despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Exces de indicatoare

scris de Ando

Intersecţia străzii Tunari cu şoseaua Ştefan cel Mare. Ca să faci la stânga pe Ştefan cel Mare, trebuie ocolit -prin dreapta – scuarul triunghiular din intersecţie şi după verdele semaforului, faci efectiv viraj stânga, aşteptând din nou la semafor.

Ei bine, această situaţie trebuia pre-semnalizată corespunzător, ceea ce, acum câţiva ani în urmă, nu prea era în regulă. Un conducator auto care cunoaştea mai puţin, sau deloc, zona, se apropia de bifurcaţia de care am pomenit şi, neavertizat din timp, mergea drept înainte, ajungea în intersecţie şi abia acolo vedea că… n-are voie la stânga!

Asta bineînţeles dacă vedea indicatorul, pentru că, ia uitaţi la ce “înălţime” era amplasat semnul de obligare înainte sau la dreapta!

De prin 2014, situaţia a fost remediată, în sensul că interzicerea virajului la stânga este semnalizată vizibil atât prin indicatorul suspendat din capătul scuarului, cât şi prin cel montat la colţul străzii.

In schimb, cel puţin mie, îmi pare vizual deranjant numărul excesiv de panouri de orientare suspendate, plantate tot atunci.

Avem de două ori Piteşti-autostradă, de două ori Urziceni… ca să  nu mai zic: oare pe câţi şoferi îi interesează informaţia cu ” Inel Principal”, de exemplu ?

Sigur, aici e relativ comod să despicăm firu’n patru, analizând fotografiile, dar puneţi-vă în situaţia concretă a unui şofer aflat pentru prima oara în zonă şi care trebuie ia decizia corectă din mers. Parcă nu mai e atât de uşor, nu-i aşa?

7 comments to Exces de indicatoare

  • hm

    cu-n ochi la indicatoare, cu cel’lalt în waze, c-o ureche la copilot, cu cealaltă la-njurăturile și claxoanele din spate… greu!

  • Ella

    Să mă lămurească și pe mine cineva, că nu știu zona și din poze nu prea înțeleg. În poza a doua se vede că ”breteaua” din dreapta pe unde trebuie să o iei ca să faci stânga la semafor are linie continuă pe mijloc. Cum intri pe ea de pe Tunari dacă are linie continuă? Și apoi, în poza 4 și mai ales 5 se vede că sunt mașini parcate pe banda carosabilă pe care tu ar trebui să mergi înainte, și ca să poți înainta cam mergi pe contrasens. Cel puțin așa văd eu, necunoscând nici zona.

  • Ando

    @Ella:Ai dreptate.Situaţia concretă e mai complicată.Acea bretea include, de fapt două sensuri, despărţite de linia continuă.
    Pe sensul spre Tunari,intră maşinile care vin de pe strada de vizavi-Dinu Vintilă.Din Tunari, se poate intra pe bretea pt. că e linie întreruptă.Din păcate, deşi există semn de oprire interzisă , banda dreapta este adesea obturată de maşinile parcate şi maşinile în mers “se descurcă” cum pot. 🙁

    http://www.instantstreetview.com/@44.45275,26.105501,-171.97h,-10.47p,1.99z

  • Ella

    @Ando: Ce mizerie! Am văzut că intrarea pe bretea are linie întreruptă, dar n-ai pe unde circula, practic toată banda e ocupată de mașini parcate, și ”în spic”. Iar la capătul bretelei spre Ștefan cel Mare sunt mașini parcate și pe trotuar, și pe stradă (deci dublate). Eu nu știu de ce nu dă poliția amenzi până se învață oamenii că semnul de parcare interzisă chiar asta înseamnă… Și eu sunt șofer, dar parchez unde am loc de parcare și merg pe jos până unde am nevoie.

  • hm

    Nu e ca și cum n-ar fi – peste drum – Inspectoratul General al Poliției Române 😉

  • Cred ca e vreo combinatie/smecherie ceva cu aceste indicatoare nou aparute. Le-am mai vazut si prin alte zone (Piata Muncii, intersectie Diham), si de multe ori “dubleaza” indicatoare deja existente care isi faceau treaba bine (nu ca aici), de aceea m-am gandit ca cineva prin Primarie a fost un om mai fericit dupa ce au fost instalate.

  • hm

    să vedem, poate fericirea îi va fi, cîndva, scurtată 😉

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>