despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

330… trece mai departe

scris de Ando

Povesteam de ce mi se pare anormal faptul că autobuzul 330 nu opreşte în noua staţie de pe Kiseleff.

Deşi terminam textul într-o notă pesimistă, mi-am zis că – totuşi – prezintă interes şi cum priveşte RATB-ul problema şi le-am scris.

Iata şi răspunsul primit (recunosc, cu promptitudine) :

Referitor la  sesizarea dumneavoastra transmisa prin e-mail, va comunicam faptul ca, datorita distantei mici (150 m) intre statia terminal „Piata Presei” si statia cu acelasi nume amplasata pe Sos. Kiseleff, oprirea autobuzelor 330 in zona solicitata nu se justifica.

Infiintarea de noi statii ar conduce la cresterea duratei curselor, a intervalului de succedare intre vehicule si, implicit, a timpului de asteptare in statii.

Va multumim pentru intelegere.

Trec peste chestia cu distanţa mică pentru că, de exemplu, de peste 8 ani, chiar pe traseul comun 330+335 supravieţuiesc inutil, din cauza distanţei la fel de mici faţă de oprirea anterioară, staţiile Vasile Lascar, pe sensul spre Piaţa Presei, respectiv Dr. Grozovici pe sensul opus, staţii care s-au înfiinţat, iniţial, pentru a compensa faptul că din cauza lucrărilor la pasajul Obor tramvaiul nu a mai  circulat o lungă perioadă pe Ştefan cel Mare.

Tramvaiul şi-a reluat circulaţia, dar ele au rămas bine mersi în traseul de bază deşi aici dacă urcă/coboară maxim doi călători.

Revenind la răspuns: argumentul lor de bază este, de fapt “creşterea duratei curselor“. Am constatat, cronometrând direct, că timpul mediu în care un autobuz stă în staţie cu uşile deschise pentru coborârea/urcarea călătorilor este de maxim 20 de secunde.

In respectiva staţie, fiind prima după capăt, autobuzul va staţiona şi mai puţin pentru că nu va coborî nimeni, doar vor urca pasageri.

Cu cât va creşte durata unei curse? Cu 15-20 de secunde, hai jumătate de minut? Enorm, nu-i aşa?

De fapt, răspunsul RATB o… coteşte pe “înfiinţarea de noi staţii” evitând  problema punctuală ridicată de mine: de ce oamenii, adică plătitorii serviciilor RATB, pierd o posibilitate în plus de a pleca cât mai repede din zona respectivă. La timpul lor nu se gândeşte nimeni?

De asemenea, nu mi-e deloc clar cum este afectat “intervalul de succedare între vehicule” din moment ce toate parcurg acelaşi traseu, opresc în aceleaşi staţii.

Când, de fapt, toată lumea ştie că respectarea acestui “interval de succedare” este, în primul rând, grav perturbată de traficul bulucit şi năucitor al oraşului.

Ne place să ne jucăm cu frazele sforăitoare, ca şi când ar exista din partea regiei un control permanent al respectării “intervalului de succedare între vehicule” şi, mai ales, un feedback rapid şi eficient la abaterile majore de la orar.

Spuneam data trecută că “precis există undeva o minte “reatebistă” mereu capabilă să găsească şi să furnizeze o explicaţie sofisticată şi găunoasă.”

Am găsit-o şi de data aceasta. Ghinion!

1 comment to 330… trece mai departe

  • Dan

    Ar trebui sa li se raspunda ca rolul lor e sa transporte pasageri. Daca au pasageri platitori care sa se urce la statia care e la 150m de capat de linie, trebuie sa opreasca acolo. Durata semicursei e o problema complet paralela. Insa nu-mi aduc aminte cand a fost RATB-ul ultima data orientat catre calatori si nu catre… orice altceva.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>