despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

a fost „nevoie” să-

Cetățeanul „obișnuit” e cel mai disprețuit. Dacă cineva și-a-nchipuit că fără Primarul Oprescu treaba va-ncepe să meargă în Capitală, s-a-nșelat.

O, treaba merge – dar nu merge spre cetățean.

A fost „nevoie” să se scape de Oprescu, să se țină Capitala în neclaritate și interimat pentru a se face primii pași înspre dubiosul PIDU.

E-o presiune uriașă pentru PIDU-ăsta. Însuși Președintele s-a afișat în amărîta mea Rahovă, mai luna-trecută, ca să vază cît de bine și frumos s-a făcut clădirea „The Ark” de la Coșbuc.

N-am văzut vreun plan pe-o hîrtie uitată-ntr-un coș unde să scrie despre un autobuz între Rahova și Universiatate; dar – cu PIDU – cetățeanul va ajunge-ntre locurile astea două pe role, cu bicla ori pe jos.

Măreț plan. Robert Negoiță a reușit, de capul lui, să facă bulevardul Unirii plăcut; dar o liotă de arhitecți și urbaniști nu reușesc să propună ceva mai elegant pentru partea dintre Unirii și Casa Republicii

Măreț plan – dar în spatele desenelor colorate nu se află nimic. Citiți cu atenție ce zice Adrian…

Măreț plan! Sper să se prăbușească sub greutatea propriei false străluciri. Binele adus Capitalei e prea mărunt.

O să mai citiți în presă despre cît de bine și cît de frumos va fi în București, dar să vă gîndiți bine, bine de tot: nu va fi așa – nu datorită planurilor de teapa acestui PIDU.

… sărmanul Cetățean! – pentru a trece astfel de planuri, mereu e „nevoie” să i se-ntîmple ceva.

20 comments to a fost „nevoie” să-

  • Ando

    Interimarul Sava a glăsuit:

    http://www.agerpres.ro/social/2016/01/26/razvan-sava-este-necesara-modernizarea-bucurestiului-astfel-incat-sa-nu-mai-fie-un-oras-agresiv-20-42-44

    Dar eu, tare aş fi curios să aflu ce spun prezumtivii candidaţi la primăria generală: Buşoi, Firea sau Nicuşor Dan. Deşi mă îndoiesc că-i ”străbate” problema.

  • hm

    Interimarul pare să știe perfect ce dorește cetățeanul, in condițiile paradoxale in care nici un cetățean nu l-a votat și nu îl cunoaște..

  • Ando

    Păi cum decurg evenimentele, probabil că se va rezolva curînd şi probmea votului…
    Noi am votat.Apoi,aleşii au făcut…”buba” 🙁
    Aşa că, fie DNA-ul, fie parchetul i-a săltat… Şi aşa, în locul lor au venit cei nevotaţi.
    Deci, pe viitor, ce rost mai are să votam ?Propun să fie numiţi direct, printr-o simplă operaţiune de tragere la sorţi-publică , televizată etc.Se economisesc bani şi măcar avem şi show 🙂
    La urma urmei s-au dovedit, aproape toţi, o apă şi-un pământ…

  • Filip

    PIDU e un pretext pentru 3000 și ceva de parcări subterane la un preț total de 239 de milioane de euro, adică 75 de mii de euro pentru fiecare loc de parcare. Deja avem o triplare a costurilor în câteva săptămâni, de vreme ce proiectul de PMUD, care oricum punea la coada listei parcările PIDU, le evalua la „doar” 85 de milioane de euro.
    Peste 10 ani o să ne întrebăm cum a fost posibil și o să zicem că „corupția ucide” după vreun incendiu în parcările astea sau când o să vedem deșertul urban lăsat la suprafață de peșterile astea de beton.
    Li se rupe de Rahova și de transport public. Este revoltător să vezi dimineața cum trebuie să te înghesui în tramvaiul 8 cu un singur vagon sau în Citaro alea pentru sardele.

  • cata

    Imi pare rau dar am avut dreptate . Noi astia , rahovenii , am rupt-o in fericire . O sa ajung in Sebastian de la Unirea prin Pipera probabil.
    Misto !

  • Filip

    @cata: dacă aplică trăznaia de pietonalizare a Bd Unirii de la Piața Unirii la Piața Constituției, să vezi trafic mișto pe Bd. Regina Maria. O să iasă tramvaiul 32 din ambuteiaj după 10 seara.

  • hm

    pe vremea cînd îmi chinuiam creierii, încercînd să văd cum ar putea fi mai bine, descoperisem cît de utilă ar putea fi o linie de autobuz 118: Sălaj-Rosetti – uneşte, în sfîrşit, Rahova de Universitate şi aduce autobuze pe străzi ca Spătarul Preda şi Uranus. Este o pereche a liniei 117: vine pe Sălaj, Spătarul Preda şi iese în Viilor; de unde, ajungînd la Chirigiu, merge mai departe pe Uranus, 13 Septembrie, Izvor, Hasdeu; mai apoi o ia cuminte pe Kogălniceanu/Elisabeta/Carol pînă la Universitate şi Rosetti.

    http://www.simplybucharest.ro/?p=5111

    ASTA e necesitatea zero în oraș, să ajungi repede și bine de colo-colo cu tramvaiul și autobuzul!

  • Ando

    @Filip: ce mi-a plăcut asta: “deşertul urban lăsat la suprafață de peşterile astea de beton”.
    Sunt prin oraş atâtea locuri virane unde s-ar putea construi, cu sume mult mai mici şi într-un timp mult mai scurt, parcări etajate.

    N-am învăţat să …săpăm 🙁

    Avem şi acum la metrou,în Cotroceni,o problemă grava cu săpatul în subsolul dificil al acestui oraş.

    Mai zice Crăciunescu pe blogul lui http://www.a-craciunescu.blogspot.ro/ :

    ”….la Piaţa Cantacuzino, de exemplu. Dacă ştii din start că acolo a fost o baltă ce nu a fost deplin asanată până spre 1870 şi de unde anterior izvora un afluent al Dâmboviţei numit Bucureştioara, rezultă că ai identificat un factor de risc înainte de a face orice planificare şi lansare de temă. Îţi pui din start problema că o cuvă compactă din beton, mare şi adâncă, poate conduce la creşterea nivelului apelor freatice cu urmări directe în toate pivniţele şi fundaţiile clădirilor din preajmă…”

    Pe urmă, orice construcţie nouă tip sediu de birouri, bloc de locuinţe, etc. ar trebui să aibă, obligatoriu, din proiect, prevăzută parcare proprie.
    N-ai parcare, nu îţi dăm aviz de construire.Punct.

  • hm

    Dăm vina pe greaua moștenire lăsată de ciobanul Bucur și gata.

    O, ce silă mi-e.

  • MUltumesc pentru citare! Intre timp am mai scris ceva, din care Ando a citat un fragment. Tot caut si acum informatii despre felul cum s-a organizat concursul de solutii pentru strategia PIDU. Chiar sa nu mai existe nimic din lansarea apelului de concurs si totul sa fie scris la timpul trecut: “s-a jurizat”, “a castigat” … Daca voi va amintiti ceva in sensul asta, va rog sa-mi spuneti, ca sa nu persist in eroare.

  • hm

    Eu m-am mirat, cu ani în urmă, de altceva.
    PIDU s-a “aprobat” în urma unui concurs, da? Aș fi vrut să văd și CELELALTE soluții din concurs!

    Nici de contestații la concurs nu am auzit…

    Eu de PIDU am aflat doar după concurs.

  • Dintr-un articol hotnews am aflat ca Proiect Bucuresti a participat si a facut o contestatie …

  • hm

    Ei, as vrea deci sa vad proiectu’ lu’ Proiectul!

  • Filip

    Nici nu prea contează cine a câștigat sau nu concursul. Chestii masive, gen pietonalizări de artere și mii de parcări subterane, nu se fac doar comparând la ‘șto niște desene ale arhitecților. Era nevoie de studii de trafic, geotehnice etc., plus consultare publică pe bune.

  • Filip

    @hm: legat de propunerea 118, ar avea avantajul că ne-am putea transfera mai ușor pe linia 1/11/25 și că am ajunge la Universitate. Mă întreb dacă nu cumva am putea să introducem și în traseul lui 117 chestiile astea, poate ar fi mai simplu decât să-i dublăm parțial linia cu 118.
    Am mai văzut că lumea din Confort Urban Rahova, la capătul Sălajului, cere prelungirea lui 117 acolo. Poate ar fi o idee să încercăm o coordonare mai amplă în S5 pentru optimizări de trasee.

  • hm

    Nu știu, Filip, ai văzut cît de mult se ferește RATB de dublări dintr-astea de trasee. Pe măsură ce trec anii sînt tot mai sceptic.
    Se fac doi ani aproape de cînd 8-ul circulă cu un singur vagon, și oamenii îndură stoic. S-a schimbat ceva?

    Ce știu e că între un sfert și o treime din autobuze oricum zac în autobază, defecte ori descompletate, așa că nu văd cum o linie nouă ar putea apare.

    117 prelungit la blocurile noi de la Pucheni (cum le zic eu) nu e rău, dar ține mult și de felul în care și dezvoltatorul trage să se facă asta.

    Mai există și ciudățenia aia de 227 care bîntuie prin zonă – autobuz pe care eu l-aș fi văzut făcînd altceva: scoțînd oamenii din Pucheni și Sălaj și ducîndu-i, elegant, la metrou la Pieptănari. Asta chiar s-ar putea face cu două-trei autobuze-n plus.

  • PIDU a apărut pentru că UE a pus o condiţie de bază pentru finanţări: Master Plan General pentru infrastructura de transport interurbană şi Planuri Integrate de Dezvoltare pentru localităţile peste x locuitori. Ce a ieşit… s-au îmbogăţit câteva firmuliţe, care au scris ce li s-a cerut, conform intereselor fiecărui baron local.

  • Filip

    @Dr2005: Interesant cu PIDU. Cam asta e și povestea PMUD-ului de acum. UE dă bani pentru 2014-2020 doar dacă zonele urbane au un plan de genul ăsta. Din ce am citit din PMUD până acum, specialiștilor li s-a servit portofoliul actual de proiecte al Metrorex și PMB/RATB, fără să aibă o foarte mare libertate de inițiativă în propunerile de infrastructură.

    @hm: legat de 227, se pare că mulți din zonă (inclusiv din Confort Urban) lucrează în zona Pieței Rahova, cel puțin așa am dedus de pe un forum. Dar într-adevăr ar fi necesare conexiuni mai bune est-vest în zonă. Pe lângă un autobuz spre magistrala M2 (poate chiar până la Piața Sudului), aș vedea și o prelungire a liniei 41 până la capătul lui 32. Deși pe PUG-ul actual apare un proiect de legare a Str. Brașov de Șos. Alexandriei, în 15 ani nu au făcut nimic.

    Apropo de 8, sâmbătă am avut o experiență paranormală și m-am urcat într-un tramvai 8 lung la Carrefour Vulcan. Câțiva pasageri au fost derutați și au coborât la prima după ce au văzut că „tramvaiul 1” a făcut dreapta pe Calea Rahovei.

  • hm

    41 la Alexandria – da, cît de bun și cît de simplu!

    Rar e și cîte un 8 lung, da’ cred că e numai unul. Și-n niciun caz la oră de vîrf…

  • PIDU, PMUD… tot felul de planuri, strategii… pe care oricum nu o să le respecte nimeni, dar sunt cerute de diverse autorităţi de management (AM) pentru diverse programe şi axe.

    Prelungirea Str. Braşov spre Şos. Alexandriei e un proiect foarte vechi, cel puţin din 1993. Probabil dacă mai trăia Ceauşescu s-ar fi construit blocuri şi pe locul unităţii militare, ocazie cu care s-ar fi făcut şi bulevardul.

    8 e împărţit de Militari şi Alexandria… normal că Alexandria nu are vagoane mici, iar Militari nu are voie să scoată mai multe ture, deşi s-ar putea lejer băga încă 3 ture pe 8, 3 pe 47 şi 3 pe 44.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>