e mai nou de-atît, cu siguranță.

Iată și ce ne-a adus  Boemul; un Peugeot 104 pe care l-am mai avut în colecția noastră jubiliară, fără să vorbim în tihnă despre istoria lui; acum, dacă o facem, vedem că a apărut, și el, acum mai bine de 40 de ani…

Tot Boemul a găsit un Aro 10 care șade la loc plin de verdeață, fără întristare și suspin…

… iar eu am dat peste altul din seria mai de la-nceput, păstrat într-o stare destul de bună și de exactă.

V-o repet, tare mi-a plăcut cum a ieșit mașinuța asta românească acum 35 de ani; tare mult…

Încheiem – trebuie! – și o facem cu-n Ford Sierra, mașină care a-nsemnat mult în ceea ce privește designul auto al anilor 80; se termina cu liniile drepte și pătrățoase și apăreau cele fluide, aerodinamice…

Degeaba, însă – tot nu mi-a plăcut Sierra.

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)

Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.

13 comments to 7 mașini vechi – LIX

  • […] in curba dintre Calimanesti si Caciulata. Fireste, asta este o replica a seriei prietenilor de la simplybucharest.ro Evaluează:Share this:TwitterFacebookApreciez asta:Apreciază […]

  • Ai si de la mine inca trei bucati pe pozeDECAT!

  • PaulIP

    Pacat ca BelAir-ul (din 55) a fost supus aceluiasi tratament aflat la mare moda in State: trantita de asfalt, jante cocalaresti, si (optional), vopsea cu flacari. Keep it original, guys!
    Turcoazul acela este insa minunat!
    Mare raritate Aro 10 din prima serie! Si culoarea e interesanta!
    Tehnic, nu stralucea. Avea motor de Dacie, si cantarea o tona si jumatate (motorul de Dacia fiind proiectat pentru masa caroseriei de 760 kg), dar tot era mai bun decat “imbunatatirile” ulterioare, cu motor de Brasov…

  • Foarte probabil Biturbo-ul e cel de pe Ştirbei Vodă, ultimul supravieţuitor, adică un Sergiu Nicolaescu al seriei Biturbo.

    Între 1993-1998 s-au adus multe în România, Biturbo, Spyder (cel de la Piaţa Revoluţiei), ba chiar şi Shamal. În 1995 erau cel puţin două Shamal în Bucureşti, unul alb-fildeş pe Dorobanţi şi altul roşu.

    Au ajuns toate la REMAT după 2004, fiindcă erau prost construite, proiectate cu curul. Distribuţia trebuia schimbată o dată pe an sau la 48 000 km, ceea ce însemna demontarea întregului bot al maşinii, bară, radiator, intercoolere, toată ţevăraia pentru aer şi combustibil. Pentru reglarea jocului supapelor, care se făcea cam la acelaşi interval de timp, motorul trebuia ridicat de pe maşină. Cutia de siguranţe, care era de fapt o placă de circuite, se topea când avea ea chef şi distrugea o bună parte din sistemul electric. Ultimul pe care l-am văzut în trafic, nu mai târziu de 2005, era un 430 Biturbo verde şi se pare că şi el a ajuns în iadul maşinilor, adică la REMAT.

  • hm

    acela de-acolo e… Mi-a placut comparatia cu Sergiu.

  • PaulIP

    Biturbo arata cum a decazut scoala italiana de design in anii 80.
    Masinile italiene din anii 40 pana inspre sfarsitul anilor 60 erau expresia frumusetii si rafinamentului. Dupa aceasta perioada, foarte putine au mai pastrat din aceasta eleganta. Imensa majoritate au devenit patratoase, cu mult plastic si fara personalitate. Ma gandesc la Ferrari 250 GT, Lancia Aurelia, Maserati 3500 GT sau 5000 GT, si e de ajuns…

  • Alex

    Sincer sa fiu am avut o mare pasiune pentru Citroen/Peugeot..in vremea cand inca faceau masini si nu…”tentative jalnice” ! Pacat ca s-au facut “praf”…

  • ”Biturbo arata cum a decazut scoala italiana de design in anii 80.”
    Nu doar la ei, si americanii s-au facut muci. Ce masini frumoase faceau in anii 40-60, si dupa muci…

  • Bogdan Ion

    Salutare. Acel Aro10 ,, plin de verdeata ,, a ajuns la mine . Este in stare buna. am inceput restaurarea lui. Multumesc

  • hm

    Să fie într-un ceas bun!

  • Anonymous

    Unde este Biturbo-ul, Daca mai este in 2018 🙂

  • Ando

    @Anonymous: Era parcat pe Stirbei Voda, aproape de intersectia cu strada Ctin.Stahi…Au trecut insa trei ani de cand am facut pozele!

Leave a Reply to PaulIP Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>