despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Pasajul de la Scanteii

scris de Florin

Mult vorbitul si asteptatul Pasaj de la Piata Presei Libere este gata. Acu’ nu vreau sa par carcotas dar, respectivul pasaj este de fapt o strapungere care imparte fluxul de masini ce vin de la Ploiesti, “pasajul” fiind facut doar pe relatia de intrare in Capitala. Daca spre Arcul de Triumf se circula la greu si se simtea nevoia fluidizarii traficului nu inteleg ce mare jelibon de circulatie este pe bulevardele Marasti si Expozitiei de trebuia sa li se faca un pasaj subteran. Cei ce-si inchipuie ca vor avea un trafic atza de la Arc la Otopeni se inseala pentru ca la Scanteii intersectia a ramas aceeasi. Mai jos intrarea dinspre Ploiesti din apropierea Universitatii Lomonosov, pardon, Casei Presei Libere si cele doua iesiri: cea de la capatul lui 41 si cea de langa Hotel Sofitel. Un 10 cu felicitari pentru pasajul pietonal subteran intre cap 41 si intrarea in Herastrau de la Pavilionul H.

Ultima poza este cea a viitorului monument ce va inlocui “soclul lui Lenin” din fatza C.P.L.

19 comments to Pasajul de la Scanteii

  • Ando

    @florin: deocamdată, pentru pasajul dintre “cap 41 şi intrarea în parc” dau 10 (pt.rapiditatea şi deranjul minim cu care a fost executat) dar cu multe minusuri. De ce ? Pasajul, deşi dat în folosinţă, deşi treptele au cca 5 m lăţime, NU este încă dotat cu rampele absolut necesare pentru persoanele cu dizabilităţi care circulă în cărucior cu rotile sau pentru cei care duc copiii mici , în cărucior.
    E nepermis aşa ceva, mai ales în condiţiile în care trecerea de pietoni de acolo a fost,normal,desfiinţată.

  • hm

    totuși sper să facă rampele cît mai repede, doar așa au promis, nu?

    Suntem cu ochii pe ei 😉

  • Ando

    Deşi suntem ţară membră UE şi trebuie să respectăm directivele acesteia, suntem -din păcate- foarte departe de nivelul la care s-a ajuns acolo pe acest domeniu…

    http://www.agerpres.ro/social/2015/07/04/persoana-imobilizata-in-scaun-cu-rotile-mi-a-luat-patru-ore-sa-ajung-din-pantelimon-la-universitate-15-03-01

  • florin

    Asa este Ando,lipsesc rampele.Sa le dam insa edililor o mica pauza de respiro si sa speram ca nu numai vor aparea rampele dar,pasajul va fi si pazit si de ce nu acoperit in stilul celui de pe Grivita de la podul Grant.

  • @Ando
    „Deşi suntem ţară membră UE şi trebuie să respectăm directivele acesteia, suntem -din păcate- foarte departe de nivelul la care s-a ajuns acolo pe acest domeniu…”
    Esti rautacios, lasa-i incolo pe aia cu dezabilitati sau pensionari, ce e cu adevarat important, este faptul ca cetatenii de prima categorie(automobilistii), sa nu mai stea la cateva semafoare si respectiv sa se fluidizeze traficul pe 6 luni maxim un an.
    Dupa taiem din pensii si le mai facem cateva pasaje pe la Arc, ingropam oamenii pe Kiseleff… in un cuvant modernizam acest oras in bine, nu?

  • Ando

    @florin:sper ca, măcar la recepţia finală a întregii lucrări, să apară şi rampele.
    @ADY88:din păcate, cam aşa e cum spui…automobilul e pe locul întâi al preocupărilor administraţiei Capitalei.

    Şi încă ceva : de azi, vechea staţie despre care vorbeam aici

    http://www.simplybucharest.ro/?p=23307

    a fost mutată pe Kiseleff… E cam prin dreptul noii guri de acces la vechiul pasaj pietonal subteran (care, după această lucrare, şi-a “pierdut” ramura de sub bd. Mărăşti, cea care ieşea către gemenii Gate Tower)

  • ”a fost mutată pe Kiseleff…”
    Pai asta se putea face inca de pe timpul lui Deceneu, nu e fizica cuantica sa muti o statie dupa intersectie, ba chiar era un lucru firesc, la care venea orice om care are cel putin 2 neuroni functionali. Mai ales ca acest fapt ar contribui la fluidizarea lu peste (caci nu se mai bloca o banda de pe DN1).
    Insa se vede ca la PMB aia care se ocupa cu transporturili sau sunt fabulos de prosti, sau doar rau intentionati(si aici am in vedere faptul ca, poate domne se dorea sa se complice ambuteiajul, si repsectiv tuturor sa le fie evident cat de necesar este pasajul lu peste, pe sistem tren expres CFR Gara de Nord – camp – duba+manele – aeroport).

  • Edilii nu merită nicio pauză… au lungit lucrarea asta ca elasticul de la chiloţi. Observaţi că pasajul rutier e gata, dar nu are nimeni timp să taie panglica. Vă sună cunoscut? Staţia de tramvai de pe Pasajul Basarab a stat închisă vreo 2 ani din acelaşi motiv. Eu sunt gata să pun pariu că nu se va face nicio rampă. Cel mult o improvizaţie cu nişte jgheaburi, cum e la Herăstrău. Scara e prea abruptă, o persoană singură în scaun cu rotile nu are nicio şansă să urce sau să coboare pe o rampă pusă acolo, are nevoie de un însoţitor suficent de masiv cât să poată trage/împinge scaunul rulant. Soluţia eficientă, simplă şi de bun simţ se cheamă ascensor. Dar nu avem noroc ca vreun viceprimar să aibă acţiuni la o firmă de lifturi, că altfel puneau ăştia câte 4 lifturi la fiecare intrare.

    Rămân la părerea pe care am mai spus-o, aceea că traficul trebuie fluidizat pe ieşirea din oraş, nu pe intrare. Pasajul ăsta prinde bine pe sensul opus. Era şi mai sigur, pentru că nu mai aveai bifurcaţie cu stâlp în mijloc în tunel. Aşa, am futut (scuzaţi expresia) şi traficul auto, şi ăla pietonal şi ăla velo (să vedeţi ce frumos e să te duci cu bicicleta din banda 1 în banda… 3 ca să ocoleşti tunelul, asta în condiţiile în care pe primele 2 benzi, care intră în tunel, se va circula cu mult peste viteza legală, pentru că cei care vin pe acolo au avut ultimul semafor tocmai la… Ploieşti. Iar la ce şicane au făcut, vom vedea multe accidente pe acolo. Iar noaptea sigur o să vedem liniuţe, la ce drum fără semafoare s-a făcut.

  • Initial era “gandit” altfel pasajul, au mai cipolit din el mi se pare. Utilitatea sa este strict cheltuirea banului public. Cine era blocat in trafic pe la Casa Scanteii va avea ocazia sa evite blocajul ala pentru ca sa ajunga mai repede la blocajul de la Arcul de Triumf asa ca in viitorul apropiat va fi nevoie de alt pasaj si acolo … Mai bine reglau rondul ala de la Sofitel. Ajungi pe 4 benzi in fata hotelului si pe urma trebuie sa te inghesui pe o banda pe Marasti pentru ca nu numai ca era ingust dar se mai si tolereaza diversele opriri ca nuca in perete.
    Fluidizarea se facea doar cu multiplicarea optiunilor de acces/iesire din oras prin zona si cu un sistem de transport public eficient si sigur.

  • @adrain
    „Utilitatea sa este strict cheltuirea banului public.”
    Exact!
    „Fluidizarea se facea doar cu multiplicarea optiunilor de acces/iesire din oras prin zona si cu un sistem de transport public eficient si sigur.”
    1. Pai ei asta si vor sa multiplice, sa faca hautostrada jospendata(desi asemenea ”solutii” in orasele civilizate nu se mai fac din anii 80), care in lispa unei centuri adecvate va atrafe tot traficul de transzit prin oras.
    2. si la transport tovarasii au investit, nu fi rautacios, au mutat statia de pe DN1 pe Kiseleff, ba chiar au tras spre ea si asfalt(desi puteau sa nu o faca).

  • Dintr-un oraş trebuie să poţi să IEŞI repede, nu să intri. Chiar aş face toate arterele de ieşire să aibă o bandă în plus pe sensul de ieşire decât pe cel de intrare.

    Pasajul ăsta face fix invers, intri mai repede în oraş şi ieşi mai greu. Cum numărul maşinilor care pot intr va fi şi de 2 ori mai mare decât al celor care pot ieşi, să se calcueze cât de lungi vor fi coloanele de maşini.

  • hm

    să și vedem cum va fi.

  • Ando

    @Ing:In principu ai dreptate dar şi aici este o discuţie mai lungă…
    Pe aceeaşi direcţie, în cursul unei zile fluxurile variază substanţial dpdv numeric.Şi am exemplu Şos. Mihai Bravu pe care o văd zilnic de aproape 40 de ani.
    Dimineaţa este full direcţia Calea Vitan-Pţa Muncii- Obor-Pţa Victoriei
    Spre seară, aglomeraţia se mută-evident- pe direcţia opusă.

    Mi s-a povestit, că în unele oraşe mari din SUA, ţinând cont tocmai de acest aspect concret, se alocă fiecărei direcţii o bandă suplimentara, prin diminuarea- temporară- a numărului de benzi de pe sensul opus.
    Deci, sa zicem că drumul are 3+3 benzi pe sens.Dimineaţa, pt. ieşirea din oraş sunt alocate 4 benzi, iar pt intrare rămîn 2.
    Seara, se inversează raportul…

    Un lucru este însă clar (şi dureros): lipsa unei autostrăzi de centură face din Bucureşti un oraş aproape unic în Europa 🙁

  • Ing. de mai sus eram eu, dar din nou am confundat site-urile pe care postez 🙁

    Având în vedere lipsa centurii, nu era mai ieftin ca în loc de n’şpe pasaje şi podeţe prin Bucureşti să se facă un drum de centură sau să se lărgească cel actual?
    Deşi, întrucât actuala şosea de centură are doar un tronson (Şos. Odăii) care aparţine de Bucureşti, cred că ar fi fost imposibil dpdv legal ca primăria generală să investească în şoseaua de centură. Dar cum şi Metrorex se află sub autoritatea MT, factorii de decizie de acolo şi din CNADNR ar fi putut să investească şi în Centură.

  • @Ando
    „Mi s-a povestit, că în unele oraşe mari din SUA, ţinând cont tocmai de acest aspect concret, se alocă fiecărei direcţii o bandă suplimentara, prin diminuarea- temporară- a numărului de benzi de pe sensul opus.
    Deci, sa zicem că drumul are 3+3 benzi pe sens.Dimineaţa, pt. ieşirea din oraş sunt alocate 4 benzi, iar pt intrare rămîn 2.
    Seara, se inversează raportul…”
    Cu toata dragostea! Dar asta este o abordare din secolul trecut a mobilitatii in oras. Asa se face pe Golden Bridge in San Francisco, si crezi ca ii ajuta? :)))) Frectie la picior de lemn.
    In oras ca sa transporti multi oameni nu largesti drumu sau faci pasajul lu peste(si mai ales Hautostrada), Inchizi 2 benzi si bagi pe acolo o linie de LRT, cum vor face basilienii (manca-ti-as) in Rio de Janeiro, aia vor face cu 230.000.000€ 5 linii de tramvai cu APS(alimentare din pamant), si vor cumpara tramvaie Alstom Citadis 405 de 44m(formate din 7 sectii, ca in Paris), vor avea si clima……
    Bai si aia din Brasilia sunt mai destepti ca astia din PMB!
    Aia in 2016 vor avea o sitema noua ultramoderna de tramvai(28km), iar noi vom avea ambuteiaje pe Kiseleff, oamenii vor fi injosiți tot acolo si vom mai avea tramvaie V3A in din care curge rugina si in care mori de caldura.
    Superb! Tara membra UE si NATO.

  • Stai puţin…
    ,,cum vor face basilienii”, ,,in Rio de Janeiro” ,,aia din Brasilia”

    Deci unde e lucrarea?
    La Basel (Elveţia)?
    La Rio de Janeiro (Brazilia)?
    Sau la Brasilia (capitala Braziliei)?

  • Rio, scrie in RailwayGazette

  • Ma voi documenta mai bine referitor la traseele tramvaiului din Rio si demolarea unei autostrazi suspendate de 5km(chestiile sunt leagte) si voi face un post pe blogul meu despre.

  • Cristian Ioan

    Scuze pentru raspunsurile cu intarziere, dar acum am citit!
    @Ing/Dr2005 “Dintr-un oraş trebuie să poţi să IEŞI repede, nu să intri … Cum numărul maşinilor care pot intr va fi şi de 2 ori mai mare decât al celor care pot ieşi, să se calcueze cât de lungi vor fi coloanele de maşini”
    in perioada 2005-2010 veneam de la Arcul de Triumf in centru, ca sa iesim pe Mosilor.
    De fiecare data remarcam ca circulam acceptabil – pentru directia SPRE CENTRU aveam si Kiseleff, si calea Victoriei, cu mai multe benzi si sens unic, dar in directia opusa, DINSPRE Piata Unirii spre Nord, pe unde o iei?!
    @ Ando, am vazut foarte bine si eu variati traficului cu ora, astfel ca ar fi fost excelneta o alocare flexibila, la nevoie sa poti face 1+3 bensi in loc de 2+2! Nu, nu rezolva toate problemele, dar ar fi de mare ajutor. Am si poze, cel mai ades cand noi mergeam “impotriva curentului”, pentru ca atunci cand esti prisn in ambuteiaj, nici nu mai ai cum sa faci foto …
    @ asteptam articolul despre demolarea suspendatei si noile tramvaie din Rio!
    La noi, desigur, slabe sperante, atat vrem cat nu doar Pirmarul general, ci si unii care comenteza pe bloguri spun ca “ar tebui desfiintate tramvaiele, nu are ce cauta trenul prin oras!” si “numai studentii si tziganii circula cu tramvaiul!”

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>