despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Duios 330 trecea…

scris de Ando

In comentariul făcut la articolul lui Florin despre pasajul de la Piaţa Scânteii sau, mă rog, Presei cum îi zice oficial, adăugam vestea că vechiile staţii ale autobuzelor 131, 205, 331, 335 şi 783 au fost desfiinţate, mutate şi unificate într-o singură staţie, plasată la intrarea pe bd. Kiseleff – conform “soluţiei finale” afişată de onor R.A.T.B.

Trecem peste o serie de “amănunte” cum ar fi:  dimensiunile ridicol de mici ale afişelor care anunţă desfiinţarea vechilor staţii,  faptul că trecerea de pietoni de pe bd. Mărăşti nu era încă terminată şi semnalizată – călătorii fiind obligaţi, totuşi, să treacă pe acolo pentru a ajunge în noua staţie, încăpăţânarea cu care se montează în staţii acele aşa zise adăposturi – în fapt nişte mizerii născocite de oameni care, efectiv, n-au tangenţă cu realitatăţile străzii, sau faptul că plăcuţa “tip RATB” cu numele staţiei şi cu numerele autobuzelor  e montată pe un stâlp, undeva cât mai ascunsă în frunzişul copacului vecin…

Important şi extrem de deranjant este însă că autobuzul 330 (care are capătul în incinta terminalului tramvaiului 41) pentru că ieşirea sa spre Kiseleff a fost anulată de traseul noului pasaj rutier, iese acum pe bd. Mărăşti, merge până la rondul pieţei, apoi coteşte la dreapta pe Kiseleff,  dar şuntează noua staţie despre care vorbeam şi opreşte tocmai la… Muzeul Satului!

De ce aşa? De ce 330 trece, acum, prin dreptul acestei staţii, aproape gol, lăsând călătorii cu buzele umflate, adică luându-le o posibilitate suplimentară de a pleca mai repede din zonă?

Nu ştiu, dar precis există undeva o minte “reatebistă” mereu capabilă să găsească şi să furnizeze o explicaţie sofisticată şi găunoasă, care nu are nicio legătură cu scopul principal al acestei regii: acela de a fi cât mai aproape de cerinţele călătorului bucureştean, adică cel care plăteşte!

2 comments to Duios 330 trecea…

  • hm

    Mare-i durerea-n cot!

  • Cristian Ioan

    Trebuie sa remarcati CONSECVENTA! Dac[ ar fi fost numai una sau alta din problem, puteam sa zicem ca s-a intamplat, sau ca autorul cauta nod in papura!
    Dar asa?!
    – pasajul a generat o modificare majora a topologiei in zona, ce afecteaza is pe cie ce trec cu masina, si pietonii care traverseaza, si mai ales pasagerii RATB
    – dar afisul care anunta modificarea statiilor este foarte mic
    – placuta “tip RATB” are dimensiunea practicata inca dinainte de razboi, numai ca atunci trebuia doar sa anunte “aci opreste tramvaiul 14”, pe cand acum ar trebuie sa arate unde s-a MUTAT statia! Daca de 15 ani iau autobuzul din accceasi statie, nu imi pasa ca a crescut pomul si mascheza tablita, dar cand se schimba amplasamentul, este altceva!
    – statia se afla intre o sosea circulat si pasajul subteran, cum ajung caltorii acolo, daca trecere de pietoni nu este finalizata si MARCATA?!
    – adapostul RATB este strict symbolic, insa in anii 60 nu exista nici macar acea copertina, ci doar stalpul cu tablita, iar trotuarul era mai ingust!
    – noul traseu al lui 330 oblige oamenii sa faca miscare, sa se deplaseze ceva pe jos ca sa poata lua autobuzul. Daca era un “nod intermodal”, cobori din 41 si mergi pe banda rulanta pina la 330, ar fi contribuit la extinderea bolilor cardiovasculare!!!
    Insa acest ANSAMBALU de masuri denota clar grija RFATB-ului fata de clientii sai, carora le-o spune de-a dreptul: “noi suntem regie autonoma, si suntem subventionati, asa ca nu ne pasa de banii vostrii! Nu ne intereseaza cati valideaza sau nu cardul. Cui nu ii convine, sa mearga cu masina proprie!”

Leave a Reply to Cristian Ioan Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>