despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Cîte poduri sînt peste Dîmboviţa?

Să le numărăm, coane…

Sînt 13 poduri rutiere, dintre care pe 5 trece şi tramvaiul:

  • Ciurel – trece tramvai
  • Grozăveşti – trece tramvai; va fi refăcut complet odată cu inaugurarea Pasajului Basarab
  • Cotroceni – Ceauşescu nu l-a mai construit odată cu betonarea albiei Dîmboviţei, s-a făcut după 90
  • Eroilor – la Municipal
  • Eroilor – la Operă: aici podul a fost supralărgit după 90; iată cît de mare era înainte:

  • Hasdeu – nici pe ăsta Ceauşescu nu l-a mai construit, s-a făcut după 90
  • Izvor (între Izvor şi Operetă era, odinioară, Podul Mihai Vodă)
  • Operetă
  • Mărăşeşti – trece tramvai
  • Timpuri Noi – trece tramvai
  • Mihai Bravu – trece tramvai
  • Vitan
  • Glina – la Centură

… la Piaţa Unirii nu poţi zice că s-ar afla vreun pod, nu?

Peste Dîmboviţa sînt aruncate şi vreo 9 pasarele pietonale:

  • În Regie, la Semănătoarea şi Politehnică
  • În Cotroceni, peste gîrlă de fostul ICECHIM (mai ales că iniţial nu trebuia să fie pod rutier în Cotroceni)
  • La Operetă
  • La Mărăşeşti, şi între Mărăşeşti şi Timpuri Noi
  • Între Timpuri Noi şi Abator
  • Şi vreo două între Vitan şi Glina.

Peste Dîmboviţa este şi un podeţ feroviar, la Glina – Linia de Centură.

Despre vechile poduri din Bucureşti aflaţi de la Raiden, la Rezistenţa Urbană: a scris despre podurile Mihai Vodă, Eroilor, Rahova, Izvor. Vechile poduri erau frumoase – astea de acum n-au nimic deosebit.

9 comments to Cîte poduri sînt peste Dîmboviţa?

  • din cate tin minte podul de la opera era cam la fel de larg pana pe la mijlocul anilor 80, cand tovarasul ceausescu a mai taiat din dumnealui (din pod adica). dupa aia, cum zici, a fost largit. iata binefacerile unui sistem constitutional!

  • hm

    Nu ştiam! Dar nici nu mă mai miră!

  • Hero(dot)com

    Interesant faptul ca nu stiam ca unele din podurile existente au fost facute dupa ’90 – care ar fi explicatia dc Ceausescu nu le-a facut?
    Pana la urma la Unirii cum ii zicem, daca nu e pod? Pentru ca nu stiu ce solutie e acolo – apa e dusa pana in cealalta parte prin conducte oare? Ii zicem apeduct sau cum?
    Ar fi o chestie sa se reconstruiasca podurile istorice Rahova si Mihai-Voda, dar neavand o utilitate reala (adica pt traficul auto) decat de valoare sa zicem istorica, nu le vom vedea prea curand, nici macar ca pietonale.
    Singurele poduri ce se afla intr-o oarecare viziune, cel putin macar pe hartie, sunt cel din continuarea Bulevardului N. Grigorescu catre Spitalul Sf.Ioan si unul la celalalt capat, sub forma unui giratoriu in dreptul statiei de metrou Semanatoarea/P.Poenaru. Eu as zice ca e nevoie si unul rutier in zona Regiei(unde sunt deja cele 2 poduri pietonale) deoarece Podul Grozavesti a fost si va fi unul aglomerat si e lehamitea mare sa treci de pe o parte pe alta a raului cu masina.
    Poate numaram si podurile peste Colentina. 😀 Eu am numarat 20, inclusiv feroviare, inclusiv centura.

  • hm

    Podurile de la Cotroceni şi Hasdeu erau inutile. Circulaţia pe Şoseaua Cotroceni – de fapt, în jurul Palatului Cotroceni – era oprită. Nici la Hasdeu nu se circula în sus, înspre Puişor.
    La Mihai Vodă ar fi de folos o pasarelă pietonală!
    La Unirii… chiar, nu ştiu ce soluţie tehnică e. Apa merge printr-o galerie, cred. Ţin minte mirarea unui străin pe la Hanul lui Manuc: the river ends here?
    Să vedem cum o să ne descurcăm cu noul pod Grozăveşti…

    Bună ideea cu Colentina, îmi place!

  • Adrian Ion

    Referitor pod Unirii,in copilarie ii spuneam platou, ce incepea in fata fostei Operete si Calea Victorie (ca si acum)si se termina dupa spitalul Brancovenesc si pana in vechea morga, pot spune ca Dambovita curgea in vechea albie numai ca malurile erau betonate si nu din pamant. In anii 50,60 (noi copiii din cartier)intram pe sub platou la opereta si ieseam dincolo, se mergea lejer pe mal, dar sa nu ma intrebati de sobolani si miros,preferam sa facem astfel de “excursie” dupa ce venea apa mare cand era mai curat. Nu stiu care e solutia tehnica dupa casetarea Dambovitei, dar precis exista undeva planurile tehnice. Referitor podul Mihai Voda imi aduc aminte cu placere de el,mergeam zilnic pe el la scoala nr.124 (fosta Romanescu) aflata la intersectia Mihai Voda cu Uranus. Amintiri dintr-un cartier care nu mai exista.

  • Multumesc pt linkuri! Voi mai scrie despre poduri, dar nu in viitorul apropiat. Pregatesc ceva si mai tare 😀

    La Mihai-Voda e musai sa se refaca podul, macar un pic mutat, adica sa vina in continuarea bd. Libertatii.

    As vrea si Dambovita reacoperita de la Unirii la Opereta, s-ar mai descongestiona traficul si, implicit s-ar “reface” Podul Rahova 🙂

  • hm

    @Raiden: Ştii că aşteptăm!
    @Adrian Ion: Nu mi-am imaginat niciodată că se putea merge pe malul apei, pe sub planşeu! Dac-aveţi timp, spuneţi-ne mai multe!
    Dac-aţi putea scrie chiar un articol, vă promit că îl publicăm cu plăcere!

  • hostiuc constantin

    Sa muriti Dvs., Coane, apropo de numarat…De vreo cateva saptamani doresc sa aflu cine a facut podul cel mare din Parcul Carol, ca si cel din Parcul Tinerelului. SI toate siturile se “emotioneaza” pe ele – ba sunt 13, ba 15, dar pe astea doua cui le trecem La primarie, Coane?

  • hm

    … bună întrebare, cine a făcut podurile mari din cele două parcuri!
    Nu ştiu!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>